“Чикаго” під стінами палацу, тисячі людей і зламані мікрофони: як завершився OperaFest Tulchyn 2018. ФОТОРЕПОРТАЖ

15:08
Автор: Микола Геркалюк
Become a Patron!

Червнева спека у поєднанні з давньогерманською міфологією у творах Ріхарда Вагнера розпочали фінальний день OperaFest Tulchyn 2018. А трохи пізніше джазова атмосфера Чикаго 20-х років минулого століття зібрала тисячі глядачів і стала грандіозним завершенням цьогорічного оперного фестивалю.

Третій день оперного фестивалю у Тульчині розпочинався досить повільно – близько 17-ої години на території палацу Потоцьких кількість глядачів вимірювалась лише сотнями. Та вже після третього дзвінка партер був заповнений майже повністю. А після перших хвилин виконання “Польоту Валькірій” людей стало ще більше. Можна цілковито не розумітись на класичній музиці, та вкрай важко не впізнати цю всесвітньовідому композицію.

Так, під палючими променями сонця, кращі солісти США, Німеччини та Австрії разом з Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії та Академічним хором “Глорія” під керівництвом диригента Тараса Криси розпочали концерт “Гала-Вагнер”. Як вже стає зрозуміло із назви, твори, які увійшли до його програми, відбирались із опер німецького композитора Ріхарда Вагнера. Всі вони так чи інакше (як і більша частина творчості Вагнера) були пов’язані з давньогерманським епосом.

Читайте також: Мазепа” по-новому: із Харкова до Тульчина привезли оперу Чайковського. ФОТО

Протягом перерви люди отримали можливість перекусити, випити прохолоджувальних напоїв та прогулятись по території палацу або ж і самим Тульчином. Часу на це цілком вистачало – перерва тривала майже півтори години. Та ще до першого дзвінка, який сигналізував про початок головного шоу всього фесту, глядачі почали займати свої місця. В партері та довкола нього зібрались тисячі людей в очікуванні мюзиклу “Чикаго”.

Американський композитор Джон Кандер написав цей мюзикл ще в 70-х роках минулого століття на основі однойменної театральної п’єси 1926 року. Один з найвідоміших джазових мюзиклів світу був представлений у Тульчині в досить незвичному форматі – це була симфонічна версія мюзиклу. Постановкою концертних номерів займалась Ольга Лачко, а режисером був Павло Третьяков. Симфонічності американському джазу додали учасники Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії разом з Академічним хором “Глорія”. Як і під час концерту “Гала-Вагнер” диригував Тарас Криса.

Варто зазначити, що головні та другорядні ролі в мюзиклі виконували американські актори: Ендрю Табак, Мішель Джонсон, Ніколь Каплан, Тод Фітцпатрік, Дрейк Шерман та Стефані Вайс. Як вони розповідали вже по закінченню шоу, величезна кількість глядачів та бурхливі оплески їх дуже приємно вразили.

Читайте також: Коза Дереза і розпусник Дон Жуан проти вампірів: чим дивував другий день OPERAFEST TULCHYN-2018 

Досить популярний та добре розрекламований як хедлайнер OperaFest’у, мюзикл “Чикаго” вже заздалегідь мав завищені очікування у глядачів. І, судячи з їхніх бурхливих оплесків після кожного окремого номеру, вони не розчарувались. Та все ж, не обійшлось без негативних моментів. Наприклад, синхронізація субтитрів. На табло прямо над сценою висвічувались українські субтитри для тих, хто хотів краще зрозуміти англомовний мюзикл. Досить часто вони відставали від того, що відбувалося на сцені. Та й переклад окремих часто подавався в кількох варіантах – слова просто писали через скісну риску. Під час виконання Велмою Келлі та “Мамою” Мортон композиції “Class” ця назва отримувала переклад “клас/шик”.

Окремою проблемою стали мікрофони. У виконавців ролей Біллі Флінна і Роксі Гарт мікрофони час від часу видавали звуки, ніби по них хтось стукає палицею. Особливо це почало заважати під час композиції “Roxie”, коли слів було майже не розібрати. Тоді технічний персонал виніс виконавиці головної ролі інший мікрофон в який вона встигла проспівати лише кілька слів – номер закінчився.        

Незважаючи на це все, глядачі дуже тепло приймали артистів, які відпрацювали на всі сто відсотків. По закінченню мюзиклу публіка довго аплодувала стоячи. Цей момент став завершальним для всього оперного фестивалю, який протягом трьох днів зібрав 40 тисяч глядачів.

Після коротких слів подяки від організаторів та святкового салюту на сцену запросили очільника Вінницької ОДА Валерія Коровія. Він офіційно закрив цьогорічний OperaFest Tulchyn 2018 і оголосив про початок відліку до OperaFest Tulchyn 2019.

Читайте також: Старт OperaFest Tulchyn-2018: як змінився найбільший оперний open air країни в палаці Потоцьких. ФОТОРЕПОРТАЖ

Фото Ольги Мірошниченко

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.