Розширення злітно-посадкової смуги та демонтаж військових плит: у Вінниці почали реконструкцію аеропорту. ФОТО

14:06
Автор: В'ячеслав Луцков

У вінницькому аеропорту вже почали виконувати будівельні роботи в межах масштабної реконструкції летовища. Так, уже почався ремонт поверхні злітно-посадкової смуги: фрезерують поверхню летовища, демонтують аеродромні плити та готуються оновлювати систему водовідведення.

Про хід виконання будівельних робіт журналісти дізнались під час відповідного відвідування об’єкту з представниками місцевої влади сьогодні, 7 жовтня.

Так, про виконані роботи доповідали Вінницькому міському голові Сергію Моргунову, голові Вінницької ОДА Сергію Борзову та очільнику Вінницької облради Вячеславу Соколовому.

А ми розповімо про те, які зміни включає реконструкція аеропорту, на якому етапі наразі ремонтні роботи та що змінить реконструкція летовища для Вінниці та Вінниччини.

 

Що передбачає реконструкція аеропорту?

В межах ремонтних робіт летовища виділяють два основні блоки: реконструкцію аеровокзалу та реконструкцію злітно-посадкової смуги, які будуть здійснюватись в дві черги.

Так, в межах першої черги реконструкції аеродрому передбачено оновлення та посилення покриття злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки та перону; оновлення світлосигнальної системи, освітлення перону, радіотехнічних засобів посадки та мережі зв’язку, метеообладнання, водостічної мережі та очисних споруд, кабельних мереж електропостачання аеропорту.

 

 

 

В межах другої черги – будівництво аварійно-рятувальної станції та систем пожежогасіння, створення нової системи охоронної сигналізації та відеонагляду та оновлення периметрової огорожі аеродрому.

Проектно-кошторисна документація на реконструкцію аеровокзалу наразі проходить експертизу.

Здійснюватимуть реконструкції двох черг понад два роки – 27 з половиною місяців (протягом 2021-2023 років). На це загалом мають витратити майже 1,6 мільярда гривень (з них понад один мільярд – на реконструкцію першої черги).

Зі слів директора аеропорту Володимира Ніценка, цьогоріч із запланованих 604,27 мільйона гривень на реконструкцію першої черги наразі на рахунку аеропорту є 135 мільйонів, однак отримання решти коштів все ще планується в цьому році.

З них близько 111 мільйонів планується витратити на будівельні роботи, а близько 25 мільйонів – на утримання служби замовника, технічного нагляду та закупівлю радіотехнічного обладнання.

Як може виглядати реконструйований аеропорт Вінниці, стало відомо ще восени 2019-го року. Тоді компанія «UVT GROUP» опублікувала відповідну графіку та навіть випустила ролик.

 

 

 

Ремонт злітно-посадкової смуги

Наразі активні будівельні роботи ведуться саме на території злітно-посадкової смуги. Наразі на будівельному майданчику реконструкції злітно-посадкової смуги працюють близько тридцяти людей, однак під час піку робіт збираються залучити понад 200 працівників.

Разом з тим, зі слів Олександра Шилюка, керівника проєкту реконструкції злітно-посадкової смуги, наразі є проблема з тим, що працюють на будівництві переважно приїжджі з інших українських областей, зокрема, Миколаївської.

 

 

 

Разом з тим, наразі у рамках реконструкції аеродрому вже завершено фрезерування перону та виконано фрезерування 800 м.п. злітно-посадкової смуги (з 2500 метрів загальної довжини смуги).

Також завезено складові бетонного заводу та мастику для герметизації деформаційних швів. Наразі ведеться заготівля сипучих матеріалів. Крім цього, на цьому тижні заплановані поставки арматури та матеріалів для робіт по влаштуванню дренажної системи та водовідвідних колекторів.

Володимир Ніценко зазначив, що частково теперішня поверхня смуги складається з бетону, а частково – з плит, відтак наразі здійснюється демонтаж 600 бетонних плит, які були встановлені раніше військовими (наразі демонтували 400 м2 плит). Місця, де були плити, заповнюють бетонною сумішшю.

 

 

 

 

 

 

Натомість шви біля місць з бетоном готуються заповнювати бітумом, аби в 2022 році наростити другий шар бетону, товщиною 38 сантиметрів. Відтак, загальна товщина смуги, разом з вирівнюючими шарами бетону та щебенем під ними становитиме понад метр. Також злітно-посадкову смугу цьогоріч розширюють на три метри – до 45 метрів.

Крім цього, з його слів, підрядник вже замовив труби для монтажу системи водовідведення та частину іншого обладнання.

Як повідомляють на сайті міської ради, до кінця року заплановано виконати холодне фрезерування по цементобетонному покритті, прочистити деформаційні шви у цементобетонному покритті та їх герметизацію. Також у планах – демонтаж аеродромних покриттів із збірних залізобетонних плит ПАГ-18, улаштування дренажної системи, колекторів, вирівнюючого шару.

Загалом, зі слів Володимира Ніценка, роботи з реконструкції смуги виконуються згідно з графіком.

На якому етапі реконструкція аеровокзалу?

Натомість реконструкція аеровокзалу передбачає будівництво третього поверху та створення двох зон – для зовнішніх (міжнародних) та внутрішніх перевезень. Пропускна спроможність зон складатиме 380 і 100 людей на годину відповідно, загальна – 480 людей з можливістю нарощення цієї кількості (раніше вказувалась цифра в 550 людей – авт.)

Як повідомляють на сайті міської ради, за міжнародною практикою аеровокзал буде розділено по поверхах зони прильоту та вильоту: приліт на першому поверсі, а зона вильоту – на другому. Проєкт передбачає і задоволення міжнародних вимог відносно безперешкодного обслуговування пасажирів з обмеженою мобільністю: ліфт на другий поверх після реєстрації на рейс для вильоту, а також ліфти та пандуси для виходу на посадку із зони вильоту.

Разом з тим, поки реконструкцію аеровокзалу не почали – наразі триває експертиза проектно-кошторисної документації. Ніценко сподівається, що цьогоріч вдасться виконати проект підготовчих робіт, аби вже в цьому році розпочати демонтажні роботи.

Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що державний “Укрексімбанк” надає 300 мільйонів гривень кредиту на реконструкцію будівлі аеровокзалу в “Аеропорту Вінниця”.

Які результати очікуються?

Загалом, внаслідок повної реконструкції аеропорту, окрім збільшення вже згаданої пропускної спроможності аеропорту, передбачається також якісна зміна переліку літаків, що зможуть користуватись аеропортом.

Так, нагадаємо, що розширення смуги до 45 метрів дасть можливість посадки літаків класу Boing всіх модифікацій від 737 до 800 та Airbus A320.

– Така масштабна реконструкція дасть можливість нашому аеропорту бути одним із важливих транспортних хабів в центральній частині України і навіть в південних районах Молдови, бо коли аеропорт функціонував, ми спостерігали зацікавленість і з тих територій, – зазначив Сергій Моргунов.

 

 

 

 

Крім цього, на думку Вячеслава Соколового, наявність аерологістичних можливостей внаслідок реконструкції аеропорту додатково підвищить привабливість будь-якої територіальної громади Вінниччини.

У випадку подальшої відповідності виконаних робіт встановленому графіку завершити першу чергу реконструкції аеропорту планують до кінця 2022 року, ремонтних робіт загалом – до кінця 2023 року.

Фото Зорини Гаджук

Читайте також: “Укрексімбанк” надає 300 мільйонів кредиту на реконструкцію будівлі вінницького аеровокзалу

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.