Експресія від “Zoryasha” та драйв від “Фольги”: яким був вечір урбаністичного фестивалю у Вінниці. ФОТОРЕПОРТАЖ

9:46
Автор: Богдан Будай
Become a Patron!

В суботу, 2 жовтня, на території Вінницьких Хуторів відбувся перший урбаністично-культурний фестиваль “Майстерня громади”, який об’єднав денну освітню частину з майстер-класами та лекціями, а також вечірню – з виступами молодих гуртів та розіграшем призів. 

Близько 17-ї години, поки на окремих локаціях ще тривали лекції, на сцену вийшли перші виконавці фестивалю – гурт “Zoryasha”, який, за словами солістки Зоряни, гуртом став не так давно. Раніше виконавиця виступала соло.

Своєрідний вокал співачки, поєднаний з синтетичними звуками синтезатора та вдало підібраними рифами гітари створює своєрідний “музичний вінегрет”, який водночас може принести як естетичне задоволення, так і бути дещо моторошним. З тематики треків можна зробити висновок, що молода виконавиця дуже чуйна до подій, які трапляються навколо неї. В деяких піснях надзвичайно щемливо та натурально передаються проблеми як любові та смерті, так і якогось незрозумілого страху потойбічного. Зокрема, натхненням для однієї з пісень послугувала колишня орендована квартира дівчини та тамтешня своєрідна атмосфера, яка викликала в неї страх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наступним на сцену вийшов поет та музикант Олекса Добросій, який виступає під творчим псевдонімом “Vse одно”. Під музичний акомпанемент, створений та записаний виконавцем, чоловік зачитував свої вірші, натхненні східною філософією та звичайним повсякденним життям. Одним з треків поет хотів передати, наскільки важливо цінувати та берегти свій дім.

 

 

 

Водночас, з 17-ї години на території фестивалю ще функціонували кілька освітніх локацій. Зокрема, фахівчиня “Центру історії Вінниці” Марія Куряча провела лекцію “Всякому городу нрав і права: історія самоврядування Вінниці та новоприєднаних територій”, з якої слухачі могли дізнатися про перші згадки сіл, розташованих навколо міста та приєднаних до громади. Також згадувалися пам’ятки про перших очільників Вінниці.

Логічним продовження лекції став Урок живої історії “Незламне військо: Армія УНР 1917-1921”, під час якого слухачі могли детально дізнатися про особливості озброєння та однострою воїнів Української народної республіки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Близько 18-ї години з головної сцени від організаторів прозвучали заклики до глядачів підійти якомога ближче, адже саме в цей час планувалося оголосити тих відвідувачів, яким пощастило виграти один з трьох призів: гамак, намет або велосипед.  Так, на інформаційній точці на вході відвідувачі могли отримати мапу заходу, внизу якої було розміщено відривну лінію. На частині листка гість, вписавши свої прізвище та ім’я, а також номер телефону, та відвідавши лекції чи майстер-класи, могли отримати відмітки. Ті, хто зібрав три відмітки, могли претендувати на отримання призів.

Переможців визначали методом такої собі “лотереї”. Завчасно всі листки з відмітками зібрали в одну ємність, а перемішувати їх та діставати запросили одного з дітлахів, який був неподалік сцени на момент оголошення переможців. Нагороджували найактивніших та найбільш “везучих” відвідувачів директорка “Інституту розвитку міст” Валентина Ткачук та заступник міського голови Андрій Очеретний.

 

 

 

 

Далі, після нагородження переможців, концертна програма продовжилася, і на сцену вийшла виконавиця Дарина Войтенко, котра виступає під псевдонімом “VODA”. Співачка та піаністка виступала соло. Значна частина пісень дівчини написана англійською, а низький вокал в купі з то ліричним, то жвавим клавішним супроводом нагадували про атмосферу джазу.

 

 

Далі на сцену вийшов вже відомий не тільки у Вінниці, але й в Україні, колектив “Женя і Катя”. На “Майстерні громади” виконавці виступали автентичним, так би мовити, складом. Тобто, вдвох. Втім, зменшення команди не вплинуло на її ефективність, і вже невдовзі слухачі під сценою почали підтанцьовувати то під жваві, то під романтичні композиції дуету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Між виступом “Жені і Каті” та наступним гуртом “Фольга” відбулося незначне, так би мовити, інтермецо. В цей момент організатори розповіли детальніше про конструкцію, яка протягом усього дня височіла над територією фестивалю.

‒ Ми хочемо вам презентувати таку технологію, яка називається “Moonlight”, від нашого виробника вінницького, від “Промавтоматики”. Це новітні світлодіодні технології регулювання яскравості. Ви можете бачити білу кулю. Її потужність ‒ 3,5 кВт, висота (конструкції – прим. авт.) в розкладеному стані ‒ 12 м, в складеному стані ‒ 1,5, 1,7 або 3,8 метра. Діаметр кулі ‒ 1 м. Це така складна “щогла”, яку можна перевозити, можна підсвічувати локацію, наприклад, в період ремонту доріг або якихось вечірніх заходів, і потім насолоджуватися тим, чим ми зараз зможемо насолоджуватися, ‒ розповіла директора “ІРМ” Валентина Ткачук.

Таким чином, на певний момент, до початку гри наступних виконавців, цей, фактично, ліхтар на дванадцятиметровій “щоглі” увімкнули. Світла вистачило, аби освітлити майже всю локацію. Втім, функціонував він недовго, і перед виступом місцевого рок-гурту “Фольга” його знову вимкнули.

Музиканти гурту “Фольга”, які вийшли на сцену, “запалили” публіку не гірше, аніж до цього на локації “запалював” вищезгаданий ліхтар. Драйвові рифи та перевантажені гітари “зайшли” молодій публіці, яка готова була влаштувати слем під сценою, якби не величезна кількість малечі, що залишалася. Відтак, слухачі обмежилися танцями у своєму колі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Однак, на жаль, не всім музика молодого гурту припала до смаку. Так, ближче до кінця виступу під сцену почали збиратися “знавці” музичного мистецтва з явними ознаками алкогольного сп’яніння, які кричали виконавцям “Зіграти щось нормальне” та гнали їх на три відомі літери, уточнюючи потім “На Вишеньку”. Чим цим музичним критикам не до вподоби мікрорайон Вишенька, залишається загадкою.

Наступними, з відчутним нервуванням, на сцену вийшли хлопці з “Blueberry Jam”, які грають достатньо “чіловий” фанк. В процесі їхнього виступу агресії від окремих слухачів не спостерігалося. Ймовірно, чи то “музичні критики” розійшлися, чи то фанк без вокального супроводу їм “зайшов” краще, аніж гранж, що звучав перед цим.

 

Завершити програму першого урбаністичного фестивалю “Майстерня громади” планувалося кінопоказом чорно-білого кіно та dj-сетом.

Фото – автора

Читайте також: З лекціями та майстер-класами: як почався перший урбаністичний фестиваль “Майстерня громади” у Вінниці. ФОТОРЕПОРТАЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.