Майже “на п’ять”: як Вінницю оцінили туристи в 2019 році

18:04
Автор: Дар'я Гоц
Become a Patron!

У 2018 році затвердили маркетингову стратегію міста, а на початку 2019 створили профільний департамент маркетингу міста та туризму. Саме вони мають зробити Вінницю впізнаваною та цікавою для відвідувачів не лише з різних куточків України, а й з-за кордону.

На засіданні виконкому сьогодні, 16 січня, очільник департаменту Олександр Вешелені розповів про те, чого вдалося досягти протягом минулого року та що вже планують зробити найближчим часом. Так, за його словами, протягом 2019 року вдалось реалізувати значну частину запланованих заходів маркетингової стратегії, включно із впровадженням бренду міста.

Фінансування Програми розвитку туризму у 2019 році було майже у п’ять разів більше, ніж у 2018 році й склало 1 560 280 гривень.

– Це стало можливим завдяки збільшенню надходжень від туристичного збору, — пояснив Олександр Вешелені. – Обсяг таких надходжень склав 2 050 458 гривень, що відповідає приблизно 76 тисячам ночівель у вінницьких готелях та хостелах.

Музеї у Вінниці протягом 2019 року відвідали 522 760 осіб. Щодо КП “Подільський туристично-інформаційний центр”, то минулого року вони реалізували 94 платні екскурсії та отримали 56 739 гривень. Їх відвідали 5 693 туристи, з яких 173 – іноземці.

Водночас, кількість відвідувачів аеропорту “Вінниця” минулого року склала 40 тисяч осіб, що на 20 тисяч менше, ніж у 2018. Це пов’язують із підготовкою до реконструкції злітно-посадкової смуги та аеровокзалу.

– У липні 2019 року вперше проведено маркетингове дослідження туристичної привабливості міста Вінниці, в рамках якого опитано 400 гостей міста віком від 18 років. За цими показниками, ми бачимо, що 61, 6% відвідувачів обирають Вінницю з метою саме відпочинку, 57,8% з них залишаються на ночівлю, — додав Олександр Вешелені.

Іноземців серед туристів лише 8,2%. Також вдалось порахувати скільки складають середні витрати туристів на добу у Вінниці — 903 гривні. Водночас середня тривалість перебування у місті становить чотири дні та три ночі.

За словами очільника департаменту, за п’ятибальною шкалою відвідувачі Вінниці оцінили місто на 4,13.

– Серед атрибутів міста найвище оцінюють архітектурний ансамбль, безпеку, чистоту, якість повітря та низький рівень шуму. Дев’яносто п’ять відсотків опитаних мають наміри рекомендувати своїм рідним та близьким відвідати наше місто. Надалі такі дослідження мають проводитися двічі на рік: в несезон (березень), та у високий сезон (липень).

Серед відгуків туристів, які можна знайти у Маркетинговому дослідженні є такі: “Гарне, приємне місто”, “Тихе, спокійне, малогабаритне місто”, “Місто має свій дух, стає європейським”, “Все сподобалось. Даже бомжі симпатичні :)”. Переважна більшість туристів (43%) згадують міські фонтани, однак без чіткої  ідентифікації. Хіба що є декілька прямих згадок фонтану Roshen (а більшість називають його однією з цілей відвідування Вінниці) та пішохідного на проспекті Космонавтів.

Разом з тим респонденти зазначили, що їх неприємно вразили невідреставровані та недобудовані будівлі: “Поїздка на трамваї від залізничного вокзалу в центр – це жах! Будівлі ніби після війни”, також зазначали про малу кількість цікавих пам’яток, засилля зовнішньої реклами на вулицях, малу кількість місць для паркування автівок, затори, відсутні громадські вбиральні (або невідомо, де вони знаходяться), порушення ПДР водіями, забрудненість Південного Бугу тощо. Також зазначали про велику кількість жебраків на вулицях, нецензурну лайку. Щодо сервісу, то туристи залишились незадоволеними двогим очікуванням замовлень в ресторанах, поганою якістю медичних послуг та браком туристичної інформації.

Щоб заохочувати туристів приїздити до Вінниці, розробили сторінки Visit Vinnytsia у соціальних мережах.  Також створили туристичний портал Vinnytsia City, який за рік отримав 5,5 тисяч унікальних відвідувачів.

Вже розпочали розробку Стратегії розвитку туризму Вінниці до 2030 року в партнерстві з проектом ПРОМІС. Це надасть змогу системно розвивати пріоритетні напрямки й покращити туристичну пропозицію міста. Представити напрацьовану Стратегію планують у другому кварталі 2020 року.

Нагадаємо, що незабаром у Вінниці має з’явитися туристичний хаб. Це місце, яке поєднає сучасний інформаційний центр, кав’ярню з літньою терасою, простір для проведення заходів та відпочинку, кімнату для тренінгів, коворкінг, а також туди переїдуть Департамент маркетингу міста та туризму і “Подільський інформаційно-туристичний центр”.

Після звіту Олександра Вешелені, голова комітету з фізичної культури та спорту Сергій Краєвський зазначив, що надалі необхідно також розвивати спортивний туризм, адже лише минулого року Вінницю відвідали декілька тисяч спортсменів.

– У нас близько 10 тисяч спортсменів приїжджають та ночують і не лише на день. Три-чотири дні проходять у нас Чемпіонати України. Наприклад, був останній великий турнір з футболу і 2000 осіб приїхали у Вінницю. Думаю, цю тему потрібно врахувати.

Міський голова Сергій Моргунов додав, що найпершим завданням департаменту має бути м’яке просування бренду, однак не насаджувати його підприємцям, готельєрам та рестораторам, а органічно вписувати в міське середовище.

– Мене дуже хвилює якість надання послуг в наших готелях. Я думаю, ви повинні досить серйозно до цього поставитись і проводити відповідні семінари, навчальні курси, зробити якусь програму як “Інспектор Фреймут”, – зауважив міський голова.

Крім того, він вважає, що необхідно звернути більшу увагу на діловий, медичний туризм та гастрокультуру, зокрема що стосується різноманіття якісної кухні.

Читайте також: У Вінниці відбудуться громадські слухання про створення туристичного хабу

Читайте також: Вінниця увійшла в ТОП-10 українських міст з найкращими туристичними перспективами (виправлено)

Читайте також: У Вінниці призначили нового директора департаменту маркетингу міста та туризму

Читайте також: “Місто ідей”: у Вінниці з’явився брендовий “City Tour” трамвай. ФОТО

Читайте також: “Місто ідей”: у Вінниці презентували новий бренд міста. ВІДЕО

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.