У Вінниці просять відновити повноцінне навчання у школах: що кажуть у міськраді

14:12
Автор: Юлія Плахтій
Become a Patron!

У Вінниці просять відновити “належне навчання” для школярів 5-11 класів. Відповідне звернення розмістив на сайті міських петицій Іван Петрук.

Як відомо, згідно з рішенням міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 6 листопада, учні 1-4 класів навчаються у звичайному режимі, а учні 5-11 класів – дистанційно.

Автор петиції обурений якістю організації дистанційного навчання та тим, що батькам важко контролювати успішність дитини.

“На сьогодні дистанційне навчання складно назвати навчанням. В кращому випадку це декілька фото на Вайбер з домашнім завданням окремих вчителів. Все решта падає на плечі батьків, які під час такого “навчання” на роботі й не в змозі контролювати ті “онлайн-заняття”. І ніде… ніде не дізнаєшся ні відвідування, ні успішність, ні правильність виконаного домашнього завдання…” – пише Іван Петрук. 

Він підкреслює, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2020 року № 1100 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641» та наказом Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА від 13.11.2020 року №325 «Про карантин в закладах освіти області», для переходу на дистанційну освіту в класі має бути понад 50% учнів на самоізоляції.

“Майже усі школи Вінницької області продовжують навчання, а в м.Вінниці чомусь це неможливо зробити. Це катастрофа! Наші діти – це майбутнє країни! І для того, аби вони були професіоналами їх мають навчати професіонали, а не батьки!” – додає Петрук. 

“Прошу прийняти міри стосовно відновлення належного навчання в загальноосвітніх школах м.Вінниці для учнів 4 (мається на увазі 5 – авт.)-11 класів” – просить автор.

Станом на сьогодні петиція набрала 31 підпис із 350 необхідних. Підтримати звернення можна ще протягом 13 днів – до 23 грудня.

Що кажуть у міській раді

За коментарем з приводу можливості відновлення звичайного режиму навчання в школах та вирішення проблемних питань з організацією освітнього процесу VежА звернулася до очільниці Департаменту освіти Вінницької міської ради Оксани Яценко.

Захворюваність в навчальних закладах

Оксана Василівна нагадала, що рішення про формат навчання зокрема приймає міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. За її словами, наразі у Вінниці не планують повертати звичайний або змішаний (половина класу навчається онлайн) формат навчання для старшокласників через високий рівень захворюваності на COVID-19 у місті, області та країні.

– На жаль, ситуація з рівнем захворюваності не покращується. Зокрема протягом останніх днів є зростання кількості виявлених випадків інфікування у Вінниці та області. Також я спілкуюся з колегами з інших обласних центрів й мені відомо, що в тих обласних центрах, де продовжувалося змішаний або звичайний формат навчання, суттєво підвищились показники захворюваності. Відповідно, там були вимушені приймати рішення про перевід учнів на дистанційну освіту.

Щодо самоізоляції класів та вчителів (як писав автор петиції, для переходу на дистанційну освіту в класі має бути понад 50% учнів на самоізоляції) Яценко зазначила: якщо в класі є інфікований, то клас та вчителі йдуть на самоізоляцію на 14 днів, але якщо на восьму добу ПЛР-тест – негативний, то вийти на навчання чи роботу дозволяється раніше.

– Автор петиції пише вірно про 50%, але посилається на область. У нас є своя місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яка приймає рішення по Вінницькій міській ОТГ, яке є обов’язковим до виконання. Я вважаю, що це рішення є досить виваженим, – прокоментувала Яценко.

За словами Оксани Василівни, інфекція в дитячих колективах розповсюджується швидко, адже часто діти хворіють безсимптомно або з незначною симптоматикою. Станом на понеділок 7 грудня у Вінниці на самоізоляції перебувало 13 класів та 11 вчителів, хворіло 25 вчителів та 27 учнів.

За словами Яценко, коли у школах був звичайний або змішаний формат навчання, показники були суттєві вищі й батьки та вчителі нарікали на високий рівень захворюваності. Разом із тим Оксана Василівна додає, що певна частина батьків просила скасувати звичайний режим навчання для 1-4 класів. Яценко підкреслила, що важливо аналізувати та враховувати ситуацію в країні та в нашому регіоні.

Організація онлайн-навчання

Оксана Василівна прокоментувала частину петиції про те, що “дистанційне навчання складно назвати навчанням. В кращому випадку це декілька фото на Вайбер з домашнім завданням окремих вчителів.”

Яценко зазначила, що наразі є ціла низка платформ для дистанційного навчання (школи можуть обирати) та нагадала, що навіть на початку карантину в плані організації освітнього процесу за допомогою технологій дистанційного навчання Вінниця мала кращу за інші регіони ситуацію. Зокрема 2006 року міська рада створила (та досі фінансує) лабораторію інформаційно-комунікаційних технологій на базі фізико-математичної гімназії №17.

Завдяки цьому створили платформу для дистанційного навчання, де в березні був репозитарій електронних ресурсів з матеріалами понад 12 000 уроків з різних предметів та тестів. За словами чиновниці, згодом міськрада підсилила лабораторію ще двома серверами, було створено платформу з навчальними матеріалами, можливістю комунікації учнів та вчителів, результатами тестувань, електронними щоденниками тощо. До системи підключено вінницьких 16 шкіл.

Яценко пояснила, що за законом її департамент реагує на звернення від батьків у міру своїх можливостей, але не може впливати на організацію дистанційного навчання в закладі, адже саме на адміністрацію школи покладено відповідні обов’язки та повноваження.

Заклад сам обирає для себе освітню інтернет-платформу для навчання, про що має повідомляти на своєму сайті, та спосіб інформування батьків про успішність дитини (мобільні додатки, смс, телефоном або платформи з електронними щоденниками та журналами). Все контролює спеціально визначена в школі людина.

Відтак, якщо на думку батьків освітній процес в закладі організовано неправильно, спершу треба звернутися до класного керівника. Якщо це “не спрацює” – до заступника директора школи або до директора. Якщо і це не дало результати – звернутися до Департаменту освіти ВМР.

Чиновниця нагадала, що 4 грудня Вінницька міськрада виділила додаткові кошти на придбання 200 ноутбуків та 60 настільних комп’ютерів для шкіл (відеотрансляція уроків). Відповідні тендерні закупівлі мають відбутись цього місяця.

– Я розумію, що жодна програма не замінить живого спілкування з учителем, що дітям потрібна соціалізація, і я розумію, як важко батькам. Але зараз створено “вайбер”-групи, де можна говорити з вчителями щодо освітнього процесу. Якщо у вас, батьки, виникає питання щодо організації дистанційного навчання, звертайтесь насамперед до класного керівника, заступника директора, директора. Якщо вам не допомогли – звертайтесь в департамент освіти, ми обов’язково промоніторимо ситуацію та вплинемо, – підсумувала Яценко. 

Підбірку актуальних новин стосовно перебігу карантину та ситуації з коронавірусом на Вінниччині можна знайти ТУТ.

Читайте також: Для вінницьких шкіл закуплять 200 ноутбуків та 60 комп’ютерів для дистанційного навчання

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.