Електронний квиток у Вінниці з’явиться вже за півроку

12:03
Автор: Юлія Плахтій

Сьогодні, 27 червня на 31-й сесії Вінницької міської ради депутати підтримали рішення «Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському електричному та автомобільному транспорті загального користування у м. Вінниці». 

Цим рішенням було затверджено порядок функціонування та вимоги до автоматизованої системи обліку та системи автоматичного визначення місцезнаходження транспорту, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів.

– Це великий для Вінниці крок, тому що така система дозволяє контролювати пасажиропотік, фінансовий потік. У січні має стартувати ця система, в тестовому режимі, – сказав міський голова Сергій Моргунов.

Як зазначив міський голова, це рішення стало першим етапом до створення «Муніципальної картки вінничанина».

– Сервіс включатиме у себе не тільки оплату, а й враховуватиме категорійність пільгових перевезень, учнівські квитки, – говорить Сергій Моргунов. Нині вже пройдені тендерні процедури, визначений переможець, який буде займатися цією справою.

Відтак, заслухавши пана Романенка, директора департаменту інформаційних технологій міської ради – депутати одноголосно підтримали проект (39 голосів).

 

Нагадаємо також, що ще у березні чеська компанія «Mikroelektronika» перемогла у тендері на визначення постачальника обладнання автоматизованої системи збору плати за проїзд у громадському транспорті Вінниці. «Mikroelektronika» запропонувала найменшу ціну та обійшла 14 конкурентів і саме з цією компанією у міській раді підписали контракт.

Також зауважимо, що дизайн е-квитка розробляли вінничани і переможцем було обрано варіант Дарини Дробахи.

Згідно із проектом рішення, КП «Вінницякартсервіс» уповноважили здійснювати здійснення плати за транспортні послуги шляхом продажу електронних квитків та носіїв оплати проїзду, оформлення Муніципальної карти вінничанина та електронних квитків для пільгових категорій населення через центри обслуговування користувачів, третіх осіб агентів, веб-портали та мобільні додатки.

Автоматизована система обліку оплати проїзду складається з модулів:

Центральна система, яка буде забезпечувати основні функції управління даними та послугами як одного цілого

Операційно-облікова система, яка використовується для керування системою та її налаштуванням щоденно, а також забезпечує розрахункові та пов’язані з цим послуги.

Системи депо, які здійснюють управління та оновлення програмного забезпечення бортових систем, коли транспортні засоби знаходяться в депо.

На транспортні будуть встановлені:

Консоль та бортове обладнання водія буде під’єднано до центральної системи та здійснюватиме управління валідаторами щоб забезпечити можливість друку одноразового квитка. Механізм реєстрації входу запускається карткою водія, записує дані водія, який повинен здійснити керування маршрутом,

Стаціонарний валідатор для транспортних засобів забезпечує читання/запис електронного квитка протягом 0,4 секунди, модуль передачі даних GPRS та/або 3G та WiFі, та інші функції такі як: можливість відкриття/закриття зміни, введення даних про маршрут та реєстрацію водія/кондуктора; можливість обрання необхідної кількості поїздок для списання за одну реєстрацію проїзду; підтримка технології NFC; наявність сертифікованого рідера та програмного забезпечення для роботи з банківськими картками; друк квитка внаслідок реєстрації (та без можливості друку).

Плата за проїзд

Засобами оплати проїзду є картки, видача яких повинна передбачатись системою АСООП та які повинні прийматись по всій мережі громадського транспорту.

Передбачено два види проїзних документів – разовий паперовий квиток і електронний квиток за формою.

Електронний квиток може бути не персоналізованою карткою або персоналізованою карткою (Муніципальна карта вінничанина).

Неперсоналізована картка – у формі безконтактної смарткартки, є носієм електронного квитка та не містить жодної інформації про пасажира.

Персоналізована картка – Муніципальна карта вінничанина у формі безконтактної смарткартки, яка містить персональні дані пасажира (в тому числі нанесені на неї у графічному вигляді), і може використовуватися як носій електронного квитка та для інших послуг муніципалітету. Можлива візуальна інформація: назва категорії користувача для якої призначена карта, ПІБ особи, яка отримала картку, фото, номер картки, зона дії картки, QR-код, штрих-код, телефон центру підтримки, адреса Вебпорталу, інше.