Лише 15% жінок: у Вінниці оприлюднили результати підрахунку велосипедистів. ГРАФІКА

11:44
Автор: Катерина Дядюк

У Вінниці відбувся перший підрахунок велосипедистів. За його результатами виявилося, що серед велосипедистів у Вінниці – лише 15% жінок, а величезна кількість велосипедистів перетинають пішохідні переходи не спішуючись.

Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомив Андрій Сорокін, головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку Департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Вінницької міськради. Він зазначив, що перший підрахунок велосипедистів у Вінниці  тривав два дні: зранку і ввечері 4 червня (у будній день) і вдень 6 червня (у вихідний).  Також відомо, що Вінницька міська рада спільно з ГО “Вінниця Мобільна” провели його за методологією “U-Cycle”, які роблять його в Києві з 2014 року.

Ми свідомо не проводили підрахунок під час жорсткого карантину: це перший підрахунок у Вінниці, це своєрідна точка відліку, і дуже хочеться щоб вона була коректною, – зазначив Андрій Сорокін.

Відтак, найважливіші показники вивели в інфографіку (по кожному з трьох етапів дослідження для більшої наочності). Зі слів Андрія Сорокіна, це дало можливість коректно дослідити потоки велосипедистів і дасть можливість у майбутньому детально їх відстежувати та моделювати.

Зазначається, що крім волонтерів, які рахували велосипедистів на перехрестях, підрахунок проводився і по записах камер Ситуаційного центру. Також у коментарях до допису Андрій Сорокін зазначив, що максимальна кількість велосипедистів на одній точці (за кілька годин увечері 4 червня) була близько 480 людей.

Загалом дослідження проводили на п’яти локаціях: площі К. Могилка, вул. Магістратській (вхід до Центрального парку), перехресті вулиць Київська та Гонти, площі Перемоги, а також на перехресті вулиць Чехова та Немирівське шосе.

Також Андрій Сорокін стисло написав про найважливіші, на думку дослідників, маркери. Далі пряма мова.

На жаль, ми бачимо низький показник користування велосипедами жінками (в середньому 15%), що явно вказує про недостатню безпеку та комфорт пересування для прекрасної половини людства навіть велодоріжками, адже жінки як ніхто інший реагують на ці показники якості інфраструктури.

– З грубими порушеннями ПДР, а саме рух в протилежному напрямку ситуація втішна, але водночас величезна кількість велосипедистів перетинають пішохідні переходи (без розмітки “велопереїзд”) не спішуючись, що є дуже небезпечно. При цьому, зважаючи на щільність велотрафіку, деякі ділянки, як от пішохідний перехід до центрального парку, потребують нанесення розмітки “велопереїзд”, адже це з’єднання двох популярних веломаршрутів, та в’їзду в центральний парк, який користується шаленою популярністю серед велосипедистів, як короткий шлях до центру міста.

Статистика користування прокатом “Некстбайк” в досліджувані проміжки часу не показала гарного результату (в середньому 1,5%), але то скоріш розбіжність час/місце, адже кількість оренд за минулий сезон сягнула понад 26000.

– Щодо іншої міської мобільності, то електросамокати (сігвеї, гіроборди) поки що не сягнули піку популярності в нашому місті, але тенденція на їх збільшення присутня))) Можливо дякуючи хлопцям з Leet Ride користувачів самокатів у місті невдовзі побільшає, але то вже зовсім інша історія.

Андрій Сорокін зазначив, що подібне дослідження планують проводити двічі на рік, щоб адекватно оцінити вплив сезонних факторів на статистику користування велосипедів, а також те, яким чином ці показники можна збільшити.

Графіка – зі сторінки Андрія Сорокіна у Фейсбук
Ілюстративне фото – з архіу Vежі

Читайте також: Дзен-інспектори: як велосипедисти у Вінниці “виховували” автомобілістів. ФОТОРЕПОРТАЖ

Читайте також: 72 кілометри доріжок: до Всесвітнього дня велосипеда у Вінниці оновили веломапу

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.