Велосипедні хаби, водний транспорт і платні парковки: у Вінниці обговорили транспорт і мобільність до 2030 року

19:40
Автор: Vежа
Become a Patron!

Оновлено: 10 Серпня 2020, в 20:10

У Вінниці обговорили перспективи розвитку транспорту, мобільності та екологічності міського життя до 2030 року. Серед ідей, які запропонували експерти, – річковий транспорт, місця у транспорті для велосипедів, платні парковки в центрі міста і “перехоплюючі” паркінги за містом. 

Чергове експертне обговорення відбулося сьогодні, 30 липня, в рамках розробки проєкту Стратегії Вінницької міської ОТГ до 2030 року. Як повідомили у міській раді, темою зустрічі стали “Транспорт, мобільність та екологічність міського життя”.

До 2030 року хотілося б бачити якісний, сучасний, зручний, комфортний, безпечний, екологічний громадський транспорт. Щоб була можливість велосипедистам доїхати, куди завгодно в межах нашої об’єднаної громади, – зазначив Михайло Варламов, директор Департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міської ради. – Звісно, нам потрібно стримувати процеси збільшення кількості приватного автотранспорту. Також нам потрібно інтегрувати річку в транспорту систему міста, розвивати міжміське сполучення: аеропорт, автовокзали та залізничний вокзал.

Михайло Варламов

Також Михайло Варламов зазначив, що зараз триває робота над тими маршрутами, які будуть поєднувати Вінницю та сусідні громади. Наприклад, мешканці Писарівки зазначили, що для них у першу чергу важливо щоб велодоріжка була прокладена хоча б тільки до села, бо в селі, на їхню думку, вона не потрібна.

– Тобто, щоб зробити якісну транспортну систему, яка б об’єднала громади, обов’язково хочеться почути, що хочуть люди, що вони очікують, – зазначив Михайло Варламов.

Віктор Перлов, лідер групи “Транспорт і мобільність”, також вважає, що мешканці сусідніх громад, які проживають у радіусі 20-25 кілометрів, вже є повноцінними учасниками міського життя, адже багато з них їздять до Вінниці на роботу, в магазини, у справах, на прогулянки тощо.

Віктор Перлов. Фото – facebook.com/perlov.viktor

Із формальним приєднанням сусідніх громад до міста інтеграція трішки спрощується для Вінниці. Тому що ми зможемо вирішувати ту проблематику, яка виникає за межами міста, вже власними силами у спільній домовленості з населеними пунктами, наприклад, щодо якості доріг, громадського транспорту тощо, – зазначив Віктор Перлов.

Також, на думку експерта, зараз активізуються питання “перехоплюючих” паркінгів: щоб людина могла на околиці міста залишити свій автомобіль у безпечному місці. А питання об’єднання актуалізує питання паркування. У зв’язку з цим Віктор Перлов зазначив, що у Вінниці мають приходити до платного паркування у центрі міста.

Андрій Сорокін

Під час експертного обговорення Влад Семенюк, підприємець і засновник ГО “VINCYCLE”, та Андрій Сорокін, керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці, наголосили й на важливості подальшого розвитку велоінфраструктури.

Щоб був стимул користуватись велосипедом, важливо дати змогу велосипедистам комфортно використовувати громадський транспорт, – зазначив Андрій Сорокін. – Наприклад, якщо вони зіштовхнуться з несприятливими погодними умовами, або банально стомляться, щоб була можливість поставити велосипед у громадський транспорт, де для цього повинне бути передбачене місце. Як варіант – маркувати громадський транспорт наліпками, піктограмами, які б говорили про наявність місця, куди можна сісти зі своїм велосипедом. Тоді велосипедист, який проживає за 15 кілометрів від Вінниці, буде впевнений, що зможе сісти в громадський транспорт. Ще один важливий момент – велосипедні хаби, щоб можна було залишити свій велосипед на тимчасове зберігання і скористатись громадським транспортом.

Марія Дружиніна. Фото – facebook.com/druzhynina.mariia

А Марія Дружиніна, представниця КП “Інститут розвитку міст”, розповіла про “м’яку” мобільність, екологічність міського життя та використання водного транспорту.

Якщо ми говоримо про Велику Вінницю до 2030 року, то потрібно розуміти, що транспортне сполучення є сьогодні одним з первинних і необхідних інфраструктурних забезпечень. Це може бути громадський транспорт, приватний, велосипед. Навряд чи на самокатах чи сігвеях будуть доїжджати до Вінниці, але все одно має бути створена така інфраструктура, яка б забезпечила відчуття безпеки та комфорту всіх учасників руху, – зазначила Марія Дружиніна. –  “М’яка» мобільність – це і про молодих батьків або бабусь і дідусів з дитячими візочками, які гуляють, це про відчуття безпеки, коли ви перетинаєте дорожнє полотно. Тобто, це вся інфраструктура, яка створює той простір, по якому ми рухаємось, і ми маємо спланувати її якісно.

Фото – з архіву Vежі

Читайте також: Велосипедом, автомобілем, громадським транспортом: як найшвидше проїхати через всю Вінницю. ВІДЕО

Читайте також: У центрі Вінниці облаштують три сотні додаткових паркомісць. ФОТО

Читайте також: У Вінниці інспектори з паркування пересіли на електроскутери. ФОТО

Читайте також: 72 кілометри доріжок: до Всесвітнього дня велосипеда у Вінниці оновили веломапу

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.