Міністерство інфраструктури України планує віддати у концесію сім залізничних вокзалів, зокрема й вінницький. Нещодавно фахівці завершили оцінку обсягу інвестицій.
На сайті Міністерства повідомляють, що нещодавно міжнародні консультанти завершили оцінку концесії вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Києва.
Загальний обсяг інвестицій становить 3,8 мільярда гривень. Про це стало відомо на зустрічі “Інвестиції мають значення”, участь у якій взяв Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
За його словами, країна досить довго була закритою щодо реалізації механізмів державно-приватного партнерства. Однак зараз цей принцип змінився.
– Ми відкриті і готові дослухатися до інвестицій. Якщо ви хочете вкласти кошти в будь-який інфраструктурний проєкт, не треба чекати наших ініціатив, ми готові підлаштовуватися під інвесторів та підтримувати важливі приватні ініціативи. Держава має дуже швидко на це реагувати, скоординувати свої дії та дії різних міністерств, щоб сприяти заходженню нових інвестицій у країну. Ера гарних господарників завершена, починається ера успішного державно-приватного партнерства. Інвестуємо в Україну!– підсумував Владислав Криклій.
Про те, що залізничний вокзал у Вінниці планують передати в користування приватним інвесторам стало відомо ще минулого року.
Концесія – це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об’єктів державної власності в тимчасове користування приватним підприємствам. В жовтні 2019 року Володимир Зеленський підписав відповідний Закон “Про концесії”.
Команда підтримки реформ при Мінінфраструктури презентували інвестиційний атлас, який окреслює найближчі плани відомства щодо впровадження важливих інвестиційних проєктів. Зокрема, директорка Команди підтримки реформ Мінінфраструктури Ірина Кошель зазначила, що залучення інвестицій – це топ-тема, яка викликала неабиякий інтерес як з боку великого бізнесу, так і з боку представників влади та експертів.
– Сьогодні відбулася чергова зустріч Міністра інфраструктури у форматі “держава-to-business”, організована Командою підтримки реформ Міністерства. Цього разу мова йшла про інвестиції в інфраструктуру України. Наша Команда невпинно працює над вдосконаленням нормативно-правової бази, яка дозволить перетворити Україну на привабливий майданчик для інвестицій. Насамперед йдеться про концесійні проєкти морських портів, залізничних вокзалів, аеропортів, у тому числі регіональних, та проєкти державно-приватного партнерства в дорожній галузі, що ґрунтуються на платі за експлуатаційну готовність.
До речі, вже у найближчих планах зазначили реалізацію концесійних проєктів залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала в порту Чорноморська, пасажирського комплексу Одеського морського порту, концесію Ізмаїльського порту в рамках проєкту технічної допомоги ЄС, а також електрифікацію ділянки Долинська-Миколаїв-Колосівка загальною вартістю 420 мільйонів доларів.
– Майже 30 років Україна продовжувала лише ремонтувати інфраструктуру, вирішувати локальні транспортні проблеми, залишатися гарним господарником, проте зі збитковими активами. Виявляється всього-на-всього треба було наважитися відкритися світу та інвестиційним можливостям, які він дає. І не боятися співпраці з міжнародними та приватними фінансовими організаціями. І я радий, що ми не побоялися, – додав Владисла Криклій.
Зокрема, щодо аеропортів, то у Міністерстві реалізовують модель, згідно з якою держава бере на себе витрати на будівництво злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор – зведення терміналу. Саме на таких умовах розпочато будівництво аеропорту у Дніпрі вартістю близько 6 мільярдів гривень. За цим принципом також планують будувати нове летовище на Закарпатті з орієнтовним обсягом 3-4 мільярдів гривень.
Нагадаємо, що раніше Міністерство інфраструктури України пропонувало Уряду виключити Вінницю з програми державного фінансування реконструкції аеропорту “Вінниця”, а натомість пропонувало додати до програми будівництво аеропорту в Мукачево, що на Закарпатті. Кабінет міністрів України на своєму засіданні 19 серпня виключив аеропорт у місті Вінниця з переліку об’єктів, на які передбачалося державне фінансування у сумі 1013,54 мільйона гривень за Державною цільовою програмою розвитку аеропортів до 2023 року.
Водночас під час свого візиту до Вінниці вчора, 29 вересня, Президент України Володимир Зеленський розповів, що йому невідомо, які кошти відкликав тодішній Прем’єр-міністр Олексій Гончарук та чи були вони спрямовані на будівництво аеропорту в Мукачево. Очільник держави також запевнив, що будівництво аеропорту “Вінниця” відбудеться за його каденції, як і будівництво інших аеропортів у всіх стратегічних містах. Детальніше про це читайте за посиланням:
“Ви побачите за мою каденцію будівництво аеропорту “Вінниця” – Зеленський. ВІДЕО
Фото з архіву Vежі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.