Від Замостянської до Космонавтів: як ми перевіряли нову вінницьку веломапу. ФОТО

21:42
Автор: Тетяна Олійник
Become a Patron!

Вінниця, яку часто називають веломістом, здобула такий титул недаремно. Адже сьогодні складно не зустріти хоча б одного велосипедиста на вулиці хоча би протягом кількох хвилин. Сучасні велодоріжки, прокат NextBike, велоСТО, а віднедавна і веломапа – усе сприяє комфорту любителів двоколісних.

Нещодавно, у рамках проекту «Місто для велосипедистів», у Вінниці встановили 10 веломап, завдяки яким можна продумати безпечний маршрут. На них різними кольорами виділено велодоріжки, велосмуги, вело-пішохідні смуги, стоянки NextBike, велоСТО та перспективні велодоріжки, що мають з’явитися до 2030-го року. У міськраді зазначають, що до кінця 2019 року нові велодоріжки будуть на вулицях Лесі Українки, Данила Нечая та на другій черзі відремонтованої вулиці Замостянській.

 

VежА вирішила випробувати нову карту та проїхатися одним із маршрутів, а також перевірити стан велосипедів через дев’ять місяців після встановлення станцій.

 

Свій шлях ми розпочали від станції прокату на площі Перемоги. Обраний байк не мав пошкоджень, однак варто бути обережним, тому що коли кладеш рюкзак до кошика, є можливість забруднитися змазкою. Висота сидіння регулюється на кожному велосипеді по-різному: на одному це зробити досить легко, на іншому варто докласти трохи зусиль.

 

Звідти ми вирушили однією з найновіших велосипедних смуг у Вінниці – на відремонтованій ділянці Замостянської. Варто зазначити, що на цій вулиці велосмуги розташовано по обидва боки проїжджої частини, що значно розвантажує рух.

 

Саме тут ми стикнулися з першою перешкодою: прямо перед нами чоловік припаркував авто, тож його довелося об’їжджати смугою для механічних транспортних засобів.

Відремонтована перша черга Замостянської закінчилася доволі швидко, і далі будівництво потрібно об’їжджати тротуаром. Загалом, висновок по цій велосмузі наступні: їхати можна порівняно вільно, бо рух велосипедистів розділено на двосторонній, тож назустріч ніхто не виїде. Оскільки асфальтне покриття нове, то перешкод, пов’язаних із самою велосмугою немає, проте є можливість натрапити на своєму шляху на припарковані автівки, що далі виявиться доволі частим явищем.

Із Замостянської ми повернули на Стрілецьку, де згідно з веломапою планується будівництво велодоріжок до 2030-го року. Проте незважаючи на відсутність спеціально відведених смуг для руху велосипедистів, зараз там можна вільно пересуватися на пішохідному тротуарі, або разом із автомобілями.

Далі свій шлях можна продовжити Київською вулицею. Вона повністю обладнана велодоріжками, які продовжуються навіть за містом. Однак ми звернули на Київський міст, щоб перевірити стан велоінфракструктури в середмісті.

На мосту не обладнано ні велодоріжок, ні велосмуг на проїжджій частині, тож, на свій страх і ризик можна їхати поряд із автомобілями. Хто ж новачок у цій справі та має побоювання, може їхати тротуаром, проте варто бути готовим до того, що пішоходи не прагнутимуть поступитися тобі дорогою, навіть якщо використати звуковий сигнал. До речі, він, мабуть, чи не єдина незручність велосипеду NextBike. Адже дзвінок вбудований у ліву ручку керма таким чином, що його часто можна випадково ввімкнути при їзді.

Проїхавши міст ми їдемо спеціально відведеною велодоріжкою на вулиці Магістратській. Варто зазначити, що там вона, на перший погляд, займає більше місця, ніж тротуар, тому часто можна на шляху зустріти пішоходів. Нам вони попадалися виховані, й коли тільки бачили велосипедиста, відходили на «свою» територію.

Незрозуміла ситуація на перетині Магістратської та Лесі Українки. Там доріжка обривається, проте, озирнувшись, розумієш, що варто перейти дорогу й вона продовжиться.

Загалом на цьому відрізку нашого маршруту велодоріжки нові, виділені червоним кольором. Значних пошкоджень асфальтного покриття немає, тож їхати там – саме задоволення.

Чого, на жаль, не скажеш про Хмельницьке шосе. Щойно звернувши на шлях від «Книжки» до Лісопарку, починається гра на виживання між велосипедом та доріжкою. Вона відділена розміткою від частини тротуару, але вже давно потребує оновлення, адже часто біла фарба просто відсутня. Не завжди зрозуміло з першого погляду, де саме пролягає велодоріжка.

 

 

Ускладнюють проїзд і пішоходи на шляху, адже їм також важко зорієнтуватися у розмітці тротуарів.

 

Однак не всі перешкоди викликані лише відсутністю фарби. Саме на цій частині нашого шляху виявилося найбільше ям та вибоїн, які доводиться об’їжджати (як виявилося, ця проблема стосується не лише автомобілістів).

 

А на перехресті з вулицею Данила Галицького та біля трамвайного депо прямо посеред велодоріжки виростають декоративні клумби, які, вочевидь, залишилися ще з радянських часів.

 

 

У районі перехрестя з вулицею Максимовича прямо на велодоріжці було припарковано автомобілі. Там само, навпроти Дому Євангелія велодоріжка слугує додатковою проїжджою частиною для виїзду із приватного сектору автомобілів, від яких буквально доводиться тікати на газон із велосипедом у руках.

Керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці Андрій Сорокін коментує, що ситуація з масовим паркуванням на велодоріжках найближчим часом повинна вирішитися. Для боротьби з недобросовісними водіями будуть залучені інспектори з паркування, які стежитимуть за правильним паркуванням автівок.

Біля ринку «Пасаж» велодоріжка повертає ліворуч, а оскільки наш маршрут пролягав прямо, то довелося їхати по пішохідній зоні повз трамвайну зупинку. Водночас, як нам підказав пізніше організатор вінницьких велоподій Олександр Царевський, якщо рухатися далі дворами, там також можна потрапити на площу Могилка, не зїжджаючи з велодоріжки.

Якщо вдало подолати таку смугу перешкод і велосипедист доїде до площі Могилка, то його чекає приємний контраст. Адже велодоріжки на проспекті Космонавтів також одні з найкращих у місті. Саме на площі біля літака ми вперше на своєму шляху побачили веломапу.

Завдяки їй можна прокласти зручний маршрут і бути впевненим, що він пролягатиме всюди, де створено комфортні умови для пересування велосипедистів. Не зайвим буде дізнатися звідти про розташування найближчих велоСТО, адже ніколи не відаєш, де спіткає невдача із транспортним засобом. Відомо, що на таких станціях є необхідні інструменти, насос, а також місце, де можна підвісити свій байк на час ремонту.

Рухатися якісною доріжкою на проспекті Космонавтів приємно, аж доки знову не зустрінеш пішохода, який іде назустріч. Навіть у місці, де для прогулянок є достатньо місця, розмітка з малюнками велосипедів помітна здалеку, та й саму велодоріжку відділено окремо від широкої пішохідної зони, у містян, схоже, виникає спокуса пройтися вузеньким шляхом, який призначений для двоколісного транспорту.

Наприкінці, проїхавшись під бризками Атланта, можна повертати велосипед на стоянку NextBike. Така некваплива поїздка від Замостянської до Космонавтів може зайняти близько години, що в прокаті коштує 20 гривень. Потрібно брати до уваги, що  значна частина часу проведеного за кермом двоколісного піде на очікування зеленого сигналу на пішохідних переходах і на сам перехід. Нагадуємо, що за Правилами дорожнього руху, переходити дорогу потрібно лише ведучи велосипед у руках. Про це нерідко нагадують відповідні дорожні знаки та розмітка.

Подекуди «зебри» на шляху з’являються через кожну хвилину їзди, та навіть тоді не варто жертвувати безпекою й таки переходити пішки.

Фото Ольги Мірошниченко

Читайте також: У Вінниці встановлять безкоштовні вело-СТО та веломапи. ГРАФІКА

Читайте також: Між зрадою і перемогою: “мережеві війни” навколо велосмуги на Воїнів-Інтернаціоналістів у Вінниці

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.