Instagram вже давно перестав бути місцем, де всі діляться виключно власними селфі, світлинами котиків і собачок або їжі.
Тепер це інструмент, який дозволяє тим, хто має хороший смак та знає, як привернути увагу людей – заробляти, подорожувати та співпрацювати зі світовими брендами. Для когось – це додаткове джерело доходу, для інших – майже щоденне робота.
Із активним розвитком мобільної фотографії у багатьох з’явилося розуміння, що на цьому можна заробити. Блогерством зараз вже нікого не здивуєш, і красивим, витриманим профілем – також. Але як взагалі живеться блогерам, як вони дійшли до цього, як працювали з аудиторією та чому іноземні бренди «клюють» на українські профілі.
Ми вже писали про топ-10 вінничан, які заробляють в Instagram, але минулого місяця розпочали цикл, в якому ближче знайомимося із вінницькими блогерами, дізнаємося як вони починали працювати у цій сфері та які ці люди у живому спілкуванні, коли вас не відділяють екрани телефонів та декілька вдалих фільтрів. Першим із ким ми зустрічалися був Вадим Пюро, другою обрали світлу, позитивну та завжди усміхнену дівчину Кристину Май.
Вона має справжній дівчачий профіль із милими фото, косметичними засобами, чаєм, емоціями та подорожами. Кристина Май відразу знала для чого їй потрібен Instagram, але ніколи не думала, що зможе у ньому заробляти лише за відгуки в профілі. Дівчина завжди любила фотографувати і навіть навчалася три роки в училищі у Вінниці та рік на спеціальному курсі із фотографії у Польщі. Для Кристини фотографія це і основне джерело доходу, і улюблене захоплення.
Дівчина любить затишок, різноманітні дрібнички для декору, листівки та блокноти – все це допомагає їй створювати атмосферні світлини. Та шлях до ідеального профілю не відразу пройшла успішно.
– Десь у 2014 році я почала вести свій Instagram-блог. До цього я вже дивилася інші цікаві профілі й вони мені подобалися. До речі, першу фотографію я навіть не видаляю з інстаграму – це мій талісман такий, а взагалі багато знімків вже повидаляла. Пам’ятаю, тоді написала одній блогерці (хоча вони тоді ше блогерами не називалися), і запитала як вона веде свій інстаграм, як так багато підписників з’явилося. Думала, що вона мені відпише, що тут всі такі добрі. Вона мені відписала на якесь таке питання, але взагалі не в дуже доброму тоні.
Освіта фотографа не допомогла мені в інстаграмі – це все практика
За освітою Кристина фотограф, але дівчина зізнається, що те, чому їх навчали у вінницькому училищі не дуже допомагає зараз у зйомці, особливо, що стосується фото в Інстаграм.
– Там зовсім інша фотографія: нас більше вчили якихось правил, історію фотографії, як обробляти знімки. Це більше базові знання, вони не навчали нас якомусь смаку. Нас навчали викладачі, яким за 50 і вони говорили, що ми вже нажимаємо на кнопочку і кадр готовий, що в нас вже, в принципі, немає цієї плівкової фотографії, де ми думаємо, виставляємо налаштування. Але в нас була одна молода викладачка, яка також фотограф і активно веде свій Інстаграм – Ксюха Михайлова, то вона десь розвивала наші смаки. Все інше – це просто практика. Ми з Ірою (подругою) ходили одна одну фоткали, ночували одна в одної, і в нас найбезумніші ідеї і шедеври виходили вночі.
Про розвиток профілю
Блогерка розповідає, що коли не мала смартфону з нормальною камерою, то була про Інстаграм зовсім іншої думки та не сприймала цю соціальну мережу серйозно.
– Я думала, що то все фігня, дівачатка їжу фотографуюють і виставляються: «я пакушала» (сміється). Коли завела інстаграм, то відразу вирішила, що це буде якийсь особливий профіль, а не просто моє життя. Відразу намагалася фотографувати як, наприклад, світло гарно пробивається: пробувала різні інстаграмні фільтри і мені здавалося, що це все гарно. У інших дівчат-блогерів, на кого я рівнялася, слідкувала за ними, у них були справді гарні профілі. На той момент мені здавалося, що мій також гарний, але не такий гарний як в них і десь мене це засмучувало, я не розуміла що не так.
У певний період і в Кристини настав момент, коли вона зрозуміла, що у неї не виходить вести профіль, так як їй хочеться. Не вдаються такі красиві знімки, як у інших дівчат-блогерок, не надто добрі предметні фото.
Тоді дівчина вирішила, що викладатиме світлини із життя, просто вони будуть яскравіші та якісніші. Дещо змінилося, коли близько року тому вона познайомилася із вінницькою інста-тусівкою.
– І от хлопці мене надихнули, адже вони активно ведуть свої Інстаграми. Я вирішила, що повинна повернутися до тих думок, що колись, і повинна вести також гарний Інстаграм. Я почала планувати які знімки я повинна зробити, планувати яку і коли фотографію викладати. В принципі, у мене немає чіткого плану, щоб я зробила 20 фотографій і це мені на місяць, тому що все-таки місяць попереду, а це якісь події нові події, нові емоції.
Для Кристини важливо ділитися тим, що відбулося сьогодні, або відбуватиметься завтра. Але існує план, згідно якого предметні фото чергуються з тим, на яких зображена сама блогерка.
«Блогери часто самі пишуть компаніям»
Перша реклама на сторінці Кристини з’явилася, коли там було 10-15 тисяч підписників й ідею написати компанії з комерційною пропозицією також «підкинув» дівчині її хлопець Ілля із інста-тусівки.
– Хлопці вже в цьому “крутилися”. Ілля мені сказав, що «ось ці годинники тобі точно відпишуть ». Я написала текст, одна дівчинка показала як це має бути, і компанія така мені «без проблем, ми можемо вам відправити, вам напевно підійде цей годинник». Іноземні бренди взагалі рідко кого самі шукають. Багато блогерів пишуть їм самі.
У блогерки переважно замовляють рекламу косметичні компанії, хоча Кристина не вважає себе б’юті-блогеркою. Розповідає, що співпраця відбувається переважно по бартеру, але було декілька випадків, коли компанії платили за рекламу. Проте дівчина не береться рекламувати все, що пропонують.
– Я спочатку читаю, що це за засіб. От мені нещодавно пропонували один косметичний засіб, але я подивилася, що там баночка коштує 27 гривень і я подумала, що воно якоїсь сумнівної якості. Тому я не все рекламую. Можу до того почитати в інших блогерів, загалом пошукати інформацію про продукцію. Або, якщо я знаю вже цей бренд, багато про нього чула, то погоджуюся відразу.
Розповідає також деякі секрети блогерів
– Я така хитрюга, розкажу один секретик. В мене так вже два рази десь було, що іноземні бренди розсилають повідомлення про знижки або якісь розіграші, а я їм пишу «як на рахунок колаборації» і вони погоджуються.
«Просто мати красиві фото в профілі у наш час замало – треба бути цікавою»
Окрім красивих, витриманих в одному стилі фото, Кристина велику увагу приділяє і текстам. Хоча говорить, що робить це несвідомо, а просто ділиться своїм життям, думками, подіями та емоціями.
– Мені приємно, коли пишуть дівчата в дірект, що їм подобається мій профіль, що він надихає вцілому. Знімки, де на знімку я, набирають більше лайків та коментів. Напевно через те, що підписники бачать тебе, з ким вони спілкуються. “Предметки” збирають менше активності, хоча ти над ними працюєш більше.
У Кристини немає мети стати першою серед блогерів, для неї це більше хобі, проте зізнається, що не проти розвиватися у цьому руслі та отримувати більше коштів за рекламу, хоча в першу чергу вважає себе фотографом.
«Для красивих фото мені потрібна хороша погода і гарний настрій»
Найбільше часу у Кристини займає саме предметна зйомка для профілю, але все залежить від настрою дівчини. Якщо він є, то все робиться швидко і відразу уявляється композиція.
– Я не знаю як дівчата, інші блогери за день можуть нафотографувати предметок 20 – мого натхнення не вистачає на стільки. Я десь придумала один кадр, можу над ним мучатися, ходити, але я його зроблю один, другий знімок вже не буде таким. Я дуже самокритична до своїх фотографій. Можна було би викладати і більше знімків, але тут діє моя самокритика, тому багато фото не потрапляє в стрічку.
Для Кристини не є проблемою фотографування у публічних місцях, хоча не всі вінницькі кав’ярні підходять дівчині для профілю.
– Я спокійно відношуся до того, що на мене можуть дивитися людей в кафешках, як я фотографую. Просто в якийсь момент мені стало все одно. Я роблю те, що мені подобається, я ж не б’ю стакани, а просто фотографую. Деяким це в дивину, – говорить дівчина та розкладає предмети, аби продемонструвати нам процес роботи над фото.
У рюкзаку блогерки завжди можна знайти декоративні речі, блокноти, листівки. Всі ці деталі допомагають їй створювати красиві кадри.
– Я взагалі дуже люблю різні блокнотики, різні декоративні штучки – це в принципі все моє і допомагає створювати класні кадри. Спеціально цього всього я не купую, бо є люди, які говорять, що витратили 400 гривень, щоб зробити цей кадр. Можу якісь квіти докупити, але все в мене вдома є. Це показує мій настрій, те якою я є, всілякі такі мімішні штучки.
Велику роль у створенні фотографії для Христини грає освітлення – воно має бути м’яким, тоді кадр виходить настроєвим, світлим та атмосферним. Коли похмуро – дівчина переважно не знімає на телефон, а робить фото на фотоапарат, якщо це потрібно для реклами чи роботи. А вся робота Кристини пов’язана з фотографією та Інстаграмом – дівчина веде сторінку магазину Apple у Вінниці.
Про блогерство у Вінниці та як збільшити аудиторію
Кристина дещо руйнує стереотипи про блогерів з новими айфонами – у дівчини звичайний смартфон. Проте, це ніяк не вплинуло на якість знімків та регулярне зростання аудиторії (зараз на сторінці дівчини більше 24 тисяч підписників). Окрім цього Кристина має ще робочу сторінку, як фотограф. Розповідає, що коли вирішила розвивати сторінки, то почала підписуватися на інших людей, яких би потенційно зацікавили її роботи та послуги, але жодних програм для накручування лайків та підписників не використовувала.
– Мені ще допомогли ось ці мої інста-друзі, бо коли вони постили фото зі мною, то відразу підписувалося багато людей на профіль. Я пам’ятаю, коли ми поїхали з Ірою першу подорож, дуже радувалася, коли попадала в їх сторіз. Зараз блогери часто рекламують один одного. Пишуть, що, наприклад, провели день з такою прекрасною дівчиною, відмічають в сторіз.
– У нас у Вінниці не дуже розвинено саме інстаграм-блогерство. В Тернополі, наприклад, це дуже розвинуто, а в нас немає якихось таких дуже відомих блогерів, яких знає вся країна. Років два тому можна було робити просто красиві знімки і тебе всі знають. А зараз мало робити красиві знімки, бо велика конкуренція, дуже багато красивих профілів, треба ще бути цікавою особистістю.
Кристина додає, що її надихають всі, на кого вона підписана та має спеціальну папку в збережених фото під назвою «натхнення» та інколи черпає звідти ідеї.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.