«Вінницягаз» не прийматимуть показники лічильників через систему «Єдиного рахунку»

13:07
Автор: Дар'я Гоц
Become a Patron!

З першого березня у вінничан стало менше можливостей передачі показників за газ. Система «Єдиного рахунку» тимчасово не співпрацюватиме з «Вінницягаз». Дізнавались, чому так сталось і як бути споживачам.

Раніше показники лічильників за воду, газ та світло можна було подати у спеціальному розділі на сайті «Єдиного рахунку у місті Вінниця». Однак, вже з першого березня за рішенням АТ «Вінницягаз» показники лічильників за споживання природного газу через сайт, а також call центр Проєкту не приймаються.

Як пояснили у газовій компанії, на ринку природного газу змінились обставини. До першого травня «Вінницягаз Збут» є постачальником блакитного палива на території Вінницької області. Однак вже з травня побутові споживачі зможуть самостійно шукати альтернативу та вільно обирати іншого постачальника газу.

– На ринку газу та постачання газу зростає конкуренція і споживач зможе щомісяця чи навіть двічі на місяць змінювати постачальника, – пояснила Лариса Логінова. – В таких умовах «Вінницягазу», як оператору газорозподільних мереж, надзвичайно важливо мати безпосередній зворотній оперативний зв’язок з кожним клієнтом. Для цього у нас функціонують дев’ять основних сервісів.

– Ці сервіси у нас функціонують по всій Україні. Вони допомагають зібрати всі показання лічильників чи будь-які інші питання, які вирішуються онлайн. Всі ці данні сходяться в централізований контакт-центр, який знаходиться у Полтаві. Інформація Єдиного Рахунку цим контакт-центром технічно не може бути використана. Саме тому ми наголошуємо на необхідності використанні наших сервісів.

У коментарях до допису Єдиного рахунку у Facebook вінничани нарікали на незручність такого рішення та цікавились, що тепер робити. Ми спробували знайти відповіді на найпоширеніші запитання.

Як передавати показники лічильника?

Передавати показники лічильників за споживання газу можна наступними шляхами:

  • через Особистий кабінет на сайті 104.ua;
  • через мобільні додатки – 104 Mobile для Android та 104 Mobile Light для iPhone;
  • через месенджер Viber за допомогою чат-боту «7104ua»;
  • зателефонувати до контакт-центру за номером (0432) 509-104, (067) 01-10-104 (щоденно з 8 до 20 години);
  • за допомогою голосового меню, яке працює цілодобово, за номерами контакт-центру у розділі “2”;
  • через електронну пошту на адресу [email protected];
  • за допомогою SMS повідомлення на короткий номер 7104 у наступному форматі: номер особового рахунку (10 цифр), пробіл, показання лічильника (5 цифр).

Важливо, що показники лічильника приймають з 1 по 5 число кожного місяця.

Центр обслуговування клієнтів знаходиться по вул. Шмідта, 32. Там, за словами начальниці управління клієнтського сервісу Алли Гнатюк, можуть допомогти всім споживачам зареєструватись в Особистому кабінеті, або навчитись передавати показання лічильників за допомогою різних сервісів.

– Бабусі та дідусі  до нас часто ходять, ми їм допомагаємо. Навіть з наших телефонів відправляємо sms, жодної проблеми  ми в цьому не бачимо. Наші фахівці можуть всім допомогти. Нашому Центру вже три роки. Він працює, як зона open space (відкритого простору – ред.), у нас є дитячий куточок, є кулер з водичкою, є зона обслуговування самостійна, є диванчик, де можна присісти. Також в районах ми відкрили на сьогодні сім Центрів обслуговування клієнтів.

Що робити людям у яких декілька помешкань з лічильниками газу?

Частина вінничан нарікали на те, що на сайті газової компанії можна створити «особистий кабінет» лише для одного помешкання і немає можливості додавати інші. Створити декілька «кабінетів» на одну електронну адресу споживач теж не зможе.

Як пояснила Алла Гнатюк, наприклад, через Viber можна зареєструвати до 5 особистих кабінетів та передавати показники лічильників, які знаходяться в різних помешканнях.

– Це дуже зручно для тих, хто передає показання за батьків, бабусь та дідусів. Він може створити п’ять рахунків та вести всі їхні справи одночасно. Для того, щоб зареєструватись у “Вайбері”, потрібно знати особовий рахунок та суму останнього платежу.

Мобільні додатки також надають змогу керувати декількома акаунтами (особовими рахунками).

Для прикладу, понад 130 споживачів нині мають Особистий кабінет на сайті 104.ua. Понад 35 тисяч використовують чат-бот Viber. Через систему Єдиного Рахунку передавали показники лічильників близько 50 тисяч споживачів. У «Вінницягаз» додають, що найпопулярніший засіб передачі показників лічильника – саме sms.

Чи залишиться можливість отримання рахунку та оплати споживання газу через сайт «Єдиного Рахунку» ?

Водночас повідомляють, що хоча наразі через систему «Єдиного рахунку» передавати показники лічильників неможливо, однак на сайті залишається можливість сплачувати за газ та інші комунальні послуги.

Не про лічильники, але наболіле

Споживачів ще цікавить питання двох рахунків – за споживання газу та за його доставку.

– З січня вже розділені рахунки за газ, як товар, і за послугу розподілу природного газу. Це рахунки різних організацій та різні послуги. За рекомендацією Уряду, в березні на одному аркуші будуть надруковані рахунки за доставку газу і рахунок за розподіл газу, – пояснює Лариса Логінова. – Це не об’єднання в один рахунок. Як ви знаєте, до кінця 2019 року плата за розподіл здійснювалась у складі самої ціни газу: людина сплачувала одним платежем, а далі вже йшло розщеплення на рівні постачальника. Але тепер вони будуть надруковані на одному аркуші. При чому за газ буде рахунок за лютий, а за розподіл – за березень.

Пояснюють це тим, що за газ, як товар, платять після звітного місяця, а за розподіл – до 20 числа місяця, в якому отримують послугу.

Для тих, хто не планує користуватись газом у своєму помешканні й не бажає платити за його доставку необхідно від’єднатись від мережі вуличного газопроводу. Просто перекрити лічильник недостатньо.

Якщо відбувається механічне від’єднання за заборгованість на вхідному крані, або біля нього, – це не звільняє споживача від плати за доставку газу. Оскільки споживач до вуличного газопроводу під’єднаний, газопостачання до будинку забезпечують, однак людина цим не користується через заборгованість. Абоненту необхідно розірвати договір на розподіл природного газу, тоді його від’єднають від вуличного газопроводу, рахунок закривають й, відповідно, нарахування за транспортування газу не здійснюють.