У Вінницькій міській раді запевняють, що подорожчання проїзду у муніципальному транспорті до 15-18 гривень не буде. Оптимальним тарифом називають не більше 8 гривень за поїздку.
Про це повідомляє “Місто над Бугом” з посиланням на директора Департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради Максима Мартьянова.
Вказується, що визначили єдиний тариф для електротранспорту та муніципальних автобусів. “Він соціально орієнтований, проте заздалегідь збитковий для Вінницької транспортної компанії. Чиновник зазначає, що наразі необхідний розумний баланс: врахувати інтереси вінничан і водночас дати можливість підприємству працювати, аби надавати послуги”, – йдеться в публікації.
– До виконавчих органів міської ради звернулось комунальне підприємство “Вінницька транспортна компанія” з проханням переглянути тарифи на проїзд у міському авто та електротранспорті. Запропонували тариф 15, 19 на проїзд в електротранспорті і 18, 06 в автобусах. Ми перевірили розрахунки, і можу сказати, що вони об’єктивні. Проте, з урахуванням економічної ситуації в країні, зростання цін на все і водночас низьку платоспроможність населення, – міська влада не може допустити такого зростання ціни проїзду. Адже ми повинні подбати про вінничан.
Проаналізувавши витрати та пасажиропотік у розрахунках планових тарифів, провівши ряд переговорів, зокрема і з транспортниками, вважаємо, що максимальна вартість поїзду в муніципальному транспорті може становити не більше 8 грн, – зазначив Максим Мартьянов.
Водночас чиновник пояснює, що в міськраді бачать економічно обґрунтовані розрахунки від ВТК й розуміють, що такий тариф збитковий для підприємства. За таких умов про розвиток міського транспорту не йдеться.
– Приміром, для електротранспорту в цьому тарифі 8 грн ми були змушені зменшити таку статтю, як “витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, основного виробничого обладнання”, з нормативних майже 190 млн грн – до мінімальної потреби у розмірі 60 млн грн, оскільки рухомий склад, а це 207 одиниць електротранспорту, необхідно на постійній основі підтримувати у справному стані, адже це безпека пасажирів, – вказує директор департаменту економіки та інвестицій.
Підкреслюється, що визначений тариф вдвічі менший за економічно обґрунтований рівень. Відтак, Мартьянов пояснює, що в міськраді усвідомлюють, що він не покриє витрати підприємства повною мірою і міський бюджет і надалі частково дотуватиме “Вінницьку транспортну компанію”, щоб забезпечити послуги перевезення пасажирів.
Разом з тим, у міськраді сподіваються, що Кабмін все ж послабить карантинні обмеження щодо кількості пасажирів у транспорті. Тому і врахували у тарифі 8 грн збільшення пасажиропотоку у 1,5 раза в порівнянні з фактичними перевезеннями за 2020 рік (зокрема з 43,7 млн до майже 67 млн в електротранспорті). Хоча розуміють, що до перед карантинної ситуації навряд чи повернуться.
У виданні зазначають, що 4 червня оприлюднять проєкт рішення виконкому міськради з новими тарифами на проїзд у муніципальному транспорті. Відтак, протягом місяця зацікавлені сторони зможуть надіслати свої пропозиції та зауваження. Після чого проєкт рішення винесуть на розгляд виконкому міськради.
Фото – “Місто над Бугом” та з архіву
Дякуємо!
Тепер редактори знають.