Текст: Богдан Будай
У Вінниці 31 липня на Старому місті відбувся другий день мистецького вікенду “Ticket to the SUN”. Вечірня програма фестивалю вийшла насиченою, драйвовою та сповненою несподіванок. На гостей фесту чекали не лише виступи музикантів, але й імпровізований танець від професійних степісток та раптовий “блекаут”.
Після 18-ї години на головній сцені виступав місцевий виконавець зі сценічним ім’ям “=vseOdno=”, він же ‒ Олекса Добросій. Музикант грає в специфічному стилі deep-hop, який “зростав і формувався на вулицях Вінниці, плівся її вулицями, наповнювався її вічно молодою силою руху”.
З унікальним митцем були особисто знайомі чимало гостей фестивалю. Серед них ‒ і місцевий художник Павло Тарасович. До слова, ексцентричні роботи художника також презентовані на Orange Area фестивалю.
‒ Конкретно зараз виступають мої друзі, Саша Тибет, так його можна назвати. Виконавець “=vseOdno=“. І загалом я дуже задоволений і музикантами, і всім, що тут відбувається. Атмосфера максимально дружня. Дуже “Zapaska” вчора здивувала. Я раніше їх чув, а зараз прям переосмислив, ‒ каже митець.
Серед гостей фестивалю, які добре знайомі з місцевими музикантами, був і волонтер цьогорічного “Ticket to the SUN”, який представився як Арті. Чоловік відзначив наступних виконавців ‒ “Blumberry Jam”, чий виступ був запланований на 19-у годину. Хлопці грають фанк, і попри юний вік колективу (музиканти в теперішньому складі грають близько року) та абсолютну відсутність тексту в піснях, зуміли зібрати певне ком’юніті фанатів, а ще “запалити” публіку другого дня “Ticket to the SUN”.
‒ От зараз виступатиме “Blueberry Jam”, молода команда, джаз-фанкова. Це мої улюбленці, я ‒ їхній головний фанат. Половина гурту ‒ мої знайомі, був у них на репетиції. Дуже позитивні хлопці. Я вважаю, в них велике майбутнє. Хотів би ще зазначити, що в “Blueberry Jam” є двоє валторністів ‒ це брати-близнюки. Звісно, сьогодні ще будуть хедлайнери “The Hypnotunez”. Гера Луідзе ‒ теж мій друг, ‒ каже Арті.
Відтак, близько 7-ї вечора під сценою зібралися десятки слухачів, які під запальні рифи бас- та електрогітари, а також рефрени двох валторн танцювали чи просто розслаблялися, мірно похитуючись в такт басів під колонками.
Треки “Чорничного варення”, являючи собою мікс джазу та фанку, ‒ тривалі та неоднорідні. Хвилі настрою від розміреного до драйвово-танцювального “накривали” публіку ледь не на кожній композиції. Зокрема, запальна кульмінація пісні “Holy Bug” спричинила навіть невеличкий слем під сценою. До слова, пісню виконавці присвятили готелю “Південний Буг” у Вінниці, в підвалі якого вони грали свої перші jam’и.
‒ Ви найкращі. Це реально наш кращий концерт на сьогоднішній день, ‒ відзначив зі сцени басист гурту.
Наступним на черзі був київський гурт “CHUBAREENEE”. Колектив своїм виступом водночас нагадував атмосферу американських джаз-барів, запальний рок’н’ролл 50-х та навіть трішки французький шансон. Останнє ‒ заслуга вокалістки та піаністки колективу Наталії.
Однак, перш ніж повністю “розгорнути” дух Америки та Європи над вінницькою “територією Сонця”, кияни стали учасниками імпровізованого танцювального номера. Поки музиканти налаштовували гітари та техніку, на швидкозбудований поміст перед сценою вийшла четвірка дівчат, які почали відбивати в танці жвавий темп.
Танцюристками виявилися професійні степістки, а їхній виступ став частково спонтанним. Принаймні, в музичному плані, адже під їхній виступ поступово почали підлаштовуватися музиканти “CHUBAREENEE”. Відтак, під кінець це перетворилося на повноцінний перфоманс, надавши тому, що відбувалося, ще й атмосфери кабаре.
Професійних степісток у Вінниці об’єднали спільні знайомства та безпосередньо “Квиток до Сонця”. Відтак, одна з танцюристок, Анастасія Старченко, приїхала на фестиваль з Києва. Дівчина професійно займається степом змалечку, і на сьогодні стаж її танцю нараховує 21 рік.
‒ Нас запросила наша подруга з Вінниці. Я теж з Вінниці, але проживаю у Києві. Приїхали дівчата з “Flame Tap”, які проживають у Вінниці та займаються степом. Я з Києва, представляю “D-Side tap”, і є дівчина з Одеси. Тобто, ми ‒ професійні степістки з трьох міст України: Києва, Вінниці й Одеси. І ми спонтанно зустрілись тут, дізнались про фестиваль. Організатори написали нашій “головній” Яні, і так ми з’явились тут, ‒ каже танцюристка.
І якщо їхній перфоманс мав якусь репетицію та підготовку, то участь джаз-фанк-бенду “CHUBAREENEE” стала цілковитою імпровізацією.
‒ Це все було спонтанно. Насправді вони “розігрівались”, налаштовували інструменти перед виступом. Взагалі, ми звикли до таких штук, адже степ ‒ це не тільки танець, це перформаційне мистецтво. Тому, власне, так все і відбувається, коли всі імпровізують на ходу і спілкуються, але музикою, ‒ розповідає киянка.
Про схильність киян до унікальних імпровізованих виступів розповідає і волонтер Арті.
‒ З “CHUBAREENEE” випала нагода вчора познайомитися, дуже гарний колектив. У знайомих вдома вечеряли. В них стояли ударні інструменти, і восьмирічний син господаря дому, який вчиться грати на ударних, почав потрохи “постукувати”. І музиканти підхопили мелодію, подіставали флейти й труби, було ще піаніно. І з цим малюком восьмирічним зробили неймовірний jam-сет. Я навіть записав собі шматочок на відео. Вони дуже цікаві, як в музиці, так і в житті, в спілкуванні. Дуже прості та товариські, ‒ каже вінничанин.
Після київських імпровізаторів, здавалося, мало що може здивувати глядачів. Допоки на сцену не вийшли хедлайнери другого дня фестивалю – “The Hypnotunez”. Вони відомі за участю на багатьох українських фестивалях та національним відбором на Євробаченні-2019. Цього вечора гурт грав як вже відомі пісні, так і композиції з невиданого третього альбому.
– Тут дуже “кайфово”. Я встиг відчути себе не тільки музикантом, а й потусуватись. Всі свої, всі “кайфові”. Це круто”, ‒ сказав лідер “The Hypnotunez” Гера Луідзе.
Музиканти фактично “розірвали” публіку фесту, змусивши всіх танцювати під сценою та розділятися з “насидженими” компаніями. Адже ж мав хтось залишатися на місцях, аби стерегти речі, поки товариші “відриваються” разом з музикантами.
Апофеозом став нетривалий “блекаут” після концерту гурту. Техніка ніби не витримала накалу енергії та пристрасті музикантів та слухачів, внаслідок чого над фестивалем на кілька хвилин запала цілковита темрява. Втім, внаслідок цього фестивальники не почали розбігатися по домівках чи наметах, а взялися переносити речі на Garden Stage, де невдовзі своє реггі мав заграти лідер гурту “The ВЙО” Мирослав Кувалдін.
До речі, сам музикант розповів Veжі, що вже не вперше на “Ticket to the SUN”.
‒ В позаминулому році ми тут були і познайомилися з Анатолієм Секретарьовим (вінницький музикант – авт.), – розповідає співак. – І домовилися про співпрацю, записали три пісні, а на одну навіть кліп швидко зняли в студії. Це те, що я запам’ятав хорошого з позаминулорічного “Ticket to the SUN”. Нас поєднує дружба і з “Очеретяними котами”, я часто буваю в них в Демидівці, і з Сашею (Олександрою Венславовською ‒ авт.) ми теж вже років 5 товаришуємо. І вона мене по дружбі без гурту, майже без грошей, запросила взяти участь. І я відгукнувся.
Водночас, досвідчений музикант оцінив і решту виконавців другого дня фестивалю. “Сьогодні класний дуже день, мені подобається. І “CHUBAREENEE”, і “Hypnotunez”. Останніх я ще чув на саундчеку і до цього теж чув. Ще цікаво подивитися, що завтра буде серед молодих виконавців”, ‒ додає Мирослав.
Дата його наступного приїзду до Вінниці невідома. Втім, співак каже, що планує завітати на “Демидівські вихідні”, які влаштовують в себе в селі музиканти гурту “Очеретяний кіт”.
Відтак, збиваючись з графіку, ближче до 23-ї години, Кувалдін почав свій сольний виступ. Протягом близько години Мирослав зі своїм реггі, перевіреним роками, нагадав відвідувачам про їхню молодість або й дитинство.
Зокрема, під трек “Зорі” почали співати ледь не всі присутні, адже приспів її відомий багатьом, хто хоча б трохи цікавився історією української сцени. Також був зіграний трек “Ґанджа”, з яким гурт “The ВЙО” у 1995 році став лауреатом фестивалю “Червона рута”. Чималий фурор спричинили і кавери музиканта на відомі пісні. Так, на початку виступу люди мірно похитувалися та підспівували під пісню “Пороблено”, яка є кавером на пісню відомого виконавця Стінга.
Далі звучали, зокрема, “Бошетунмай”, україномовний переспів однойменної пісні радянського та російського музиканта Віктора Цоя та гурту “Кіно”, а також завершальна пісня “Братва”, що є кавером на трек “Bad boys” гурту “Inner Circle”. І, відверто кажучи, переспіви нічим не поступалися оригіналам, а й, можливо, в чомусь перевершували їх.
На тому концертна програма другого дня фестивалю добігла кінця.
Фото Марини Сербінович та автора
Дякуємо!
Тепер редактори знають.