Новий міст між Україною та Молдовою через Дністер, що планують спорудити у Вінницькій області, може коштувати близько 50 мільйонів євро.
Про це повідомляє Вінницька ОДА. Як йдеться в повідомленні, міст має бути збудований поруч з діючою паромною переправою, яка зараз сполучає митний пост “Ямпіль” з іншим берегом Дністра. Новий міст має зєднати Вінниччину з селом Косеуць Сорокського району Республіки Молдова.
«Зважаючи на перевантаженість мосту в Могилів Подільському є нагальна потреба відкривати міст у Бронниці, де, за попереднім рішенням, буде дозволено рух легкового транспорту вагою до 3,5 тон. Це дасть можливість зменшити трафік через Могилів-Подільський і скоротити черги для людей. Безперечно в Ямполі також має бути міст. Наразі ми домовились із молдавською стороною затвердити дорожню карту і на першому етапі має бути розроблено техніко-економічне обґрунтування. Його буде передано службі автомобільних доріг Вінницької області для проаналізує і на його базі буде підготовлено державний інвестиційний проект. Також є домовленості з молдавською стороною розробити міжнародну угоду і разом шукати джерела фінансування. Дорожня карта розрахована на 2018-2020 роки. До того часу ми маємо зробити ТЕО, знайти кошти і розпочати будівництво», – підкреслив Віктор Довгань.
В свою чергу, позицію керівництва Республіки Молдова висловив Сергій Букатару: «Даний проект є цікавим та вигідним як для української, так і для молдовської сторони. Цей міст є економічно обґрунтованим та вкрай необхідним, адже між нашими країнами тісні економічні зв’язки. Єдиним в цьому регіоні мостом, через який можуть рухатись лекові та вантажні автомобілі, це міст в місті Могилів Подільський, який дуже перевантажено. Переконаний, що завдяки будівництву нового мосту наші народи стануть ще ближчими, збільшиться товарообіг, а також його зведення стане символом дружби наших народів», – ідеться в повідомленні.
На сайті ОДА зазначається, що “за попередніми підрахунками вартість будівництва мосту Ямпіль – Косеуць становитиме 50 млн. євро. Крім того обговорюється питання проведення капітального ремонту під’їзних шляхів, адже головний акцент при проектуванні мосту робитимуть на можливості пропуску вантажного транспорту. Наразі, єдиний спосіб дістатись до молдовського берега річки Дністер у Ямполі – це паромна переправа, яка дозволяє одночасно переправляти декілька легкових авто та близько 30-40 людей”.
«Це той приклад, коли ідея стала реальністю. Адже сьогодні відкривається можливість для фінансування ТЕО, яке визначає параметри і технології будівництва мосту, геодезію, прив’язку до місцевості і майбутнього розміщення доріг як на території України, так і на території Молдови. Тому сьогодні стоїть завдання до кінця 2018 року підготувати і пройти експертизу ТЕО, а на початок 2019 року відпрацювати виготовлення проектно-кошторисної документації з визначенням джерел фінансування і проведенням тендерних процедур. Переконаний, що працюючи і надалі в такому ключі, як зараз – в І-ІІ кварталі 2020 року будуть розпочаті реальні роботи з будівництва цього мосту», – зауважив Валерій Коровій.
У повідомленні йдеться, що “остаточне затвердження дорожньої карти із будівництва мосту та створення відповідної інфраструктури відбудеться під час зустрічі Прем’єр-Міністрів України та Молдови, яка запланована на 5-6 жовтня в Кишиневі”.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.