Опера за участі ветеранів війни, “український народний балет” та “магічне” шоу: як завершився другий день “OperaFest Tulchyn”. ФОТОРЕПОРТАЖ

14:39
Автор: В'ячеслав Луцков
Become a Patron!

Другий день найбільшого в Україні оперного open-air фестивалю “OperaFest Tulchyn-2021” міг запам’ятатись тисячам присутніх глядачів дуже різним. Адже цього дня можна було побачити не лише чи не всіх “класичних” представників оперного мистецтва, а й побачити, як нові технології можуть створювати на сцені магію – в усіх сенсах цього слова.

Так, після вже згаданої нами дитячої музично-фантастичної подорожі “Аліса в країні чудес” почалася вечірня програма.

“Майська ніч”

Першим, близько 19:00 глядачі могли побачити балет “Майська ніч” від “Київської опери”. Однак після перегляду вистави приходить розуміння, що слово “балет” – надто куце для опису того, що відбувалось на сцені.

Набагато більше передало б суть “Майської ночі” словосполучення “український народний балет”. Адже, по-перше, поставлений балет був за мотивами твору українця Миколи Гоголя “Майська ніч, або Утоплена”, з музикою українського композитора Євгена Станковича.

Відповідно, по-друге, значна частина костюмів артистів була виконана в класичному українському сценічному стилі – багато героїв носили шаровари, червоні чоботи та пояси й жодних класичних пуантів та білих балетних пачок.

 

 

 

 

 

Хоча, звісно, окремі елементи “класичного” балету у цій виставі були – тут і балетні оберти, і знайомі підтримки партнерок. Хоча поряд з ними, чи не в одній сцені могли бути й, наприклад, елементи гопака.

Особливістю балету “Майська ніч” було те, що він супроводжувався хором. Час від часу вокалісти озвучували символічні репліки героїв або ж акомпанували балету.

 

 

 

 

 

 

Варто зазначити, що автор цього матеріалу не читав першоджерело Гоголя, тож деякі (якщо чесно, більшість) елементів сюжету балету залишились для нього загадкою, однак це не завадило помітити, що кожна окрема сцена дійства наповнена емоціями, безкінечним “екшном” та професіоналізмом.

Загалом глядачі від балету, очевидно, були в захваті, доказом чому стали кількахвилинні оплески.

 “Ярослав Мудрий”

Опера на дві дії “Ярослав Мудрий” від музикантів та солістів Хмельницької обласної філармонії, попри, здавалося, стародавню тематику, час від часу повертала глядачів до реалій сьогодення.

Так, лібрето Георгія Майбороди за однойменною драматичною поемою Івана Кочерги розповідає історію Ярослава Мудрого, який правив у Київській Русі майже тисячу років тому.

 

 

 

 

І хоча без субтитрів зрозуміти значну частину слів артистів було складно, та професійне, бездоганне виконання майже всіма артистами своїх соло та класичний музичний супровід – все це надавало певного драматизму подіям на сцені, що, за сценарієм відбувались століття тому.

Однак час від часу в процесі опери врізались в голову та повертали до сучасної української реальності слова головних героїв про ворожі полки, які зазіхають на підвладні міста та про те, що “сила ворожа росте і росте…”.

Завершились події “Ярослава Мудрого” неочікувано для оперних вистав – на сцену під час монологу князя вийшли близько двадцяти справжніх ветеранів сучасної російсько-української війни з різних областей України. Військовим під загальні оплески воїнам подякували та вручили квіти.

Військові після вручення квітів, вже поза сценою

 

 

 

– Завтра ми обов’язково згадаємо загиблих (29 серпня – День пам’яті захисників, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України – авт.). А сьогодні ми дякуємо вам, живі захисники України, дякуємо, що вберегли, що сьогодні ми можемо слухати українську оперу, слухати українські пісні на нашій, українській землі. Дякуємо! – зазначила представниця філармонії зі сцени.

“Орфей та Еврідіка Forever”

Останнє дійство на суботній сцені “OperaFest Tulchyn-2021” почалося о 00:00. Дочекались його початку та завершення не всі глядачі – частина гостей фестивалю поїхала ще до його початку, а частина покинула виставу через дощ після середини вистави.

Однак той, хто таки побачив хоча б кілька хвилин рок-опери “Орфей та Еврідіка Forever”, залишить враження про неї надовго. Так, після перших хвилин початку опери мозок через незвичку не може зрозуміти: “То такі реалістичні зображення, як у фільмах “Той, що біжить по лезу” і “Назад у майбутнє” чи то вже марення?”.

 

 

 

На щастя, відповідь виявилась ближче до першого варіанту, бо на сцені за допомогою технології об’ємного зображення демонстрували потенційне майбутнє шоу та вистав на сцені. Так, на сцені актори, які розігрували історію кохання міфічних Орфея та Еврідіки взаємодіяли з об’ємними зображеннями диму, магічних порталів, чарів та вогню.

Все це в супроводі прекрасної електронної, рок та перехідної (ближче до стилю поп) музики створювало в голові повне аудіо-візуальне занурення в пригоди закоханих та “темну магію”.

Цікаво, що раніше, до того, як стати рок-оперою, електро-рок опера “Орфей та Еврідіка Forever” в 2016 році встановила два рекорди України: як перша електро-рок опера та через використання найбільшої кількості інструментів на сцені при виконанні електро-рок опери.

Та попри певну зміну назви та наповнення, сучасний формат шоу змушував деяких глядачів в Тульчині, навіть попри дощ, підтанцьовувати сидячи.

 

 

 

Цікаво, що “Орфея та Еврідіку Forever” організатори анонсували як “фентезі рок-оперу у стилі аніме”, однак очільники шоу в коментарі Vежі зазначають, що самі не асоціюють її з аніме (японським стилем анімації) і дійсно – у шоу не було жодного класичного азійського елементу мультиплікації.

Разом з тим, варто зазначити, що головною мовою опери “Орфей та Евредіка Forever”, попри українських творців, була англійська, з рідкісними “перебивками” українською та супроводом субтитрів. Щоправда, часом і прочитати субтитри (які часом трішки не співпадали у часі зі словами акторів), і вслідкувати за грою артистів було досить складно.

Самі творці шоу пояснюють, що головна мова шоу англійська, позаяк оперу часто показують саме закордоном.

 

 

 

 

 

– Ми створювали шоу не просто, щоб люди змогли сказати “Вау”, а щоб шоу в поєднанні з технологіями об’ємного зображення зав’яже сюжет і зробить його зрозумілим для глядача. А особливо для молодого глядача, який втратив вже цікавість до опери. Таким чином ми пропагуємо новітню оперну культуру, – зазначили композитор, один з режисерів відеопроекції та заслужений артист України Михаїл Брунський та генеральна продюсерка шоу Олена Брунська

Завершився другий день рок-опери “Орфей та Евредіка Forever” близько першої ночі, а ми нагадаємо, що сьогодні на “OperaFest Tulchyn-2021” заплановано ще кілька подій:

19:00 – Концерт-прем’єра. Драматичні фрагменти з опер “Bad Boys In Opera” від Галицького академічного камерного Хору, Академічного симфонічного оркестру та Львівської Національної Філармонії.

21:30 – Закриття фестивалю. Концерт “Мюзикл-шоу” від Національної оперети України.

23:00 – Феєрверк.

Фото Яни Турчик

Читайте також: Старовинний посуд, книги з бібліотеки Потоцьких та “Аліса в країні чудес”: другий день “OperaFest Tulchyn”. ФОТОРЕПОРТАЖ

Читайте також: “Вічним залишиться лише мистецтво”: на Вінниччині стартував IV–ий міжнародний “OperaFest Tulchyn”. ФОТОРЕПОРТАЖ

Читайте також: Опера, вогняне шоу і балет: якою буде програма фестивалю “OperaFest Tulchyn-2021”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.