Якісне обслуговування, протидія «бігункам» та першочергові завдання: новий очільник регіонального сервісного центру МВС Вінниччини про особливості роботи та пріоритети

12:59
Автор: Vежа
Become a Patron!

Матеріал та фото надані прес-службою Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій області

Головний сервісний центр МВС продовжує реформувати систему сервісних центрів МВС. Як заявляють в міністерстві, одна з ідей полягає в покращенні контролю над прийняттям іспитів для водіїв і створенні гідних умов для їх складання, а також покращення надання державних послуг громадянам.

Зміни торкнулись вінничан та жителів області: об’єднання регіональних сервісних центрів ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях знаходиться перебуває на фінальному етапі. Нещодавно до роботи приступив новий керівник новоствореного підрозділу – Сергій Гайду.

Публікуємо інтерв’ю прес-служби відомства.

Пане Сергію, розкажіть спершу, будь ласка, про себе.

– Хоч народився я в Умані, але можу себе назвати вінничанином. Бо чималу частину свого життя присвятив саме Вінниці. Тут шість років працював в органах прокуратури на керівних посадах. Тому добре знаю це місто і маю тут багато друзів. З 2021 року я служу в Національній поліції у званні полковника поліції. А в листопаді торік мене відрядили з Нацполіції на посаду начальника Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях.

Які зміни чекають на відвідувачів вінницького РСЦ МВС у зв’язку із реорганізацією та під Вашим керівництвом?

– Треба пояснити громадянам, що таке сервісні центри МВС (Міністерства внутрішніх справ – ред.). Бо досі можуть бути люди, які не знають, що це таке. Це установи, які надають державні послуги, пов’язані з реєстрацією авто, виготовлення номерних знаків, здачею іспитів для отримання посвідчення водія та його видачі, а також іншими адміністративними процедурами. Якщо просто і зрозуміло для всіх – це колишні МРЕО.

Головне завдання, визначене міністром внутрішніх справ Ігорем Клименком, – це повне викорінення корупції в сервісних центрах МВС та покращення надання державних послуг для громадян. Саме корупція заважає нашим громадянам отримувати якісні послуги та відчувати турботу держави. Корупція руйнує вибудувану сервісну модель ГСЦ МВС. А це, в свою чергу, накладає негативний відбиток на сприйняття роботи всієї системи МВС і його керівництва. Ми маємо це змінити вже зараз.

Основна стратегічна мета реорганізації – це підвищення швидкості та якості надання адміністративних послуг. В тому числі, покращення контролю над процесом прийняття іспитів для водіїв і створенні гідних умов для їх складання. Також це й оптимізація витрат державного бюджету. У Вінниці ми плануємо запровадити доступний on-line інструментарій, який оптимізує час, витрати та людський потенціал для здійснення тих чи інших дій. Окрім того, реорганізація має на меті покращити територіальну доступність сервісних центрів для громадян. Наприклад, територіальний сервісний центр (ТСЦ – ред.) з Могилів-Подільського переміщено до Шаргорода. Тепер майже вдвічі скорочена відстань до ТСЦ для жителів таких населених пунктів як Бар, Муровані Курилівці, Жмеринки, Чернівців, Томашполя. Також було перенесено складання іспитів з Тульчина до Гайсина пов’язане з більшою кількістю населення, що проживає у Гайсині, ніж в Тульчині.

Ми працюємо над тим, щоб сервісні центри МВС стали максимально близькими, зручними та комфортними для відвідувачів.

Які виклики можна назвати першочерговими для вас? От, наприклад, не секрет, що в ТСЦ МВС часто виникають проблеми із чергою через так званих «бігунків» – ця проблема у фокусі уваги керівництва?

– «Бігунки» справді створюють відчутні незручності для відвідувачів сервісних центрів МВС і Вінниця – не виняток. «Бігунки», якщо хто не знає – це ті хитруни, які займають чергу заздалегідь, навіть ночуючи під сервісними центрами МВС, щоб на ранок забрати усі талони на чергу. Деякі з них працюють навіть сім’ями, залучають своїх дітей до цієї «роботи». Коли законослухняні громадяни приходять по послугу, в терміналі талонів вже немає. І тут на сцену виходять «бігунки», які «героїчно» і за гроші пропонують «вирішити» ними ж створені проблеми. Є факти співпраці «бігунків» з працівниками центрів. Все це неприпустимо. Тому одне із першочергових завдань – повністю викорінити це ганебне явище, там, де воно ще може залишатися. Ми вже почали роботу над удосконаленням системи запису та черг, щоб унеможливити діяльність «бігунків». І це дає свої результати. Громадяни вже можуть скористатися послугами сервісних центрів МВС без звернень до якихось «бігунків» по допомогу. І це легше, ніж дехто думає. Я зі свого досвіду можу сказати, що є люди, які просто за старою звичкою не вірять, що можна просто записатися через Інтернет до черги, на зручну дату та час, і цивілізовано відвідати сервісний центр МВС. Хочу чітко закликати: не звертайтеся ви за послугами цих посередників.

Краще ці там 3-5 тисяч гривень за послуги цих «бігунків» відправити на допомогу ЗСУ.

А чому до цього їх не викорінювали і як Ви це збираєтеся робити?

– Насправді робота з цими ділками триває постійно і системно, зокрема силами Департаменту внутрішньої безпеки (ДВБ – ред.). Я це точно знаю, адже викорінення цієї проблеми – безпосередньо один із напрямків ДВБ. Але це завдання із зірочкою, бо щойно ти ловиш одного злодюжку, на його місце приходять інші. Крім того, вони постійно «мутують», пристосовуються і вигадують нові схеми.

Тому наш підхід до вирішення проблеми комплексний і ми чітко знаємо, як досягти результату. Вже проведено аналіз можливої співпраці «бігунків» з персоналом сервісних центрів МВС. Разом із ДВБ розробляються певні заходи. Окрім того, вже запроваджено поетапну видачу талонів впродовж робочого дня, щоб унеможливити їх скуповування, створення їх дефіциту. Також підготовлені пропозиції щодо змін до нормативно-законодавчої бази, це стосується і відповідних Постанов КМУ і наказів МВС в частині роботи електронної черги. І, звісно, закликаємо самих відвідувачів звертатися до чат-боту ДВБ в Телеграм і розповідати про будь-які відомі випадки корупції в сервісних центрах регіону, які я очолюю. Також готовий і особисто з цих тем зустрічатися із громадянами. Переконаний, що комплексний підхід та співпраця з громадськістю дозволять остаточно перемогти цю проблему.

Уявімо, що «бігунків» побороли. Як з отриманням водійського за хабар чи складання іспитів – це ще актуальна проблема?

– По-перше, я хочу акцентувати, що купувати посвідчення водія за хабар – це не тільки незаконно, а й морально неприйнятно. Вкладати потрібно в себе, а не в розвиток корупції. Вкладати потрібно в безпеку, а не в сприяння корупції. Бо купивши посвідчення – це автоматично підвищення рівня небезпеки на дорогах. Без належного навчання та розуміння правил дорожнього руху, а просто купуючи документ, ми отримуємо потенційного вбивцю на дорозі. Тому система має функціонувати так, щоб майбутній водій зміг сісти за кермо лише після ґрунтовної підготовки та складання іспитів, без можливості скористатися послугами корупціонерів і самому стати корупціонером.

Я отримую різну оперативну інформацію щодо цієї проблеми, ми знаємо про можливі ризики і готові до дій. Припинення діяльності бажаючих заробляти на цьому – одне із першочергових завдань. Тим паче, що досвід – є. Згадайте, влітку торік оперативники Вінницького управління ДВБ спільно зі слідчими ГУНП у Вінницькі області ліквідували масштабну схему виробництва та збуту підроблених документів, які видаються підрозділами системи МВС України. Ділки розгорнули свій корупційний офіс безпосередньо у Вінниці, але працювали на всю країну. Це була масштабна реалізація, за тиждень незаконних оборудок із фальшивими документами зловмисники заробляли близько двох мільйонів гривень. Ліквідація подібних схем – пряме свідчення того, що команда налаштована рішуче і працюємо над виконанням поставлених задач міністром.

Тобто будь-які зловживання чи то у видачі посвідчень водія, реєстрації авто, технічного контролю чи отримання документів поза чергою будуть припинені і реакція буде відповідна. А громадян закликаю долучатися і повідомляти про таких порушників.

І ще, важливо акцентувати. Ми не відкладаємо проблему із корупційними проявами, а почали вже працювати над ускладненнями провертання будь-яких незаконних схем у сервісних центрах МВС. Наприклад, у всіх приміщеннях встановлено відеоспостереження зі звуком. Запис транслюється on-line безпосередньо в Головний сервісний центр МВС, де також є процес контролю та фіксування порушень.

Найближчим часом, при вході в кожен екзаменаційний клас, буде встановлено систему FaceID, що унеможливлює складання іспитів іншою особою. В автомобілях сервісних центрів МВС для складання іспитів установлено чотири камери, одна з яких з обертанням на 360 градусів, що унеможливлює будь-яке втручання в складання іспиту. Вступають в дію норми наказу, що встановлює вимоги до автошкіл також обладнати свої автомобілі камерами огляду 360. А відеофайли з іспитом на постійній основі перевіряють, як працівники РСЦ МВС, так і працівники ГСЦ МВС.

В сьогоднішніх реаліях, під час дії воєнного стану, регулярних повітряних тривог та загрозах ракетних обстрілів – які механізми захисту населення під час отримання адміністративних послуг були запроваджені?

– Безпека працівників та громадян – на першому місці. Під час повітряної тривоги обслуговування в ТСЦ МВС області негайно призупиняється відповідно до правил, встановлених Державною службою України з надзвичайних ситуацій. Це, звичайно, впливає на оперативність роботи. Ми знайшли вихід. Разом з Вінницькою міською радою ми реалізуємо проєкт з облаштування укриттів цивільного захисту для працівників та відвідувачів центрів. Це дозволить забезпечити безперервне надання послуг навіть під час тривог.

Наразі тривають роботи з відновлення та оснащення укриття на балансі Вінницької міськради. Про результати обов’язково повідомимо.

Тема ветеранів і складання іспитів для людей з інвалідністю набуває особливо важливого значення в сьогоднішніх реаліях. Розкажіть про зміни в цьому напрямку, якщо такі заплановані.

– Ми активно долучаємося до реалізації ініціативи «Без бар’єрів» та проєкту «Автошколи для людей з інвалідністю». Його мета – створити доступні та якісні умови для навчання водінню і отримання посвідчення водія особами з інвалідністю, з порушеннями опорно-рухового апарату. Станом на сьогодні даний проєкт вже реалізовано у шести сервісних центрах великих міст України. І у зв’язку з реорганізацією, РСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях буде брати безпосередню участь в реалізації даного проєкту.

Окрім того, наші центри вже обладнані пандусами, кнопками виклику персоналу та можливістю звернення жестовою мовою. Хоча обслуговування відбувається за попереднім записом, для осіб з інвалідністю передбачено позачергове надання послуг.

Ми й надалі працюватимемо над розширенням можливостей центрів та автошкіл для комфортного обслуговування ветеранів, людей з інвалідністю та інших незахищених категорій. Адже створення безбар’єрного середовища – наш пріоритет.

Ми постійно вдосконалюємо наші послуги та розширюємо можливості для забезпечення безпеки та комфорту всіх наших громадян, враховуючи особливі потреби різних груп населення. І продовжуватимемо докладати максимум зусиль для реалізації всіх поставлених задач та планів.

Фото надане прес-службою Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій області