Перець, що стає китом та декілька деформацій омели: у Вінниці відкрилась виставка Марти Чехової. ФОТО

20:06
Автор: Марина Однорог
Become a Patron!

Авторські декоративні картини і оригінальні стилізації презентувала цієї суботи у молодіжному центрі «Квадрат» художниця з псевдонімом Марта Чехова (Тетяна Савалова) на першій персональній виставці під назвою «Де-формація».

Основною концепцією виставки є зміна форм. Декоративні роботи виконані в стилі пост-модерн олійними фарбами та зображують переважно рослинний світ.

 

Центральною частиною виставки є графічна збірка ідей виконана у стилізації, тобто переосмислення обраного об’єкту, його форми, стану та змісту з метою створення лаконічного, смислового символу.

 

Шифром у кожній одиниці зображення в представлених роботах є стани, які ми переживаємо протягом дня та протягом нашого життя (наприклад: захоплення, напруження, збудження, апатія, агресія, інтерес, щастя тощо).

 

— Є основний зміст всіх робіт, що пронизує всю виставку. Воно перегукується із самою назвою деформація, тобто втрата форми, відхід від форми, те, що прагне робити сучасне мистецтво. Але це не настільки абстрактні пошуки, я все ж таки намагалася зберегти якийсь, нехай малесенький, але зміст предмету. Я беру один об’єкт і починаю його стилізувати, починаю його шукати і накладати свої стани на вже існуючий зміст предмету, — розповідає Марта (Тетяна).

 

Художниця вважає, що не зважаючи на те, що через форму, колір та лінію передається потрібний стан, лише цього недостатньо для створення повноцінного символу. Не менш важливим також стає раціональне мислення, яке допомагає надати логічний зміст, що згодом читатиме споглядаючий.

Мисткиня говорить про те, що їй легше працюється з рослинними мотивами, адже вони гнучкіші, не мають таких стандартних описів, а також власного стану.

 

— Були спроби перейти на тварин, є риби тут, креветки, лелека. Але тут є складнощі, бо такі живі істоти мають свій стан, який може не співпадати з моїм і це поєднати складно, але можливо, якщо довше посидіти. З людьми ці експерименти ще важчі, адже треба пізнати об’єкт набагато краще, – пояснює художниця.

 

Якщо декори виконані переважно олійними фарбами із нашаруванням акрилових, то у стилізаціях дівчина використовувала максимально прості й доступні засоби для малювання – олівці, гуаш, кулькова ручка. Пояснює, що це матеріали, з допомогою яких легше та швидше передавати свої стани на картинах.

Марта також додає, що, незважаючи на те, що жанр стилізація для багатьох може здаватися незрозумілим і дивним, саме у ньому часто працюють розробники різноманітних логотипів для брендів.

 

Насправді стилізовані картини художниці подекуди нагадують ескізи татуювань. Сховані за склом, вони ніби демонструють глядачам у яких станах може бути предмет та наскільки сильно він може деформуватися під впливом певного настрою авторки. Це чиста фантазія та експеримент, у якому можна прослідкувати і те, наскільки сильно можуть змінюватися не тільки предмети, але й люди під впливом настрою інших.

Відразу помітно, що художниця все-таки більше тяжіє до рослинного світу, але і рослини обирає не зовсім прості.

 

Омела, наприклад, на певних зображеннях схожа на пташку, метелика, квітку, там можна роздивитися і зображення жінки і гілочки бавовни. Від класичного стану вона змінює кольори, форму, заповнення білого простору та настрій.

Каштан – це напевно найбільш космічна стилізація із всіх робіт художниці. Всередину вона вмістила як морських жителів, так і космічних. Подекуди зображення нагадують одноклітинних з підручників біології.

 

Чортополох також деформується у різні стани і стає схожим більше на яскраві, колючі квіти. Малюнки здаються досить простими, але із вмілим поєднанням кольорів та форм.

 

Стилізації кактуса одні з найбільш графічних та абстрактних. Чи то через різні види його форми чи через сприйняття колючості, яке у деяких стилізаціях оголюється і максимально спрощується. Тут і кристали, і гілки дерев і певні морські мотиви.

 

На роботах Марти перець може сміливо перетворитися в кита – цим самим демонструючи нестабільність речей у нашому світі.

 

Однією із найбільш сталих форм є креветка акваріумна. Художниця вже говорила, що з рослинами працювати легше. Відтак, і в креветки немає такого різноманіття кольорів, проте є певні зміни форми, яка може нагадувати навіть морського котика. Проте, тут більше відчуваються саме її стани – максимально різні, які помічаєш у плавних та різких рухах.

 

На роботах також можна побачити легкі графічні деформації лелики та багато інших деталей, які вже кожен для себе відшуковує сам.

Загалом картини гармонійно вписалися на жовтих стінах молодіжного центру «Квадрат» і будуть там ще до восьмого лютого.

Вхід на виставку вільний. Молодіжний центр «Квадрат» знаходиться за адресою Театральна, 15.

Фото Андрія Завертаного та зі сторінки молодіжного центру “Квадрат”

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.