У Вінниці відбувся перший підрахунок велосипедистів. За його результатами виявилося, що серед велосипедистів у Вінниці – лише 15% жінок, а величезна кількість велосипедистів перетинають пішохідні переходи не спішуючись.
Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомив Андрій Сорокін, головний спеціаліст відділу транспорту та зв’язку Департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Вінницької міськради. Він зазначив, що перший підрахунок велосипедистів у Вінниці тривав два дні: зранку і ввечері 4 червня (у будній день) і вдень 6 червня (у вихідний). Також відомо, що Вінницька міська рада спільно з ГО “Вінниця Мобільна” провели його за методологією “U-Cycle”, які роблять його в Києві з 2014 року.
– Ми свідомо не проводили підрахунок під час жорсткого карантину: це перший підрахунок у Вінниці, це своєрідна точка відліку, і дуже хочеться щоб вона була коректною, – зазначив Андрій Сорокін.
Відтак, найважливіші показники вивели в інфографіку (по кожному з трьох етапів дослідження для більшої наочності). Зі слів Андрія Сорокіна, це дало можливість коректно дослідити потоки велосипедистів і дасть можливість у майбутньому детально їх відстежувати та моделювати.
Зазначається, що крім волонтерів, які рахували велосипедистів на перехрестях, підрахунок проводився і по записах камер Ситуаційного центру. Також у коментарях до допису Андрій Сорокін зазначив, що максимальна кількість велосипедистів на одній точці (за кілька годин увечері 4 червня) була близько 480 людей.
Загалом дослідження проводили на п’яти локаціях: площі К. Могилка, вул. Магістратській (вхід до Центрального парку), перехресті вулиць Київська та Гонти, площі Перемоги, а також на перехресті вулиць Чехова та Немирівське шосе.
Також Андрій Сорокін стисло написав про найважливіші, на думку дослідників, маркери. Далі – пряма мова.
– На жаль, ми бачимо низький показник користування велосипедами жінками (в середньому 15%), що явно вказує про недостатню безпеку та комфорт пересування для прекрасної половини людства навіть велодоріжками, адже жінки як ніхто інший реагують на ці показники якості інфраструктури.
– З грубими порушеннями ПДР, а саме рух в протилежному напрямку ситуація втішна, але водночас величезна кількість велосипедистів перетинають пішохідні переходи (без розмітки “велопереїзд”) не спішуючись, що є дуже небезпечно. При цьому, зважаючи на щільність велотрафіку, деякі ділянки, як от пішохідний перехід до центрального парку, потребують нанесення розмітки “велопереїзд”, адже це з’єднання двох популярних веломаршрутів, та в’їзду в центральний парк, який користується шаленою популярністю серед велосипедистів, як короткий шлях до центру міста.
– Статистика користування прокатом “Некстбайк” в досліджувані проміжки часу не показала гарного результату (в середньому 1,5%), але то скоріш розбіжність час/місце, адже кількість оренд за минулий сезон сягнула понад 26000.
– Щодо іншої міської мобільності, то електросамокати (сігвеї, гіроборди) поки що не сягнули піку популярності в нашому місті, але тенденція на їх збільшення присутня))) Можливо дякуючи хлопцям з Leet Ride користувачів самокатів у місті невдовзі побільшає, але то вже зовсім інша історія.
Андрій Сорокін зазначив, що подібне дослідження планують проводити двічі на рік, щоб адекватно оцінити вплив сезонних факторів на статистику користування велосипедів, а також те, яким чином ці показники можна збільшити.
Графіка – зі сторінки Андрія Сорокіна у Фейсбук
Ілюстративне фото – з архіу Vежі
Дякуємо!
Тепер редактори знають.