Працювати вдома – кара чи благодать? З одного боку ви отримуєте більше свободи, з іншого – біля вас немає колег, перед якими було б соромно дивитися відео на ютубі в робочий час.
Працюючи з дому в умовах карантину може побільшати речей, які вас відволікатимуть. Занадто зручне ліжко, аби в ньому працювати, батьки чи діти, які хочуть з вами побалакати, і звичайно ж соцмережі – адже в ізоляції людям хочеться контактувати більше.
В умовах карантину робота з дому стає ще більш специфічною. Адже якщо дотримуватися правил самоізоляції, ви майже весь час будете перебувати в одному місці. Головна порада для тих, хто хоче продуктивно та комфортно працювати вдома – розділяйте увесь свій час та простір на вільний та робочий.
Аби допомогти нашим читачам, ми ознайомилися з порадам фрілансерів щодо облаштування робочого процесу вдома, і зважаючи на умови карантину, підготували для вас підбірку підказок “як працювати вдома без шкоди здоровому глузду”.
Kim Hye Rim – “man”, rimdraw.com / instagram – @rimdraw.breeze
♦
Порада перша і основна – розділяйте робочий простір від домашнього. Якщо є можливість – працюйте деінде, але не там, де спите. Якщо спальня це єдине місце, де ви можете працювати, намагайтеся тримати її в чистоті та порядку.
Хоча не будемо брехати – чи не найбільшою перевагою карантину є можливість працювати у зручному ліжку поміж теплих ковдр.
Якщо ваша робота передбачає відеодзвінки, все таки радимо мати робочий вигляд. Хоча б зверху. Але й це залежить від специфіки вашої роботи та вашого до цього ставлення.
♦
Намагайтеся прокидатися хоча б за півгодини до початку робочого дня, а краще – за годину. Ідеально – придумайте свій власний ранішній ритуал. Так ви зможете фізично та морально налаштуватися на робочий лад.
Порада: якщо до початку робочого дня зробити якусь корисну та приємну для себе річ – це добре вплине на психічний стан та надасть імпульсу до подальшої роботи.
♦
Чітко окресліть ваш робочий та вільний час та намагайтеся не користуватися соцмережами під час роботи. Якщо фейсбук та месенджери є частиною вашої роботи – спробуйте користуватися лише комп’ютером, а телефон відкладіть хоча б на кілька метрів від робочого місця.
Порада: на вихідні, аби справді відпочити, видаліть ті додатки з телефону, які на вашу думку забирають найбільше вашого часу. Їх можна знову встановити пізніше, але принаймні кілька днів у вас з’явиться більше шансів провести час інакше, аніж безкінечно скролити стрічку фейсбуку.
Anna Valdez – “Laptop with Landscape”, 2014 / annavaldez.com / instagram – @missannavaldez
♦
Робіть регулярні перерви в роботі – залиште ваше робоче місце на 15 хвилин і займіться чимось іншим. Навіть під час роботи в офісі ви не працюєте усі 100% робочого часу.
Психотерапевти радять чудову вправу для “перезавантаження”, якщо напруга не дає працювати: оберіть комфортну позицію та протягом 15-20 хвилин дозвольте собі ні про що не думати і нічого не робити. Відчуйте, чи ви добре себе почуваєте. Якщо думки будуть підсвідомо “лізти” в голову – не зліться, а просто сприйміть їх і дозвольте “дрейфувати” у вашій голові.
♦
Одягніться так, як вам комфортно, але бажано вдома не працюйте в халаті чи піжамі. Ну хіба що якщо дуже хочеться.
Maria Luque / instagram – @maria.j.luque
♦
Бажано одягнутися в те, що ви зазвичай вдягаєте на роботу або коли виходите з дому. Кажуть, можна навіть одягнути взуття – це все допоможе краще зануритися в робочу атмосферу.
♦
Попередьте вашу сім’ю чи співмешканців у разі, якщо у вас заплановані робочі відеодзвінки, аби вам не заважали.
♦
Після закінчення робочого дня вимикайте робочі чати та намагайтеся відпочити. Розмиття кордонів між робочим та вільним часом може призвести до того, що ви не зможете ані продуктивно попрацювати, ані спокійно відпочити.
Valériane Leblond / valeriane-leblond.eu / instagram– @valerianeleblond
♦
Займіться йогою, зробіть зарядку, поприсідайте або хоча б потанцюйте – під час карантину наша фізична активність зводиться до нуля, а це може знизити ваш імунітет і в без того небезпечні для здоров’я часи.
♦
Підтримуйте чистоту вдома – влаштовуйте регулярне вологе прибирання та провітрюйте кімнати. Позаяк ви цілий день не виходите з дому (ми надіємося!), повітря в приміщені має бути свіже та чисте.
♦
Спробуйте зрозуміти, в який час вам вдається працювати найлегше і будуйте свій робочий графік приблизно в пікові періоди продуктивності. Якщо це можливо з огляду на вашу роботу.
♦
Спробуйте домовитися з партнером стосовно догляду за дитиною – це можна робити по черзі. Також, якщо дитина вже достатньо доросла, можна попросити її не відволікати батьків в певний час, а натомість пообіцяти якусь винагороду – наприклад, погратися разом. Окрім цього, аби виграти більше вільного часу, спробуйте вставайте раніше дітей.
Плануйте реалістичну кількість часу, яку можна виділити на роботу.
Це нормально інколи відчувати в таких умовах втому, роздратування та злість. Оберіть свій спосіб розслабитися – сходіть в теплий душ чи глибоко подихайте. Побалуйте себе, хоча б кілька хвилин, аби знайти ресурси надалі справлятися з роботою та дітьми.
Virginie Cognet / virginiecognet.ultra-book.com / instagram – @virginiecognet
♦
Самоізолюйтеся фізично, але не соціально. У неробочий час говоріть з друзями у спільних чатах, скидайте меми один одному та плануйте поїздки на час після карантину. Соціалізація та контакт з людьми важливі навіть для інтровертів. Тим паче в умовах карантину та епідемії.
♦
Головне – прислухайтесь до себе, знайдіть ту позицію, місце і той одяг, в якому вам особисто зручно працювати. Не панікуйте, слідкуйте за своїм здоров’ям, добре харчуйтеся і тримайте контакт зі своїми близькими.
І пам’ятайте про “чотирьох слонів” на яких тримається наш світ в умовах карантину: миття рук з милом, самоізоляція, антисептик та вчасне повідомлення лікаря про погіршення самопочуття.
♥
Becca Stadtlander / beccastadtlander.com / instagram – @beccastadtlander
Головна ілюстрація – Maria Luque
Дякуємо!
Тепер редактори знають.