Фахівці пропонують розглянути на майбутнє можливість платного паркування на Замості, аби розвантажити дороги та паркомісця.
Таку пропозицію озвучили дослідники із компанії “А+С Україна” на презентації та обговоренні “Концепції паркування в районі Замостя”. На сайті Вінницької міської ради повідомили, що це відбулося сьогодні, 29 червня, у хабі “Місто змістів” за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ).
Оскільки Замостя має дуже високу інтенсивність автомобільного трафіку, район пропонують поділити на декілька зон із можливістю платного паркування у них. Зі слів фахівців, це один з найбільш ефективних способів управління трафіком. Водночас Олександр Коротких, головний архітектор Агенції просторового розвитку, каже, що на сьогодні ми маємо тільки проєкт. Тобто, коли буде введене платне паркування, говорити зарано.
Також серед пропозицій – створення наземних та підземних багатоповерхових паркінгів.
Концепція паркування була розроблена минулого року. Проектом займалися фахівці компанії “А+С Україна” спільно з Вінницьким національним технічним університетом на замовлення КП “Агенція просторового розвитку”. В рамках проєкту обстежували вулиці Замостя, робили аерофотозйомку території в різний час доби, підраховували авто на окремих ділянках, проводили соціологічні опитування.
Трансляція заходу:
Проблема з паркуванням на Замості
Директор Агенції просторового розвитку Максим Кравчук зауважив, що за результатами дослідження “А+С Україна” (проведеного у липні 2020 року) визначено, що вночі у будній день в районі Замостя паркується 5 716 автівок при кількості мешканців 61 084. Це виходить близько 94 авто на 1000 мешканців.
– Всього на Замості 10 813 паркомісць. Вночі паркується 5716 авто, в години роботи ринку – 7971. Вже зараз спостерігається брак простору для паркування в окремих частинах району. Динаміка збільшення кількості авто на 11-13% щорічно робить питання впорядкування паркування особливо актуальним, – зазначив Максим Кравчук.
Оксана Мірошниченко, координаторка проекту “А+С Україна”, зазначила, що паркування в районі Замостя має хаотичний характер (іноді з порушеннями правил дорожнього руху). Особливо відчутні ці проблеми в таких місцях:
– на проспекті Коцюбинського (до 400 авто в пікові години),
– навколо Центрального ринку (більше 900 авто),
– на Привокзальній площі та Привокзальній вулиці (до 300 авто).
Крім того, з її слів, ці магістралі притягують до себе не лише мешканців Вінниці, а й людей з Вінницької області.
Варіанти розв’язання проблеми з паркуванням
На основі зібраних та проаналізованих даних по інших містах, розробники концепції запропонували організувати паркування у районі Замостя. Зокрема поділити район на кілька зон і впровадити плату за паркування (залежно від часу доби та потреб користувача).
– Ми пропонуємо виділити три зони. Найвища оплата – по просп. Коцюбинського, тому що тут паркування автівок найбільше заважає іншим учасникам дорожнього руху, зокрема громадському транспорту. Ми, таким чином, плануємо розвантажити просп. Коцюбинського. Друга зона – це район ринків і вул. Батозька та Привокзальна. Ми маємо стимулювати людей, які паркуються ближче до ринків, зупинятися далі, або на критих паркінгах. І третя – найдешевша зона, – розповіла Оксана Мірошниченко, координаторка проєкту “А+С Україна”.
Також може бути створення наземних та підземних багатоповерхових паркінгів. Такі приклади, зі слів Оксани Мірошниченко, можна побачити у місті Цюрих.
Концепція зон і платного паркування
Розробники Концепції плату за паркування пропонують задля перерозподілу попиту на паркомісця та скерування водіїв до менш завантажених ділянок вулиць. Платне паркування можливе з 8:00 до 20:00 для окремих зон.
Перша зона – містить райони, найбільш перевантажені паркуванням, особливо таким, що створює небезпеку для користувачів і обмеження в русі на просп. Коцюбинського.
Друга зона – це вулиці, прилеглі до Центрального ринку: частини вулиць Тимірязєва, Некрасова, Шмідта. Також Батозької і Привокзальної та площі перед залізничним вокзалом.
Третя зона – це інші вулиці, де проблеми з паркуванням виникають час від часу, вони не несуть загрози безпеці руху. Але через близькість до зон 1 і 2 вони не можуть бути безкоштовними для паркування, аби не перетягнути на них проблеми хаотичного паркування. Це вулиці Короленка, Тимірязєва, Шмідта, Острозького, Некрасова, Верхарна, які не прилягають безпосередньо до Центрального ринку; Замостянська та просп. Коцюбинського на ділянці від пл. Перемоги до Центрального мосту.
Решту вулиць району Замостя пропонується віднести до четвертої зони, де паркування безкоштовне.
На сьогодні це лише проєкт
– “Агенція просторового розвитку” займається проєктом, який називається “Модель розвитку Замостя”, – зазначив Олександр Коротких, головний архітектор “Агенції просторового розвитку”. – Сьогодні можна констатувати те, що в цьому районі відбувається найбільша інвестиційна активність. А саме: реконструкція спорткомплексу по вул. Янгеля, парку Хімік, проєкти на перспективу – «зелена миля» вздовж просп. Коцюбинського, реконструкція з реорганізацією руху по площі Привокзальній та інші. Також реалізується багато комерційних проєктів.
– Метою моделі є поєднання інвестицій з трансформацією територій. Для вінничан важливо, щоб проєкти підсилювали один одного. Робота, яка зроблена «А+С Україна», спрямована на те, щоб у місті вибудувати до 2030 року бачення першочергових заходів. І на перспективу – щоб саме в районі Замостя проблема паркування була вирішена. Коли буде введене платне паркування, поки говорити зарано. На сьогодні ми маємо тільки проєкт, – додав Олександр Коротких.
Детальніше із Концепцією організації паркування в районі Замостя можна ознайомитися за ЦИМ посиланням.
Графіка – vmr.gov.ua
Ілюстративне фото – з архіву Vежі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.