У Вінниці в ресторані офіціант відмовився обслуговувати клієнтів українською

19:01
Автор: В'ячеслав Луцков

У Вінниці в одному з ресторанів італійської кухні офіціант відмовив відвідувачу в обслуговуванні українською мовою. Подальший відгук на таке порушення мовного законодавства в закладі назвали “політично вмотивованим”.

Як повідомляється на фейсбук-сторінці Юлії Рюхової, йдеться про ресторан “Pasta e Vino – Piazza Beatrice”, що на Поділлі.

Жінка вказує, що під час відвідування ресторану 5 грудня на прохання її чоловіка спілкуватись з ними українською, офіціант відповів, що, очевидно, спілкування російською – це його “конституційне право”.

Також пані Юлія зазначає, що адміністраторка, яку покликав її чоловік Михайло, спробувала виправдати офіціанта, сказавши, що він з Донецька.

Далі чоловік користувачки написав відгук в Google про ситуацію, що склалась. У відповідь заклад назвав цю оцінку закладу від клієнта “політично вмотивованою”:

На сторінці пані Юлії вказано, що вони вже звернулись до мовного омбудсмена.

Згодом у коментарі до допису Юлії Рюхової від імені ресторану було зазначено, що “Нам прикро, що цей інцидент мав місце статися. Звісно ж ми приділимо додаткову увагу цьому питанню та переконані, що більше такого не станеться.”

Станом на 6 грудня 2021 року  у google-відгуках до ресторану десятки несхвальних відгуків, зокрема, щодо порушення мовного законодавства закладом.

На частину з них заклад відповідає дубльованим повідомленням, що підтримує вимоги мовного законодавства та просить не оцінювати роботу закладу за вказаним інцидентом:

ОНОВЛЕННЯ: Згодом на фейсбук-сторінці ресторану “Pasta e Vino – Piazza Beatrice” опублікували “офіційну відповідь колективу ресторану хейтерам”.

Нагадаємо, з 16 січня 2021 року в Україні набули чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Стаття передбачає, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.

Відтак, підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою.

Цікаво, що ще в січні ми контактували із закладом, представники якого, відповідаючи на запитання про доцільність нововведення щодо обслуговування споживачів українською, коментували так:

– Залишу без коментарів. Багато галасу навколо мови, а гроші крадуть з бюджету так, як і раніше. Зараз і так нема кому працювати. Тікають за кордон. Будуть ще мінус російськомовні зі сходу. Закриєм заклад як ресторан, та відкриєм україномовний фастфуд).

Головне ілюстративне фото – eater.com

Читайте також: Звертатися українською: чи готові вінницькі ресторани до мовних нововведень з 16 січня

Читайте також: Російськомовний бар’єр: історії трьох іноземних студентів, які вивчили українську

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.