Дзен-інспектори: як велосипедисти у Вінниці “виховували” автомобілістів. ФОТОРЕПОРТАЖ

18:11
Автор: Андрій Качор

Як зробити так, аби водії не паркувалися на велодоріжках та тротуарах? А якщо хочеться при цьому ще й не провокувати конфліктів, а “виховувати” автовласників з посмішкою та добрими намірами? 

Україна та Вінниця давно живуть в стані “холодної війни” між велосипедистами та автовласниками, велосипедистами та пішоходами. Одній звинувачують інших в недотриманні ПДР, інші – в паркуванні на велосмугах. Пішоходи скаржаться на “двоколісних” за “польоти” по тротуарах, а байкери на пішоходів – за пересування по велодоріжках. Часто такі “діалоги” закінчують конфліктами, а інколи – з дуже печальними наслідками. 

Проте спільнота вінницьких велосипедистів VinCycle вирішила піти наперекір усталеним “традиціям” і спробувати пояснити водіям свою правду люб’язно, з посмішками та навіть з милими листівками. Тож зібравшись невеликою групою на площі Гагаріна, 10 червня ця позитивна велогрупа рушила вулицями міста у пошуках водіїв-порушників.

Мета такої велопрогулянки – виявити автомобілі, припарковані не за правилами – передусім на тротуарах та велодоріжках. І за наявності водія – пояснити йому, чому так робити не можна. Якщо ж водія не буде в авто – лишити на склі авто невелику листівку з побажанням, чемно написану від руки.

VежА разом з активістами вирушили маршрутом Хмельницьке шосе – вулиця Лесі Українки – вулиця генерала Арабея – Хмельницьке шосе – вул. Воїнів-Інтернаціоналістів і далі – на проспект Космонавтів. На наше приємне здивування, першого порушника ми побачили лише на Кореї. Авто стояло запарковане частково на тротуарі, частково – на велосмузі, заважаючи як пішоходам, так і велосипедистам.

 – Якби в місті був евакуатор, це вже його потенційний “клієнт”, – говорить один з велоактивістів Влад і пояснює, що за таке порушення водію довелося би сплати 510 гривень штрафу, плюс 720 грн. за послуги евакуатора і ще по 140 грн. в день за перебування на штрафмайданчику.

Відзначаємо, що машина стоїть біля шиномонтажу: клієнтам цього закладу вочевидь ніде більше припаркуватися, хоч про це мав би потурбуватися сам підприємець. Поки ми про це говоримо, бачимо, як машину об’їжджає кілька велосипедистів, котрі змушені для цього виїхати на автодорогу.

На іншому боці дороги бачимо відразу двох порушників: крутий “Мерседес” з не менш крутими номерами, який став впритул до “зебри”. А поруч – ще й таксі, яке запаркувалося прямо на пішоходному переході.

Цього разу поблизу автівок опинилися і їхні водії. Спершу насторожене ставлення автовласників до активістів зрештою змінилося, коли чоловіки зрозуміли, що ніхто не має наміру калічити їхні автівки чи клеїти велики наліпки на лобове скло.

 

 

Таксист поскаржився, що банально не має де стати за правилами та швидко поїхав, а водій позашляховика ще й подякував за таку ініціативу активістів та перепаркував своє авто.

Майже відразу бачимо ще одне авто, яке стоїть на тротуарі. Вимірюємо відстань, яку водій залишив пішоходам, лазерною “рулеткою”. Двох метрів не виявляється – залишаємо автовласнику листівку.

 

 

 

Аби помітити наступних порушників, довелося проїхати понад кілометр. Тут так само машини стояли на велодоріжках і так само без водіїв. Попри це насолоджуємося неймовірними ароматами від квітів та дерев, які ростуть поблизу цвинтаря та свіжим і тихим вечірнім повітрям.

 

 

 

 

А вже потрапивши на Хмельницьке шосе – вкотре випробовуємо якість наявної “стратегічної” велодоріжки, яка пролягає ледь не через усе місто. З основних зауважень, які учасники “рейду” висловили вже після його закінчення: наявність бордюрів, перед якими велосипедистам-новачкам доводиться спішуватися. Особливу незручність це спричиняє для тих, хто везе у велокріслі ще й дитину, адже двоколісний з таким “багажем” ззаду стає значно менш стійким.

 

Зрештою усі погоджуються, що наразі значно більш важливим є не “гнатися” за кілометражем нових велодоріжок у Вінниці, а натомість – довести до ідеального стану ті, що є. Тоді нам точно буде чим вразити гостей з інших міст, не кажучи вже про мешканців Вінниці.

Виїжджаємо на Воїнів-Інтернаціоналістів, де порівняно нещодавно створили велодоріжку, ще й пофарбували її червоним кольором. Тут стабільно паркують автомобілі, не лишаючи байкерам місця для комфортної та безпечної їзди. Проте на наш превеликий подив, цього разу тут не виявилося жодного (!) автомобіля, який би блокував рух велосипедам.

Зрештою, аж до проспекту Космонавтів ми не помітили більше жодного порушника, якщо не враховувати поодиноких пішоходів, які, попри гарний стан тротуарного покриття поруч, все ж чомусь йшли по велодоріжці. Водночас переважна більшість пішоходів дотримувалися правил.

Вже на проспекті Космонавтів наша велогрупа влаштувала “привал”, аби обговорити побачене. Загалом відзначили, що працювати в розрізі велоінфраструктури у Вінниці ще є над чим, хоч і ситуація в нашому місті значно краща, ніж в більшості України.

 

 

 

 

А ще не могли не помітити, як на нашу велогрупу реагували перехожі: діти рахували, скільки нас їде, молоді сім’ї посміхалися і, мабуть, подумали що варто було б і собі так поїздити, водії також ставилися з повагою.

Надалі хлопці та дівчата з VinCycle хочуть продовжити такі рейди, зокрема у дворах будинків, аби виявляти водіїв, які паркуються на газонах. Але як і цього разу – робити зауваження чемно і з посмішкою, ніби інспектори з паркування, які перебувають у своєму вело-дзені.

Фото Марини Сербінович

Читайте також: 72 кілометри доріжок: до Всесвітнього дня велосипеда у Вінниці оновили веломапу

Читайте також: Від Замостянської до Космонавтів: як ми перевіряли нову вінницьку веломапу. ФОТО

Читайте також: Вінничани пропонують “захищати” велодоріжки від пішоходів за допомогою соціальної реклами

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.