У Вінниці планують перевозити пасажирів по Південному Бугу на електрокатерах

14:12
Автор: Vежа
Become a Patron!

По річці Південний Буг хочуть запустити катери для прогулянок туристів та перевезення пасажирів по воді. Також їх планують обладнати електродвигунами, щоб не забруднювати ані річку, ані довкілля.

Проєкт таких малотоннажних плавзасобів розробили на місцевому заводі “Аналог”. Як повідомили у газеті Верховної ради України “Голос України”, керівництво заводу навіть внесло на розгляд міської ради відповідний інвестиційний проєкт – “Створення додаткової туристичної інфраструктури у Вінниці”. Також зазначається, що проєкт запровадження річкового транспорту у Вінниці оприлюднять до кінця першої половини 2020-го року.

Відомо, що він передбачає, що шлях річкових катерів пролягатиме від села Сабарів до Коло-Михайлівки, що на іншому кінці міста, і там навіть визначені конкретні місця зупинок по обидва береги річки.

На підприємстві також показали частину виготовлених корпусів до двох катерів на 70 місць.

Зазначається, що особливістю річкового транспорту, який пропонує “Аналог”, будуть електродвигуни. На підприємстві пояснили, що їхні малотоннажні катери стануть першими, які використовуватимуть електрику для руху по воді. Крім того двигуни на електротязі знімуть проблему забруднення, і вони швидші.

Для завершального етапу складання річкових плавзасобів потрібна буде база, — розповів представник заводу “Аналог”, який попросив не називати його прізвище. — Річ у тім, що заключний етап виробничого процесу має відбуватись у максимальній близькості до води, тобто на прибережній смузі річки. Такою базою може стати єдиний майновий комплекс майбутньої водної станції. Там буде центр стоянки суден та їх обслуговування.

Автори проєкту пояснюють, що експлуатація такого комплексу може бути як комерційною, так і спільною з владою. Також вони вважають важливим відродити й колишню “Морську школу”, що належала тодішньому Товариству сприяння армії та флоту, і навчати охочих водномоторним видам спорту.

Якщо зуміємо створити потрібну базу і налагодити виробництво малотоннажних річкових плавзасобів, то з’являться нові робочі місця, — зазначає співрозмовник. — До речі, попит на річкові катери, тим паче на електродвигунах, є і в інших містах. Фахівці нашого підприємства вивчали цю проблему. Знаємо міста, де хотіли б придбати річковий транспорт.

Що кажуть у Вінницькій міській раді?

Зі слів Сергія Матусяка, заступника міського голови, можливості Південного Бугу розглядають у Вінниці не тільки як місце для відпочинку та рекреації, а й як потенційну складову загальноміської транспортної мережі. Стосовно малих суден, то один напрямок — це водний відпочинок, туризм, прогулянки, а інший — запровадження річкових трамваїв та їх адаптація у загальноміську транспортну мережу.

Крім того, повідомляють у “Голосі України”, за словами співрозмовника,  проєкт запровадження річкового транспорту у Вінниці планують оприлюднити до кінця першої половини 2020-го року. 

Разом з керівником міста Сергієм Моргуновим побували на підприємстві, бачили напрацювання у виготовленні річкового транспорту. Сергій Моргунов повідомив заводчанам, що підтримуватиме таку ініціативу, — розповів Сергій Матусяк. — Як на мене, це один з важливих проєктів. Відповідно до стратегії «Вінниця-2030», окремо виділені питання екології і води. На це спрямовано низку заходів виконкому міськради, щоб привести акваторію Південного Бугу до максимально належного стану. Тому першим етапом для нас є очищення річки, чим займаємося вже два роки. Придбали земснаряди і робимо те, чого не робилося багато років.

За словами посадовця, проєкт дорогий, тож його будуть втілювати його за принципом державно-приватного партнерства.

Частина коштів з бюджету, решта — заводу «Аналог» і не тільки. Залучатимемо інші підприємницькі структури, — розповів Сергій Матусяк. —  Адже, повторюю, справа надзвичайно актуальна для міста. Надалі вона ставатиме ще актуальніша — міські вулиці переповнені транспортом, затори, на жаль, уже стали звичним явищем. На водному шляху їх не буде. Для частини мешканців це стане зручним способом пересування.

Проблема із сертифікацією

У повідомленні йдеться, що фахівці заводу “Аналог” розробили проєкти низки малотоннажних річкових суден. Наприклад, крім згаданого катера на 70 пасажирів, показали документи на човни з кількістю місць на 20 і 40 пасажирів, які також обладнають електродвигунами.

Та однією з проблем, яка чекає на виробників малих річкових суден, — їх сертифікація. На цьому наголошували і працівники заводу, і заступник міського голови Сергій Матусяк.

Будемо розв’язувати проблему на рівні держави, — наголосив співрозмовник. — Знаю, що у малих річкових суднах зацікавлені також інші міста, через які проходять водні артерії. Спільними зусиллями розв’яжемо проблему.

Фото з сайту golos.com.ua (надано заводом “Аналог”)

Читайте також: Катери як громадський транспорт: у Вінниці планують відновити транспортну інфраструктуру на річці Південний Буг

Читайте також: У Вінниці може з’явитися річковий трамвай і вантажні перевезення баржами

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.