Селфі з Петлюрою, “кулінарний” Коцюбинський та “шлях Якова”: кращі проекти вінницького туристичного хакатону. ФОТО

21:55
Автор: Андрій Качор

17 січня у Молодіжному центрі “Квадрат” під час першого туристичного хакатону “Заміксуй туризм” створили десять нових туристичних проектів для Вінниці, а також обрали найкращий з них. Саме він потрапить до туристичної стратегії міста “Вінниця-2030”.

Хакатон, організований Департаментом маркетингу й туризму Вінницької міської ради тривав два дні. Протягом цього часу його учасники мали створити кілька команд, кожна з яких – під керівництвом менторів та експертів – мала випрацювати та презентувати ідею власного туристичного проекту. В результаті, наприкінці другого дня хакатону його учасники презентували 10 проектів.

Їх мала оцінити суддівська колегія, в яку входили, зокрема, директор Департаменту маркетингу й туризму Олександр Вешелені, його попередниця, яка зараз є незалежною експерткою Галина Малець, регіональна представниця проекту ПРОМІС Оксана Бондар та інші.

На презентацію проектів давали зовсім мало часу, аби в п’ятничний вечір люди, після дводенної роботи, могли перебувати в тонусі. Зрештою, вже після підрахунку балів, проекти розташувалися в такій рейтинговій послідовності:

 

Десяте місце посіла команда з проектом дитячого фестивалю Funny Bear

В межах цього проекту пропонувалося влаштувати у Вінниці дитячий фестиваль, який невдовзі мав би залучити учасників з різних міст країни, а зрештою стати міжнародним. Автори ідеї хотіли би бачити на фесті танцювальну складову, продаж різноманітних еко-смаколиків, майстер класи, фотозони та іншого роду активності. Завершувати все планується великою дитячою дискотекою під відкритим небом за участі ді-джея. Гасло фестивалю – “Вінниця – місто щасливого дитинства”. А бюджет події порахували на рівні 230 тисяч гривень.

 

Дев’яте та восьме місця розділили команда з двома проектами “Подільська гостина” та  “Галопом по Європах”. Ідея “Подільської гостини” полягала у створенні локації, де були би розташовані автентичні подільські двори та хати, в яких туристи могли би навчитися різноманітним ремеслам: гончарству, ковальству тощо. Також тут планується створити конференц-залу та локацію для проведення різноманітних свят.

“Галопом по Європах” – це дводенний тур до Вінниці, під час якого туристам планується демонструвати “європейськість” Вінниці, її зв’язок з різними країнами Європи. Ну і звісно – показати фонтан.

Сьоме місце посіла команда, яка запропонувала проект “Пироговський тиждень”. Це серія рекреаційних та освітніх заходів на території музею-садиби Пирогова, які дозволили би заново осмислити значення великого вченого, а також поринути в атмосферу тих часів, коли жив лікар.

Проектом зокрема передбачено проводити пленери художників, збиратися на гастрогалявинах, за допомогою історичних реконструкторів відтворювати події кримської війни, влаштовувати прогулянки в старовинному одязі та робити фотосесії. Бюджет проекту – 572 тисячі гривень.

 

Шосте місце посів проект під назвою “Арт-пікнік “Intermezzo”. Його автор пропонує посилювати івент-туризм у Вінниці та більше брендувати Вінницю як малу батьківщину Михайла Коцюбинського. Зокрема, через пропозицію оригінальної вуличної їжі, пов’язаної з Коцюбинським. Такі гастро-івенти автор пропонує влаштовувати на Замості, аби “перехоплювати” відвідувачів шоу на фонтані, а також приваблювати місцевих студентів та хіпстерів, які полюбляють такі речі.

П’яте місце дісталося вельми неочікуваному проекту, щоправда з величезним бюджетом розміром 125 мільйонів гривень. Ідеться про приєднання Вінниці до паломницького маршруту “Шлях Святого Якова”. Автори проекту стверджують, що це найбільший у Європі паломницький шлях, а щорічно по ньому проходять понад 250 тисяч людей.

– Це не про божий промисел, а про конкретний бізнес. Є мережа “Шлях святого Якова” по всій Європі, але Україна жодним селом туди не входить. Ми могли би стати першим містом в Україні, з якого починався би цей маршрут, – говорить представник команди.

Шлях свято́го Я́кова, або шлях до Сантья́го (ісп. Camino de Santiago)— паломницька дорога до могили апостола Якова в іспанському місті Сантьяго-де-Компостела, головна частина якої пролягає по Північній Іспанії. Відомий з IX століття. Завдяки своїй популярності та розгалуженості цей маршрут справив великий вплив в епоху Середньовіччя. Входить до числа пам’яток всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Ідея цієї команди передбачає, аби у Вінниці “шлях” починався від храму Пресвятої Діви Марії, і місто стало би початком “Шляху святого Якова” в Україні.

 

Четверте місце дісталося проекту “Дунстан”. Це вже існуючий проект, який потрапила в ТОП-10 кращих фестивальних локацій 2019 року за версією “Дзеркало тижня”. “Дунстан” – це відтворення середньовічного побуту ремісників Англії на Поділля.

Пропонується, аби була створена постійно діяча атракція, де відбувалися б події для всієї родини, які б відволікли особливо дітей від їхнього комп’ютерного світу. Команда показала, що вже має багатий досвід подібного, презентувала проект дуже натхненно і всіляким чином демонструвала, що максимально мотивована.

Третє місце дісталося проекту “Рівер Тур”. В його рамках пропонується створити комплекс активного туризму на річці Південний Буг. Автор нагадує, що останні 10-15 років Буг в цьому сенсі Буг майже не використовується як цінний ресурс. Тому проект передбачає створення екскурсійні маршрути для дітей, сімей, а також розвивати корпоративний туризм.

Проект зокрема передбачає, що їхній клієнт затримається у Вінниці не на один день. Автор проекту каже, що планує отримувати від такого бізнесу близько півмільйона гривень доходу, значна частина якого надійде в бюджет у вигляді податків.

Друге місце посів вже анонсований на Вежі проект соціального ресторану “Коцюбинський 220”. Він передбачає створення ресторану як соціального об’єкта за кошти одноразової пожертви 220-ти меценатів.

Ідея вперше виникла в Івано-Франківську від ініціативи “Тепле Місто”: там одноразово в ресторан “Urban Space 100” вклалися 100 меценатів по тисячі доларів кожен. Аналогічно виник “Urban Space 500” у Києві: тут цифру “100” замінили на “500”- адже в столиці знадобилися значно більші інвестиції. “220” у Вінниці передбачає пошук 220-ти спонсорів, які мають тисячу доларів на соціальний ресторан.

Слово “соціальний” у назві ідеї передбачає те, що 80% прибутку такого ресторану буде перераховано на фінансування соціальних проектів у місті. Окрім того, він стане майданчиком для презентації авторських страв, “гастрономічних пригод”, міксуванні кращих кулінарних традицій України та світу, ще й за участі кращих шеф-кухарів. Також там планують продавати сувенірну продукцію про Вінницю, в тому числі – кулінарну.

Олена Павлова ще не знає, де саме розташується майбутній ресторан, але орієнтується на місце в районі перетину шляхів на автовокзал та залізничний вокзал на проспекті Коцюбинського. Середній чек в ресторані планується на рівні 250 гривень, а відкриття планується в четвертому кварталі цього року. Більше про цю ідею можна прочитати за цим посиланням.

 

А перемогу, хоч і з невеликим відривок, святкували хлопці з команди, яка запропонувала проект Old City.

Old City – це туристичний мобільний додаток, який працюватиме з технологією доповненої реальності. Додаток передбачає, що турист у Вінниці зможе зробити селфі зі старовинною, вже неіснуючою міською будівлею. Таким чином кожен користувач матиме унікальну світлину на тлі старовинної Вінниці, обов’язково запостить її в соцмережах і таким чином спонукатиме інших користувачів їхати сюди і робити аналогічні селфі з минулим.

 

Також додаток передбачає такі ж селфі з відомими вінничанами, наприклад, із Симоном Петлюрою.

Додаток планують монетизувати, включати в нього платні функції. А в разі успіху у Вінниці – розширюватися й на інші міста та навіть країни. Зі слів одного з авторів проекту Івана Мазура, аналогів подібному додатку поки не існує: є дуже схожі, однак не такі.

Також додаток буде працювати і з аудіо, та з відеоконтентом.

 

Як пояснив Vежі вже після хакатону Олександр Вешелені, організатори залишилися задоволеними роботою команд, а зокрема тим, хто лише за два дні вдалося розписати десять проектів, частина з яких має всі шанси увійти до туристичної стратегії “Вінниця 2030”.

Обираючи ж переможця, журі звертали увагу зокрема й на інноваційність ідеї, а також на компетенції тих людей, які потенційно планують її втілювати в життя.

Фото з події – Ольги Мірошниченко та автора