Оновлено: 25 Травня 2018, в 12:35
Графік поїздки та зупинки автобусів внутрішньо обласних перевезень, швидкість руху транспорту, відхилення від заданого маршруту – усе це зможуть побачити у режимі реального часу у диспетчерському центрі при Департаменті житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури ОДА. Наразі до системи вже підключили понад 200 автобусів, які курсують територією Вінницької області, а до кінця року сподіваються охопити всіх перевізників.
Презентація та офіційний старт системи показали сьогодні, 11 травня, очільнику облдержадміністрації Валерію Коровію, голові облради Анатолію Олійнику, патрульним поліцейським, керівникам комунальних підприємств та іншим міським чиновникам. До речі, такий оперативний диспетчерський пункт створено вперше в Україні.
Основними завданнями оперативного диспетчерського центру є забезпечення моніторингу, аналізу, контролю та координації роботи транспортних засобів підприємств та організацій у галузі житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури. Центр також співпрацює з приватними пасажирськими перевізниками, які мають міжміські та приміські внутрішньообласні регулярні перевезення.
– Існує багато спірних питань, щодо некоректної поведінки між пасажирами та водіями. На жаль, перевізники часом не дотримуються графіків руху, роботи транспорту, а також буває й неадекватна поведінка пасажирів. що спричинює різні претензії. Це створює несприятливі умови на ринку транспортних перевезень, – розповів директор департаменту Сергій Волков.
Таким чином, 224 автобуси, які курсують територією Вінницької області, вже було обладнано GPS-датчиками, розроблено систему, де на мапі видно кожен автобус та інформацію про нього: ім’я перевізника, графік руху, швидкість автобусу, маршрут, зупинки тощо.
Оператори-аналітики мають змогу спостерігати як за одним автобусом, так і за багатьма, яких може бути близько 10 тисяч. Можливе одночасне виведення на екран об’єктів, сформованих за групами, наприклад, за напрямками руху чи за підприємствами. Якщо оператор помічає певні нестандартні дії будь-якого об’єкта, то при наведенні курсору на автобус можна буде побачити необхідну інформацію: номерний знак автобуса, кому він належить, швидкісні параметри та географічні координати.
У свою чергу водії автобусів отримують оцінки свого кермування за трьома основними параметрами: інтенсивність розгону, інтенсивність гальмування та акуратність проходження поворотів.
Завдяки застосуванню такого програмного забезпечення, чиновники сподіваються налагодити транспортне забезпечення області та підвищити якість та безпеку міжміських та приміських пасажирських перевезень Вінницької області.
– На сьогодні це лише початок. Одним із пріоритетів роботи оперативного диспетчерського центру на 2018 рік є впровадження онлайн зв’язку та запровадження сервісу оцінки якості перевезення пасажирів, – додав Сергій Волков.
Для цього розробляють сайт диспетчерського центру, який буде наповнений інформацією про центр, розкладом руху автобусів, новинами транспортної галузі, а також створять спеціальну сторінку для відгуків, аби пасажир, знаходячись в автобусі, з телефону міг одразу написати про певну ситуацію, яка трапилась, про водія чи перевізника.
– Ця інформація буде одразу висвітлюватися на сайті оперативно-диспетчерського центру. З часом ми спробуємо запровадити диспетчерські у самих перевізників. Перевізник матиме можливість протягом певного встановленого часу надати пояснення, що саме відбулося і чому. У разі, якщо це несуттєве відхилення чи якісь елементарні непорозуміння між водієм та пасажиром, департамент попередить перевізника про необхідність вдосконалення дисципліни, а у разі систематичних порушень – департамент може приймати рішення про розірвання договорів, – повідомила фахівець департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури.
У майбутньому також планують впровадити онлайн-бронювання квитків на автобуси.
– Хочу зазначити, що Вінницька область першою в Україні впроваджує такі GPS-технології. У великих містах такі технології є, але є велика різниця між міським транспортом і маршрутами внутрішьнообласними. Нашу роботу було відзначено на міжнародному сайті Gurtam, де наші колеги відзначили цю новітню технологію. Нас прирівняли до Дубайського аеропорту, який теж у 2017 році впровадив технологію, де показують близько 2500 маршрутів, – посміхаючись додав Сергій Волков.
Між іншим, саме порівняння вінницької системи із аналогічною у Дубайському аеропорті викликало пожвавлення та перші за півгодини презентації посмішки серед присутніх.
До речі, сам диспетчерський центр досить невеликий та розташовується в одній кімнаті, розрахованій на двох операторів, а уся інформація виводиться на екран на стіні.
– Це те, що ми очікували. Насправді, це у певній мірі та ситуація, коли мрію збуваються, тому що цей сегмент ринку має певні особливості. З одного боку обласна державна адміністрація є замовником міжміських маршрутів і ми бачимо, що дуже часто йдуть нарікання від споживачів послуг про несвоєчасність чи якість надання відповідних послуг. Те, що ми сьогодні бачимо, дасть нам можливість чітко контролювати перевізників та домовленності, які вони взяли на себе щодо графіку маршруту та маршрутної сітки, – поділився враженнями голова ОДА Валерій Коровій.
Додамо, що система не менше сподобалась й самим перевізникам. Дехто з присутніх просив знайти їхні автобуси, перевірити швидкість та маршрут, щоправда, перевізники пожалкували, що система не показує кількість пасажирів в автобусі.
Перші тестові випробування відбулися ще наприкінці минулого року, щоправда про вартість такої системи Сергій Волков не відповів. Загалом у Вінницькій області близько 1000 автобусів, їх планують під’єднати до системи до кінця поточного року.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.