“Навіть кияни заздрять білою заздрістю”: вінницькі організатори “Велофоруму 2019” про враження

20:47
Автор: Катерина Дядюк
Become a Patron!

У Вінниці протягом трьох днів – 4, 5 та 6 жовтня – тривала Міжнародна конференція “Veloforum 2019”. На цю подію до Вінниці із шести країн світу приїхало більше 200 активістів, експертів та всіх, хто знає, як розвивати велоінфраструктуру, зокрема й в Україні.

Сьогодні Vежа разом з основними учасниками Велофоруму спробує підбити підсумки цієї безпрецедентної події для вінницького велоруху. 

В Україні “Veloforum 2019” відбувся 11-й раз, але у Вінниці – вперше. І вперше – із таким розмахом. Для учасників події влаштували низку лекцій, дискусій, воркшопів, екскурсій містом та навіть вечірку.  Три дні усі говорили про міську велокультуру, а також те, як велосипед впливає на економіку міст, і разом шукали нові шляхи вдосконалення велоінфраструктури. Детальніше про відкриття форуму читайте за ЦИМ посиланням.

 

 

 

 

У рамках форуму цьогорічного у Вінниці вперше обрали переможців національного конкурсу “Велопрацедавець року”. Участь у ньому взяли одразу шість вінницьких підприємств та установ, які погодилися, щоб їх проінспектували професійні та звичайні велосипедисти. А одним із членів журі, на запрошення організаторів, став журналіст Vежі. Як це було, читайте за ЦИМ посиланням.

 

 

 

 

Крім того  до Вінниці на Велофорум приїхав унікальний веломобіль, якому немає аналогів у Європі. Велосипедист та винахідник Олексій Ганшин з Кіровоградщини дістався на ньому майже за 29 годин.

 

 

Зважаючи на такий масштаб події і те, що навіть головні організатори з U-Cycle називали наше місто одним із лідерів у розвитку велосипедного руху та велоінфраструктури в Україні, ми вирішили запитати в місцевих співорганізаторів про їхні враження від Велофоруму.

Ми поцікавилися в Олександра Царевського (ГО “Вінниця мобільна”, локальний координатор форуму), Аліни Дяченко (директорка КП “Інститут розвитку міст”) та Андрія Сорокіна (керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці) як на Велофорумі була представлена Вінниця; що у нас краще, в порівнянні з іншими містами, а що гірше; а також що Велофорум дав місту. Їхні відповіді публікуємо нижче.

 

Олександр Царевський
ГО “Вінниця мобільна”, локальний координатор форуму

 

 

По перше це був мій перший досвід допомоги в організації триденної події не спортивного характеру, по-друге – це мій перший досвід модерації, де я не знаю половини людей, ну  і перший досвід виступу на такого роду заході: про “Закрутку” і про все решту. Через організаційні моменти я свою доповідь дописував за півгодини до виступу, але ніби усе вийшло.

На форумі кожного дня були якісь секції, де були задіяні представники Вінниці. А на другий день фактично пів секції пішло на представлення конкурсу “Велопрацедавець року”, і саме вінницької його версії. Так що вважаємо, що Вінниця досить щільно була представлена. Досить багато зробило КП “Інститут розвитку міста”, хаб “Місто змістів”, ну і гостинність “Квадрату”.

 

 

Скажімо так, коли ти довго не виїжджаєш із Вінниці, ти бачиш якісь недоліки, ти хочеш змінити щось на краще, намагаєшся щось зробити, просунути якісь ідеї… А коли ти виїжджаєш в інші міста (які навіть вважаються лідерами інфраструктури) і потім повертаєшся у Вінницю  ти готовий цілувати цю недолугу (як ти вважаєш) інфраструктуру. Я не скажу, що вона ідеальна, є багато запитань, але порівняно з іншими містами ми на кілька кроків попереду. В цілому навіть кияни нам заздрять білою заздрістю. Я на це дивлюся з кількох моментів: і як користувач, і як той, хто спілкується з іншими організаторами велоподій, і в тому як сприяє влада (йдуть на зустріч\не йдуть) і зі спілкування з людьми, з користувачами інфраструктури.

По враженнях учасників ще  ніхто не очікував, що на Велофорум спокійно може прийти мер міста і оперуючи цифрами, ні до кого не звертаючись, абсолютно спокійно дискутувати, показувати, розказувати… Тобто зазвичай всі вважають, що чиновник  десь далеко, або що має читати щось з листочка. А тут було нормальне живе спілкування.

 

 

Та секція, яку я модерував Спортивна велоспільнота та розвиток велоінфраструктури  була представлена вперше за всі роки Велофоруму. Тобто раніше обговорювали будівництво велодоріжок, урбаністику  все, що завгодно, але питання спорту не торкались. Тому вийшов такий цікавий кейс, коли ми фактично розповіли за півтори години, як зробити івент, як забезпечити підтримку, куди бігти (в які асоціації), як організуватися… Був дуже цікавий кейс, наприклад, Богдана Воєводіна, який розповідав, як правильно розкрутити велоівент з нуля. Була цікава розповідь Ігоря Хижняка, який розповідав про перспективи розвитку велосипедного спорту в Україні…

Я не урбаніст, не займаюсь велоінфраструктурою; коли питають, можу дати пораду як користувач, але не більше того. Тобто мене цікавив суто практичний підхід. От з хлопцями, наприклад, ми вирішили питання по вело-календарю  щоб наші івенти не накладалися і люди могли їздити один до одного в різні міста.

На Велофорумі ми відзвітували, підняли планку, а тепер треба цю планку піднімати вище і вище. По результатах, що найближче  в кінці листопада до Вінниці приїдуть хлопці з “Ukraine Gravity trail crew”. Це реально круті хлопці, які створюють байк-парки по всій Європі, вони створили байк-парк в Буковелі, байк-парк у Львові… І у Вінниці вони будуть презентувати фільм, але поки що не хочу спойлерити – незабаром буде анонс.

 

Аліна Дяченко
директорка КП “Інститут розвитку міст” 

 

Те, що цьогорічний Міжнародний Велофорум проходив саме у Вінниці, є дуже знаковим, адже наше місто останніми роками надзвичайно активно розвиває велоінфраструктуру, втілюються різноманітні інноваційні проекти та ініціативи. Нам є що показати і нам є чим поділитись з іншими містами. Саме тому минулого року Вінниця подала заявку на право приймати у себе цей масштабний і, мабуть, найголовніший велоівент року.

Впевнена, що ми впорались з тим, щоб вразити учасників і тими умовами, які в місті створені для водіїв “двоколісних коней”, і локаціями, в яких проходила подія  Хаб “Місто змістів” та “Квадрат”, та, безумовно, виступом міського голови, який є одним з драйверів розвитку велоінфраструктури в місті. Після його розповіді про зроблене вже та плани на майбутнє чимало присутніх по-доброму позаздрили Вінниці, а до міського голови вишикувалась черга взяти автограф та зробити фото на згадку з таким прогресивним мером.

 

 

 

Чимало учасників під час Форуму висловлювались, що відкрили для себе Вінницю як комфортне не лише для велосипедистів місто, а й загалом. “Тихе, спокійне, чисте, затишне” – казали у захваті вони. І це теж важливий результат Велофоруму.

Ще щонайменше 100 людей відчули наше місто  і на велосипедах, і пішки, і серцем. І багато хто їхав з думкою повернутись сюди ще раз, щоб насолодитись цим врівноваженим темпом життя, толератними та доброзичливими людьми, комфортною інфраструктурою

.

 

Андрій Сорокін
керівник розвитку велоінфраструктури у Вінниці

 

 

Мені важко коментувати якісь враження, бо 70% часу було затрачено на те, щоб для учасників все відбулося максимально комфортно і якісно. Тому на секціях був присутній мінімально. А загалом все добре. Мали більше 200 учасників з 30 міст України і п’яти країн світу: Латвії, Данії, Німеччини, Білорусі і Киргизстану. Це поки що рекордна кількість, порівняно з іншими роками проведення форуму.

Як була представлена Вінниця? Були велоекскурсії, показали на слайдах також, був міський голова, який розповів про те, як розвивається Вінниця в цьому напрямку. На велоекскурсії в програмі була година, але коли почали складати маршрут, то зрозуміли, що із зупинками і щоб по-трішки розказати, години аж ніяк не вистачить. Ми вклалися десь у 2 години 20 хвилин. Стартували з площі Європейської, далі  через Центральний парк культури і відпочинку, Хмельницьке шосе, Проспект Космонавтів, парк Дружби народів, вулицю Пирогова, Урожай, Келецьку, Данила Галицького, Хмельницьке шосе, знову парк і Європейська площа. Там було понад 40 чоловік з різних міст.

 

 

 

Насправді багато хто був у Вінниці вперше, і якраз проведення цього Велофоруму й дало змогу показати місто. Бо багато, як виявилося, активістів, працівників місцевих самоврядувань, які займаються велоінфраструктурою, чули, читали, але не бачили на власні очі. І в нас якраз так сталося, що до проведення Велофоруму такі знакові проекти були зроблені: завершили вулицю Лесі Українки, де є велосмуги на дорозі, де звужено проїжджу частину (тобто заходи, які ставлять в рівні умови всіх учасників дорожнього руху), так само червоні велосмуги наші (та сама Замостянська).

Загалом багатьом містам України (наприклад, Київ, Чернівці, Миколаїв) є чому повчитися тут у Вінниці. І в плані розвитку взагалі транспортної інфраструктури (я зараз не тільки про вело-), і організації дорожнього руху, і проекти (як то Замостянська, Лесі Українки…). Відгуки від них були лише позитивні. Деякі учасники казали, що їхні міста відстали на років п’ять як мінімум. А з нашого боку, навіть тим містам, які вже розвиваються у велоінфраструктурі, ще треба йти і йти до таких практик, як у Данії (по залученню цілих вулиць суто для велосипедного руху).

 

 

Для того Велофорум і був проведений, щоб поділитися досвідом. Більшість міст зараз на етапі початку розвитку велоінфраструктури. Я не кажу про Львів, який є вже визнаним одним з лідерів по розвитку велоінфраструктури. Але про велоінфраструктуру представники зі Львова мало говорили, говорили більше про загальноукраїнські зміни в правилах дорожнього руху, державні стандарти України що стосується будівництва велоінфраструктури.

Ми почули декілька цікавих кейсів (як я казав вже  у Данії), але поки що розуміємо, що в нас впровадження таких заходів ще зарано. Далі ми продовжуємо розвиватися так, як і розвивалися. Ми продовжуємо виконувати програму розвитку велосипедного руху, про що казав мер, продовжуємо працювати над втіленням “Інтегрованого розвитку міста Вінниця 2030” (там де ми казали про транспортну піраміду) і зараз працюємо над тим, щоб в пріоритеті був пішохід, велосипедист, громадський транспорт і тільки потім вже автомобіль.

По враженнях ще зараз будемо збирати відгуки. Поки що лише позитивне чув, а далі будемо бачити.

 

 

Організаторами Veloforum 2019 є U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»), Вінницька міська рада та Інститут Розвитку Міст.

Фото – зі сторінки “Veloforum” у Фейсбуці та з архіву Vежі

Читайте також: “Колись це було збіговисько вело-крейзі людей”: у Вінниці стартував Міжнародний “Veloforum 2019”. ФОТО

Читайте також: У Вінниці вперше обрали переможців рейтингу “Велопрацедавець року”. ФОТО

Читайте також: До Вінниці на Велофорум приїхав унікальний веломобіль. ФОТО, ВІДЕО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.