-
19 Листопада/ 19:49
Vinnytsia
Публікація19.11.1919:49
“Все починається з туризму”: на Вінниччині почали розробляти бренд області. ФОТО
Для нашої області почали розробляти бренд-платформу “Вінниччина туристична”. Сьогодні, 19 листопада, під такою назвою відбулася перша бренд-сесія, яку особисто провів президент Національної туристичної організації України Іван Ліптуга.
Послухати про важливість маркетингу та брендингу туристичних дестинацій і подискутувати на тему майбутнього бренду Вінниччини завітало близько сотні людей. У концерт-холі ресторану “MontBlanc” зібралися представники місцевої влади, бізнесу, студенти, гіди, підприємці – усі, хто зацікавлений у розвитку туризму в нашій області.
Іван Ліптуга зазначив, що ця бренд-сесія є робочою зустріччю і лише першим кроком у брендингу Вінниччини. З його слів, розробкою дизайну пізніше буде займатися студія, яку вибере замовник (обласна адміністрація), але для цього спершу потрібно розробити бренд-платформу.
– Треба зрозуміти, що брендинг – це не геральдика, не логотипи і не малюнки. Брендинг це репутація. Як у людини є репутація, як в продукту, так і в дестинації (території) також має бути своя репутація. Тобто уявлення: що це таке, чому воно потрібне світу, що ми можемо запропонувати світу як країна, як кожне місто, кожна область і кожна ОТГ, – пояснив Іван Ліптуга. – І з цим треба працювати.
Але бренд не можна нав’язати зверху… Це мають зробити самі жителі, тобто носії бренду: люди, які тут працюють, живуть, бачать свою територію, розуміють, хто їхній клієнт сьогодні (якщо він є), за чим він сюди приїжджає і які мають якусь візію на 10-20 років уперед: кого вони хочуть тут бачити своїми клієнтами, споживачами, туристами, інвесторами і так далі. І ось з брендингу це починається. Тобто вони сідають за стіл і думають: кого ми хочемо тут бачити, що треба зробити, як ми будемо доносити цю думку?… Наприклад, якщо ми хочемо, щоб завтра до нас приїжджали наприклад японці, то ми маємо сьогодні зробити таку бренд-платформу, яка буде відповідати цінностям та інтересам японців, щоб вони сюди приїхали.
Владислав Скальський, голова Вінницької облдержадміністрації, у свою чергу зазначив, що розробка бренд-платформи області – це продовження тієї співпраці, яка була на рівні міста.
– Коли ми працювали над створенням бренду Вінниці, ми ставили собі за мету створити той бренд, який буде унікальним, впізнаваним і успішним… Таке ж завдання стоїть зараз і перед всією Вінницькою областю, – зазначив Владислав Скальський. – І ми разом з вами повинні зрозуміти, яку унікальну пропозицію ми можемо дати для нашого потенційного клієнта, для внутрішнього туриста і для зовнішнього туриста. Яким чином ми можемо забезпечити сталу екосистему, результатом спільної роботи якої буде якісний туристичний продукт.
Одним із таких “магнітів”, на думку Владислава Скальського, може стати навіть санаторій Хмільник, що дозволило би позиціювати Вінницьку область як центр медичного лікувально-відновлювального туризму.
Доказом цього є світові тенденції, про які розповів Іван Ліптуга. Зокрема те, що заради оздоровлення подорожують 27% туристів: це друге місце серед туристичних “мотивацій” після туризму з метою відпочинку.
Також, на думку фахівців, потрібно враховувати тенденції способів переміщення туристів у світі: 58% – це авіація, 37% – автомобільний і автобусний транспорт, і лише 2% – залізниця. Саме тому, на думку спеціалістів, дуже важливо розвивати й транспортну інфраструктуру.
Не менш важливим Іван Ліптуга і Владислав Скальський назвали сучасні методи просування туристичного продукту в інформаційному просторі, які також потрібно враховувати: наявність веб-сайту чи сторінки в соціальних мережах, можливість придбати електронний квиток, здійснити бронювання через Інтернет тощо.
На думку Івана Ліптуги, в регіонах дуже недооцінюють роль туризму, і така ситуація майже повсюдна. Про це свідчить й те, що в Україні переважна більшість компаній займаються виїзним туризмом, а не розвитком в’їзного і внутрішнього туризму. Тому й інфраструктура в нас недорозвинена, як і маркетинг міст і територій.
– У нас такий залишок пострадянського ставлення на всіх рівнях: і на державному, і на місцевому, – розповів Іван Ліптуга. – В Мінфіні, коли я працював директором Департаменту туризму та курортів, мені постійно доводилося змагатися з нашими спеціалістами, які казали, що туризм – це бізнес і його не треба фінансувати з державного бюджету. Але це глибока помилка, тому що країна має вкладати гроші в промоцію і розвиток своїх територій, а вже все інше зробить бізнес. Держава має не заважати бізнесу, але має створити для цього умови. І маркетинг та брендинг територій – це саме той інструмент, яким має займатися держава і місцеві органи влади. Але бізнес має долучитися до цього дуже активно.
Президент Національної туристичної організації України розповів, що вони вже кілька років займаються розробкою айдентики міст та областей України, а відтак наголосив, що потенціал у всіх міст абсолютно однаковий. На думку Івана Ліптуги, якщо грамотно підійти до брендингу і маркетингу своєї території, можна дуже швидко отримати результат, створивши фінансовий і людський потоки.
Сьогодні туристам важлива емоція, а емоцію можна створити навіть якщо в тебе немає архітектурних пам’яток. Туризм сьогодні створюють у полі, коли роблять фестивалі музичні, або якісь заходи, – пояснив Іван Ліптуга. – Тобто запит на туризм можна зробити в будь-якому місті: чи то урбан-простір, чи то еко-простір. І Вінниччина має для цього колосальний історичний потенціал і людський ресурс. І брендинг самої Вінниці як міста – він вже показав результат.
Не зважаючи на те, що зараз в нашому Уряді вирішили, що туризм це знову “культура, молодь і спорт”, а не “економіка” (це вже 15-й раз туризм переходить з одного міністерства в інше за 28 років незалежності), є й позитивні зміни.
Новий уряд вже затвердив бюджет: 240 мільйонів гривень на розвиток туризму. Ми ще не побачили програму (на що саме 240 мільйонів), але це вперше в історії України, коли стільки грошей закладається на туризм, – розповів Іван Ліптуга. – І дуже важливо, щоб на місцевомі рівні, на рівні обласному також виділялися гроші: на маркетинг території, на розвиток туристичних продуктів, підвищення їхньої якості, професійну підготовку кадрів, освіту. Всі ці інструменти створюють нашу привабливість: привабливість туристичну, а за нею – привабливість інвестиційну. Тому що все починається з туризму: кожен інвестор, який вирішує вкладати гроші в наші міста, перш за все приїжджає і дивиться, що він бачить перед собою.
Владислав Скальський також наголосив, що туризм – це та галузь, яка розвивається зараз найбільше, і одна з тих галузей, у якій забезпечується найшвидша конвертація грошей в економіку. Саме тому він вбачає за обов’язковий крок розвиток саме туристичного бренду Вінницької області.
Про те, що туризм – це флагман і драйвер розвитку економіки, говорив й Іван Ліптуга. З його слів, ставку на туризм роблять усі провідні країни світу: США, Іспанія, Франція, Великобританія, Італія… А щодо прибутку, то наприклад країни Європи, які разом приймають 51% всіх туристів світу, отримують 39% грошей від загального обсягу.
Крім того він зазначив, що туризм це не лише розвиток, ріст економіки, створення робочих місць, а й збереження екології, культурної спадщини і, що цікаво, – фактор миру.
Наостанок Іван Ліптуга висловив сподівання, що районні адміністрації і ОТГ також долучаться до процесу створення бренд-платформи Вінницької області, адже фінальна ціль “Вінниччини туристичної” – щоб кожне селище, кожна невеличка дестинація, мали свій унікальний бренд, як це сьогодні є у Швейцарії, у Франції, Австрії, Італії і так далі.
Зараз ми проводимо цю сесію, щоб сформувати головні смисли і образи, які вкладають місцеві жителі, бізнес, влада, наука… Це дасть розуміння того, як підходити до формування бренд-платформи Вінниччини, яку робити айдентику, – розповів Іван Ліптуга.
А щодо термінів, коли буде готовий бренд області, Іван Ліптуга зазначив, що все залежить від кожного окремого випадку. Наприклад бренд України вони розробили за три місяці, бренд Одеси – за місяць, а над брендом Вінниці працювали два роки.
Фото авторки
Дякуємо!
Тепер редактори знають.