До 2030 року у Вінниці хочуть повністю відійти від дизельних двигунів у громадському транспорті. Очікується, що він повністю складатиметься лише з електробусів, машин на газу, трамваїв та тролейбусів.
Про це розповів мер Вінниці Сергій Моргунов у нещодавньому інтерв’ю виданню “NaПарижі”. Також він поділився планами щодо збірки електроавтобусів на базі “Вінницької транспортної компанії” (ВТК) і будівництва дороги до Гніванського шосе.
– Я вважаю, що до 2030 року ми повинні повністю відійти від дизельних двигунів у громадському транспорті. Одна з альтернатив – електробуси. Також зараз у тренді водень. Теж треба вивчати цей напрям. Оскільки в “Стратегії 3.0” питання екологічності є пріоритетом, маємо комплексно цим займатись. Тому я переконаний, що ми повинні замінити весь громадський транспорт, зокрема маршрутні таксі, на електробуси, машини на газу чи трамваї та тролейбуси. Для цього потрібно розширяти мережу, – розповів Сергій Моргунов.
Про тролейбуси з автономним ходом
Водночас міський голова зазначив, що з огляду на витрати, які потрібні на будівництво контактної мережі, вигідніше застосовувати тролейбуси з автономним ходом. Нагадаємо, що перший такий “VinLine” з’явився у вересні 2020 року, а з початку 2021-го маємо ще три нові тролейбуси.
Зі збіркою чергових “Vinline” з’являються запити на нові маршрути. Так, наприклад, у Вінниці будуть продовжувати маршрут №12А (Гніванське шосе – Немирівське шосе) далі – до Писарівки. Також, зі слів Сергія Моргунова, є запити таких маршрутів на Гавришівку, Великі та Малі Крушлинці.
– Але навіть низькополі автобуси туди не пустиш через якість доріг. Тільки до Гавришівки реконструкція дороги обійдеться щонайменше у 80 мільйонів. Поступово зробимо. Тоді й з’являться нові маршрути, – зазначив мер Вінниці.
Також він зазначив, що серйозних капіталовкладень у транспортну інфраструктуру потребує район “Академічний”.
– Для покращення там ситуації треба […] розширити вулицю Шептицького та побудувати дорогу до Гніванського шосе, – розповів Сергій Моргунов. – Із забудовником мікрорайону ведемо перемовини, щоб він співфінансував роботи по будівництву дороги саме до гніванської траси… Вони [Концерн «Поділля»] розуміють, що компанії це потрібно. Це буде спільний проєкт разом зі Службою доріг, яка розробляє проєктно-кошторисну документацію по південному обходу Вінниці, а це саме ця дорога, про яку я кажу.
Про електроавтобуси
– До речі, сьогодні вивчаємо питання збірки електроавтобусів на базі “ВТК”. Конкретніше скажемо через кілька років. Нині нам пропонують купити 50 автобусів, а потім почати розмову про технологію збірки у Вінниці. Якщо купимо, то який сенс у власній збірці?… Тому сьогодні проводимо перемовини на різні теми з різними компаніями. Наразі фінального рішення немає.
Водночас Сергій Моргунов переконаний у необхідності розвитку трамвайної мережі, наприклад, по проспекту Коцюбинського – від Будинку офіцерів до вокзалу.
Фото з архіву Vежі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.