Журналіст видань Bloomberg, New York Times, Голосу Америки та Українського бізнес журналу Джеймс Брук опублікував статтю про Вінницю, в якій розповідає про враження від міста невдовзі після вибухів на військовому арсеналі поблизу Калинівки.
У своєму матеріалі Джеймс Брук описує Вінницю як місто, де нові будинки з’являються “як гриби після дощу”, активно будуються високотехнологічні заводи, а місцеві “блакитні комірці” масово їдуть на заробітки в Польщу. Повний текст статті – у перекладі журналістки Vежі Дар’ї Гоц – читайте нижче.
Реальні феєрверки Вінниці є економічними
Нові заводи та квартири, які виникають як гриби після дощу, а також відроджений міжнародний аеропорт свідчать про розвиток у Центральній Україні.
ВІННИЦЯ – відео помаранчевого вогняного шару, яке стало «вірусним» минулого тижня, доволі незначно позначило Вінницьку область на інтернет-мапі світу.
Поки більшість людей обговорювали ефектний вибух, людськими «жертвами» стали дві жінки, яких поранило вибите віконне скло у Калинівці, містечку на 30 км північніше Вінниці у котрій мешкає близько 400 000 осіб.
Фуджікура – японський завод з виготовлення автомобільних деталей, набирає людей на виробництво, яке відкриють у місті Центральної України восени цього року
Читайте також: Японська “Fujikura” обіцяє створити у Вінниці 300 робочих місць: запрошують на роботу
Наразі хвилювання спало, мешканці повернулися до роботи, навчання та інвестування в одну із найдинамічніших українських провінцій.
- Це мій проект – 1000 квартир, – розповідає Євгеній Румянцев, вказуючи на дві сірі бетонні башти, що «виростають» поблизу Південного Бугу. Румянцев – керівник відділу продажів одного з місцевих забудовників – говорить, що є ще 40 великих квартирних проектів у місті.
Що означає «великих»?
Він відповів, що це на понад 350 квартир. Протягом неформального «туру» містом проїхали великий торговий центр, який належить Володимиру Гройсману – колишньому меру Вінниці, а нині – Прем’єр-міністру України.
Чи то через політичні зв’язки, чи то через центральне місце розташування Вінниці, сьогодні це місто – круте.
Причепурений південнокорейський потяг «Інтерсіті» проїжджає 270 км на південь від Києва за 2 години та 20 хв – а це на годину швидше, ніж авто.
Злітна смуга вінницького аеропоррту була доволі завантажена у часи холодної війни, коли на аеропорту розташовувався 43-тя Ракетна Армія Радянських ракетних сил. Сьогодні аеропорт відправляє відпочиваючих до таких теплих місцин як Анталія в Туреччині та Шарм-ель-Шейх у Єгипті
Розташований на сході від міста, Вінницький аеропорт був заново відкритим, та пропонує прямі перельоти до Єгипту, Ізраїлю, Туреччини та Польщі. Минулого року потік пасажирів став утричі більшим та досягнув позначки у 29,500 подорожуючих (за актуальними даними, аеропорт “Вінниця” у 2017 році перевіз понад 50 тисяч пасажирів, – VежА)
Вінницький аеропорт ділить 2,5 км своєї злітної смуги зі штабом Українських повітряних сил.
– Я постійно літаю до Польщі, – В’ячеслав Шляховий, власник цегельного заводу Plinf розповідає, смакуючи каву у центрі вінницької Європейської площі. Він часто відправляє будівельні бригади до Лодзя, аби перебудувати квартири у Польщі, яка має гостру нестачу «блакитних комірців» – фахівців робітничого класу/професій.
Через два квартали, на автобусній зупинці поблизу Музично-драматичного театру ім. Садовського, молода дівчина роздає флаєра «Фуджікура – твоя нова РОБОТА».
Фуджікура, японський завод з виготовлення автомобільних деталей, запланував незабаром відкрити тут, на 10 000 квадратних метрах, завод, де працюватимуть 1, 500 людей. Флаєр, на якому зображено усміхнену дівчину в уніформі, також пропонує зарплатню – починаючи (у гривневому еквіваленті) від 225 дол. щомісяця і зросте до майже 300 дол. вже наприкінці першого робочого року.
Минулого року Фуджікура відкрила два заводи у Львові. Після втрати дешевої робочої сили, минулого літа вони звернулися до трьох колоній, які залучили до виробництва та найняли для роботи 400 ув’язнених.
У передмісті Вінниці, українська ЮБіСі Груп, що базується у Харкові, будує завод з виготовлення найсучасніших холодильників, які виготовляються із залученням сенсорів та концепції «інтернету речей». Коли у тебе закінчуються запаси пива, холодильник від ЮБіСі попередить тебе і, якщо потрібно, замовить ще із магазину
У Вінниці, біля існуючого індустріального парку, ЮБіСі Груп будує завод із виготовленння холодильного обладнання за 30 мільйонів євро. Завод призначений виготовляти майже 3000 «розумних» холодильників щотижня, аби отримати переваги від нового торговельного доступу України до ринків Європейського союзу.
Читайте також: У Вінниці створять унікальну кліматичну лабораторію за мільйон євро
Вінниця – це автомобільний та залізничний дорожній вузол. На додаток до щогодинних пасажирських потягів до Києва, через Вінницю також проходять товарні поїзди до Польщі та Одеси – головного українського порту на Чорному морі.
Нові заводи частково пояснюють стрімкий ріст кількості нового житла у Вінниці, що з’являються ніби гриби після дощу. На додаток, як сільськогосподарський регіон, де площа ведення фермерського господарства майже як площа Белгії, Вінниччина швидко урбанізується. Вінниця – це також центр вищої освіти з п’ятьма доволі розвиненими університетами. Два роки тому з’явився «новачок» – Донецький національний університет переїхав до Вінниці, аби уникнути репресій на тій частині України, яка контролюється сепаратистами.
У час збройного конфлікту, що за тисячу кілометрів та 20 годин потягом на схід від Вінниці, вибух на калинівських складах минулого тижня став темою розмов у місті.
Здавалось, багато хто думав, що цей вибух був хворою ідеєю Кремля як “подарунок” на день народження Президенту Петру Порошенку. Українському Президенту, який вважає Вінницю своєю політичною базою, виповнилося 52 роки 26 вересня – у день вибуху.
Але вже в суботу, на зустрічі Вінницького Бізнес Клубу, тема вибухів жодного разу не звучала за «круглим столом». Натомість стурбованість викликали доступ соняшникової олії та рибного борошна до ринків ЄС, нова сонячна електростанція, плани медичного туризму та бажання залучити більше іноземних інвестицій.
Того вечора, південнокорейський «Хюндай Ротем» плавно «просковзнув» повз Калинівський вокзал. 48 годин інтернет-слави цього містечка минули. Лише декілька пасажирів повернули голови.
Переклад з англійської Дар’ї Гоц
Дякуємо!
Тепер редактори знають.