З початку року на Вінниччині майже 2000 працівників створили електронні трудові книжки

8:23
Автор: Vежа
Become a Patron!

Сервіс «Електронна трудова книжка» створили у  Пенсійному фонді України. Завдяки цьому трудову книжку не можна буде загубити, працівник завжди матиме до неї доступ, а пенсію за віком зможуть призначити автоматично й без звернення до Пенсійного фонду. 

Як розповіла очільниця ГУ ПФУ у Вінницькій області Олена Корчака, з початку року таким сервісом скористалися майже 2000 мешканців області.

– Сучасні сервіси надають можливість громадянам отримати необхідні послуги дистанційно. Одним із таких сервісів, який повноцінно увійшов  у життя громадян, є електронна трудова книжка. Нагадаю, що у грудні минулого року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову, відповідно до якої розроблено механізм та порядок, за допомогою якого кожна фізична особа, яка має паперову трудову книжку, може зробити її електронною. Для громадян це зручний сервіс, який дає змогу дізнаватися детальну інформацію про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески, – розповіла Олена Корчака.

Найпростіший спосіб створення електронної трудової книжки – оцифрування паперової. Відсканувавши трудову книжку вдома, за допомогою засобів веб-порталу Пенсійного фонду України, можна долучити її до згоди на обробку персональних даних та подати відповідну заявку до Пенсійного фонду. Якщо особа є найманим працівником, то таку процедуру замість неї може зробити її роботодавець. Кадрова служба або ж служба управління персоналом також має можливість направити скановані трудові книжки працівників.

До речі, після оцифрування трудової книжки роботодавець й надалі буде здійснювати облік трудових відносин в електронному режимі.

– Всі періоди роботи, які є в трудовій книжці, будуть відцифровані та атрибутовані. Таким чином, трудова книжка стане однією зі складових, які надалі будуть використовуватись для призначення пенсійної виплати, – зазначила Олена Корчака. – Трудові книжки зберігатимуться у Пенсійному фонді на електронному рахунку фізичної особи в Реєстрі застрахованих осіб до того моменту, коли в особи настане право на призначення пенсії.

Пояснюють, що це має декілька переваг. По-перше, електронну трудову книжку не можна втратити або взагалі не отримати після звільнення з місця роботи. По-друге, доступ до даних можна отримати у будь-який час через вебпортал Пенсійного фонду. Крім того, за даними про трудову діяльність із Реєстру, застрахованим особам буде призначено пенсію за віком автоматично без особистого звернення.

Як створити електронну трудову книжку

Щоб самостійно надати інформацію до Пенсійного фонду, людині потрібно зайти в персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою електронного підпису. Там обрати меню «Надання скан-копій трудової книжки». Після цього можна додати скановані файли та відправити до Пенсійного фонду, завіривши копії електронним підписом.

Роботодавець, надаючи відскановану трудову книжку, також має заповнити дані про працівника та надати згоду на обробку персональних даних з підписом працівника.

До відсканованих трудових книжок є декілька вимог. Скан-копія повинна бути кольорова, чітка та відображати всі реквізити документа. Необхідно робити скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку. Формат зображення має бути jpg або pdf й розмір кожного файлу не може перевищувати 1 Мб.

Послуга електронної трудової книжки безкоштовна.

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.