Рахуємо у салі, тролейбусах і мостах: скільки коштів втратить Вінниця через карантин. ІНФОГРАФІКА

20:41
Автор: Дар'я Гоц
Become a Patron!

Оновлено: 21 Липня 2021, в 15:09

Втрати бюджету Вінницької ОТГ за перше півріччя цього року очікуються на рівні 376-378 мільйонів гривень. Все через пандемію та карантин.

У зв’язку з обмежувальними заходами в Україні в першому півріччі 2020 року втрати доходів міського бюджету попередньо складуть 378 мільйонів гривень – так заявив міський голова Сергій Моргунов. Пізніше на сайті міської ради з’явилася дещо інша інформація і там повідомили вже цифру 376 мільйонів гривень.

Зрозуміло, що подібні цифри коригуватимуться ще не раз з огляду на зміни умов карантину та уточнення його тривалості. Проте по факту вже у березні втрати склали 12 мільйонів гривень. У квітні сума зросла вдесятеро – майже 122 мільйонів. На такому ж рівні прогнозуються втрати й у травні.

Аби певною мірою пом’якшити економічні та соціальні наслідки для мешканців та підприємців, у міській владі вже попередньо ухвалили Програму антикризової підтримки громади. Серед іншого вона передбачає муніципальні доплати вразливим категоріям населення, а також звільняє від низки платежів місцевий бізнес.

 

Про втрати бюджету дивитись з 18:36

Порахуємо у сакурах і тролейбусах

Якщо вам важко уявити суму у 378 мільйонів, ми спробуємо пояснити скільки це на деяких прикладах.

Зокрема, це близько 80 тисяч мінімальних зарплат. Нагадаємо, що з першого січня 2020 року “мінімалка” зросла на 550 гривень і становить 4 723 гривні в місяць. Цього року розмір заробітної плати вже не збільшуватимуть.

Також за 376 мільйонів можна було б придбати понад 700 тисяч саджанців сакур сорту “Канзан”. Такі ж висадили поблизу парку восени минулого року. Таким чином можна було б створити вже не просто алею, як на вулиці Порика, а справжній ліс. Ми знайшли, що саджанці цих сакур можна придбати від 450 до 650 гривень. В середньому рахували за ціною у 520 гривень за трирічний саджанець, як вказано на одному із сайтів.

За ці кошти також можна було б ще двічі відремонтувати алею по вулиці Замостянській. Нагадаємо, що вартість реконструкції двох черг приблизно становила 164 092 356 гривень.

Нині у “Вінницькій транспортній компанії” завершують збирати два тролейбуси VinLine. Взагалі планували зробити п’ять, але карантин і фінансова криза внесли свої корективи й принаймні поки що місто профінансувало виготовлення лише двох одиниць транспорту.

Водночас у документації на закупівлю кузовів тролейбуса з низьким рівнем підлоги вказано, що вартість одного становить 2 660 840 гривень. Таким чином, за 370 мільйонів могли б придбати ще 141 кузов для вінницьких тролейбусів і повністю оновити тролейбусний парк транспортної компанії.

Продовжуючи тему транспорту, за 376 мільйонів можна було 94,5 мільйони разів проїхатись у муніципальному транспорті, де вартість проїзду становить 4 гривні. Цього вистачило б до кінця життя і ще залишиться.

Один вінничанин міг би придбати 31,5 мільйона баночок “Вінницького хрону” (якщо середня ціна близько 12 гривень) або 54 мільйона вінницьких кренделів. Такої кількості вистачить, аби пригостити ними кожного мешканця України і ще частину діаспори.

Також у Вінниці могли б понад 47 разів провести конкурс “Бюджет громадських ініціатив”. Нагадаємо, що цього року міська влада збільшила фінансування на реалізацію проектів-переможців до восьми мільйонів.

Крім цього можна було би придбати приблизно 2,5 тонн висококласного вінницького сала.

А ще – придбати 63 земснаряди для очистки русла Південного Бугу, чи капітально відремонтувати близько 15 кілометрів доріг, чи реконструювати три з половиною Київськи мости або збудувати дві аналогічні школи, як на Поділлі (а також два невеликих дитсадка).

 

 

 

За таку ж суму можна було б створити ще 1,6 світломузичних фонтанів “Рошен” чи купити близько тисячі апаратів ШВЛ.

 

Або ж придбати для армії три танки “Оплот” українського виробництва, які вважаються одними з найкращих у світі, проте дуже дорогі, тому не доступні для наших Збройних Сил.

А ось якщо ми говоримо про багатостраждальну реконструкцію аеропорту “Вінниця”, то суми в 378 мільйонів вистачило б хіба на третину реконструкції. Позаяк загальний кошторис цього проекту складає близько мільярда гривень.

Як місто виходитиме з ситуації 

Насправді, через втрати до бюджету місту доведеться скорочувати капітальні видатки, які були заплановані на реалізацію багатьох інфраструктурних проектів. Зокрема, це друга черга комплексного ремонту вулиці Данила Нечая, Сабарівське шосе (від Черняхівського до Електромережі), реконструкція спорткомплексу по вулиці Янгеля та низка інших об’єктів.

– На 30% ми скоротили видатки по благоустрою прибудинкових територій, заміні інженерних мереж, – розповів міський голова. – На жаль, ми цього року не будемо утеплювати школу №23 та садочок №74. Ми не будемо підходити до капітального ремонту і будівництва «Вінницького інноваційно-технологічного парку» за адресою вул. 600-річчя, 21А на базі колишнього адміністративного корпусу заводу «Кристал». Але матимемо надію, що і країна, і наше місто, швидко оправляться від наслідків карантинних заходів і ми зможемо повернутися до планів, які ми намітили на цей і на наступні роки.

Інфографіка – Віталій Мельник

Текст – Андрій Качор, Дар’я Гоц

Читайте також: Життя під час пандемії: вінничани про карантин, роботу та надії. ФОТО, ВІДЕО

Читайте також: “Ми будемо на межі банкрутства”: як виживають вінницькі ресторатори в умовах карантину

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.