Сьогодні, 3 лютого, у Вінниці затвердили проєкт рішення щодо визначення зон розміщення платних паркувальних місць. У цих зонах планують облаштовувати паркувальні місця з різними тарифами. Пілотними вулицями для впровадження цього проєкту стануть вулиці середмістя.
Як повідомляє Вінницька міська рада, сьогоднішнім рішенням виконкому затверджено проєкт рішення міської ради «Про затвердження зональної схеми ВМТГ для встановлення ставок збору за місця для паркування транспортних засобів». Загалом визначено п’ять зон – враховувались трафіку на дорогах та концентрація ділової активності на територіях.
Введення платного паркування в майбутньому буде відбуватись поетапно. Перша частина з існуючих на сьогодні у місті 9 638 паркомісць пізніше стануть платними – вони будуть виокремлені як спеціальні майданчики для паркування зі спеціальною розміткою, інформаційними щитами та дорожніми знаками. Тарифи, пільгові категорії та графік платного часу доби на спеціальних майданчиках будуть розробляти пізніше.
Пілотним проєктом на першому етапі стане середмістя – йдеться про десять вулиць у центрі. Це Соборна, Артинова, Оводова та інші. Після визначення місць для паркування на цих вулицях буде підготовлений проєкт рішення міської ради і винесений на розгляд депутатів. Після затвердження сесією ця документація буде передана КП «АБС» та департаменту земельних ресурсів для подальшої роботи – виділення земельних ділянок для створення спеціальних майданчиків для платного паркування
– Це робота не одного місяця. […]
Тарифи ще не розроблялись – це буде пізніше. Є досвід інших міст – як мільйонників Києва чи Дніпра, так і обласних центрів, які за кількістю населення близькі до Вінниці. Це наші сусіди, наприклад, Тернопіль, Чернівці, Хмільницький. Але зрозуміло, що в кожного міста свої особливості, які потрібно буде враховувати, так само як і ретельно обраховувати всі складові тарифів.
Геннадій Богуславський додає, що середмістя визначено пілотним проєктом через те, що саме у центрі найбільш інтенсивний трафік і концентрація приватного автотранспорту. І саме тут фіксується найбільша кількість порушень Правил дорожнього руху в частині паркування.
Загалом за минулий рік інспектори з паркування виявили на території ВМТГ майже 33 тисячі правопорушень на загальну суму 16,6 млн грн. Було складено 393 акти на тимчасове затримання транспортних засобів та евакуйовано 181 автівку на штрафмайданчик Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.
Як нагадується у повідомленні, Вінниці почала опрацьовувати питання системи платного паркування почали з середини минулого року. Восени 2021 року були розроблені Правила паркування транспортних засобів на території ВМТГ. 3-го лютого виконком міської ради розглянув проєкт рішення міської ради «Про затвердження зональної схеми ВМТГ для встановлення ставок збору за місця для паркування транспортних засобів». В майбутньому частина існуючих паркомісць на автошляхах міста, які будуть виокремлені як спеціальні майданчики для паркування, для автовласників стануть платними.
Торік влітку Агенцією просторового розвитку було проведено онлайн-опитування серед вінничан щодо паркування. У ньому взяли участь 558 респондентів, з яких 445 – автовласники. 82% власників автівок відзначили, що відчувають проблеми з пошуком вільного місця для паркування біля роботи чи при поїздках по місту, і 62% готові платити за те, щоб гарантовано отримати вільне місце для паркування. В цілому введення платного паркування підтримали 59% респондентів-автовласників, не підтримали – 23%. Після цього відбулось експертне обговорення щодо проблем паркування у місті.
На основі зібраних даних та обговорень було розроблено регуляторний акт – Проєкт рішення Вінницької міської ради «Про затвердження правил паркування транспортних засобів на території Вінницької міської територіальної громади». Для підвищення рівня дотримання правил паркування в місті та створення цивілізованої і комфортної системи паркування документом передбачено зокрема і введення системи платного паркування на території громади.
Після проходження усіх процедурних моментів і погодження в Антимонопольному комітеті України він був затверджений рішенням сесії міськради. А на грудневій сесії депутати ухвалили рішення, згідно з яким комунальне підприємство «Архітектурно-будівельний сервіс» визначено суб’єктом для організації, експлуатації та утримання майданчиків для платного паркування транспортних засобів.
Нагадаємо, у грудні 2019 року у Вінниці почали працювати інспектори з паркування. З травня 2020 року вони почали штрафувати водіїв та водійок за порушення правил паркування.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.