Про навчання, знайомство та цілі проєкту: у Вінниці презентували хаб для активістів-переселенців, релокованих ГО та БФ. ФОТО

15:46
Автор: Vежа
Become a Patron!

У Вінниці на базі артпростору “ПІЧ” розпочинає роботу антикризовий хаб для активістів-переселенців, релокованих громадських та благодійних організацій. В рамках проєкту “ПЛІЧ-О-ПЛІЧ”, який триватиме в активній формі протягом двох місяців, заплановано допомогти учасникам відновити свою діяльність вже в умовах нового для них міста. Цьому сприятимуть і низка тренінгів, і низка культурних заходів, спрямованих на знайомство, зокрема, і між собою, і з місцевими діячами, і з містом загалом.

Деталі та цілі проєкту було презентовано сьогодні, 5 жовтня, в артпросторі “ПІЧ”.

Так, за словами очільниці проєкту, культурної менеджерки, голови Мистецького об’єднання “ПЛАЙ”, засновниці “ПІЧі” Олександри Венславовської, “ПЛІЧ-О-ПЛІЧ” складається з декількох сегментів:

– Це будуть стратегічні й операційні сесії, тренінги з фандрейзингу й соціального підприємництва. Основою проєкту ми вирішили зробити культурну складову. Для того, щоб мистецькі нетворкінгові заходи могли як найкраще сприяти тому, щоб релоковані організації й активісти могли познайомитися з локальними представниками громадського сектору і знайти якісь точки дотику, співпраці, більше дізнатись про місто та його можливості. 

Наразі триває реєстрація на проєкт. Як і повідомлялось раніше, дедлайн реєстрації – до 7 жовтня. Відповідь зареєстровані потенційні учасники отримають 9 жовтня на вказані в анкеті електронні адреси (заповнити реєстраційну анкету можна ТУТ). Тоді ж зазначалось, що учасники безоплатно отримають:

– консультаційну допомогу щодо юридичних питань, реєстрації громадської/благодійної організації;
– доступ до коворкінгу для роботи команди неприбуткової організації у мистецькому просторі “ПІЧ”;
– стратегічні сесії з тренерами для планування своєї подальшої діяльності;
– доступ до освітніх подій для розробки фандрейзингової стратегії, спільних соціальних проєктів;
– участь у культурних подіях для відпочинку, дружби і взаємодії з іншими активістами та локальними організаціями у Вінниці.

Запрошені до проєкту тренери: Ігор Арбатов та Аліна Бочарнікова. Ігор Арбатов – тренер зі стратегічного та операційного планування. Аліна Бочарнікова – тренерка з фандрейзингу, соціального підприємництва. Обидва тренери – представники організації “Future Development Agency”.

– Я планую провести 10 тренінгів – 10 сесій стратегічного планування. З організаціями чи ініціативними групами, які евакуювалися до Вінниці. Вважаймо, що культура – це такий базис для відновлення України. Тож розпочнемо з Вінниці, – відзначив тренер проєкту.

Відомо, що його задачі в якості тренера: допомогти організаціям запланувати свою діяльність у новому місті, визначити ключові стратегічні цілі й планувати нові проєкти на території Вінницької громади. Аліна Бочарнікова ж, своєю чергою, допомагатиме релокованим організаціям шукати нові ресурси, писати грантові заявки, залучати гроші з краундфандингу та використовувати інші фандрейзингові інструменти, щоб учасники могли реалізувати свої ідеї у Вінниці. 

За словами ж Володимира Подоляна, івент-менеджера проєкту, заплановано також 8 культурних подій: 2 концерти, вистава, кінопокази та майстер-класи в “ПІЧі”, а також зустрічі з митцями. Зокрема, анонсовано зустріч з відомим українським митцем, ім’я якого поки не називають.

Загалом, освітніх та культурних заходів протягом двох місяців заплановано близько 20. “ПІЧ” протягом робочих днів, і поза запланованими заходами, функціонуватиме в якості коворкінгу для учасників.

Як повідомила Олександра, наразі організатори хабу вже отримали перші заявки, і запит на нього є, однак складно знайти саме громадські організації. Загалом, в Україні гранти на реалізацію антикризових хабів отримали організації з п’яти міст, в тому числі – і з одного наразі окупованого. Окрім Вінниці, гранти на втілення ініціатив отримали ГО з Харкова, Хмельницького, Чернівців та Сіверськодонецька.

Відомо, що загалом проєкт у Вінниці розрахований на 20 учасників: активістів, представників ГО та благодійних фондів. За словами Ігоря Арбатова, працюватимуть для громадських організацій, так би мовити, “за запитом”:

– Вони реєструються, і далі ми будемо обговорювати деталі співпраці, як ми будемо планувати їхню діяльність, що вони робили та що зможуть тут робити, ознайомимо їх з місцевими організаціями. І в такій колаборації будемо працювати над розглядом тих проблем, які ці учасники намагаються вирішувати в якості громадських організацій.

За словами ж Аліни Бочарнікової, певна громадська організація зможе зареєструвати декілька своїх представників залежно від своїх потреб в офлайн чи онлайн-форматі на освітні події. Тому остаточна кількість безпосередніх учасників може зрости.

Також активістам-переселенцям в рамках проєкту зможуть допомогти зі створенням своєї громадської організації. 

– Ми шукаємо переселенців, які проживали раніше на тимчасово окупованих територіях, наразі є в нашій громаді, зареєстровані тут, мають статус ВПО і проживатимуть тут тимчасово або на постійній основі. Ми шукаємо як організації, які вже працювали на окупованих територіях, так і активістів, які відчувають в собі сили та бажання створювати соціальні проєкти в громаді. Знову ж таки, проєкти для інших переселенців, гуманітарні проєкти, для допомоги армії тощо. І вони потребують юридичного оформлення. І тут наша команда може їм фахово допомогти, – підсумувала Аліна Бочарнікова.  

Як зазначив Володимир Подолян, за результатами роботи хабу (навчання, культурних заходів) заплановано провести дводенний хакатон, на якому всі учасники зможуть пропрацювати власні проєкти. Це можуть бути і індивідуальні, і спільні проєкти.

– У фіналі ми плануємо, щоб вони все ж таки пропрацювали якийсь один проєкт від початку до кінця. І з цим вже далі йшли вперед.

Якщо ж учасники виявлять бажання пропрацювати в кооперації кілька проєктів, то це, додає Аліна Бочарнікова, тільки краще буде і для міста, і для самих переселенців-активістів. Безпосередньо її сесії з фандрейзингу передбачають також практичний момент. Тобто, в процесі навчання учасники вже шукатимуть якісь донорські проєкти та писати грантові заявки, а не лише ознайомляться з теоретичною частиною.

На фото зліва направо: Ігор Арбатов, Олександра Венславовська, Володимир Подолян та Аліна Бочарнікова

Проєкт “ПЛІЧ-О-ПЛІЧ” організовано громадською організацією “Мистецьке об’єднання “ПЛАЙ” у рамках програми “Створення антикризових хабів для ОГС”, що впроваджується ІСАР Єднання за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID)

Фото – Зорини Гаджук

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.