-
07 Травня/ 15:32
Vinnytsia
Публікація07.05.1815:32
Громади Вінниччини навчать брендувати свої території
На Вінниччині розпочинається реалізація проекту “Брендинг територій – європейський досвід для Вінниччини”. Територіальні громади області навчатимуть, що таке бренд і навіщо він потрібен.
Процеси децентралізації, які зараз відбуваються в Україні, стимулюють розвиток та конкурентоспроможність територіальних громад. Брендинг територій – це відносно нова, але нактуальна сфера, адже саме брендинг територій безпосередньо впливає на інвестиційну і туристичну привабливість регіону та формує конкурентну перевагу у багатьох сферах.
Про це сьогодні, 5 травня, розповіли перший заступник голови Вінницької ОДА Андрій Гижко та координатор проекту, заступник голови ВОО МГО “Україна-Польща-Німеччина” Олександр Неприцький.
Проекту “Брендинг територій – європейський досвід для Вінниччини” одним із переможців у конкурсі з визначення проектів, розроблених інститутами громадянського суспільства, для реалації яких надаватиметься фінансова підтримка у 2018 році за рахунок коштів обласного бюджету.
Щоправда, цей проект не передбачає практичне створення бренду окремих територій, а лише навчання. Зокрема, проектом передбачено створення відповідної спільноти у Facebook, де збиратимуть усю необхідну інформацію про брендинг громад, успішні приклади та типові помилки. Також організують декілька семінарів-тренінгів за участю експертів для зацікавлених осіб, окрім цього намагатимуться максимально поширити інформацію про територіальний брендинг. Для цього на тренінги також запрошуватимуть керівників територіальних громад, місцевих депутатів.
За сподіваннями Олександра Неприцького, до участь вдасться залучити декілька тисяч зацікавлених осіб.
– Ми виходимо з того, що розуміння того, що розвивати територію потрібно і брендинг території – це справа важлива, це вже є у багатьох громадян, громадських активістів та керівників, але вони знають недостатньо технологій, як це робити, щоб було ефективно. Багато громад, які лише пробують, наражаються на типові помилки, які проходили наші колеги з європейських громад хто десять, а хто двадцять років тому. Ми робимо проект, щоб зібрати цей досвід та кращі практики і донести їх до наших громад. Таким чином, буде вже певна база, на якій далі можна буде будувати розробку стретегії брендингу та реалізовувати її.
Для прикладу, серед успішних прикладів територіального бренду Олександр Неприцький назвав Львів з його кавою.
– Донецьк, до речі, дуже гарно працював над брендингом до війни. У нас є гарні приклади, але вони дещо “рвані”. Кажуть, що бренд – це великі кошти та зусилля, великі міста. Але що збираєтесь робити по маленьким ОТГ? У Вінницькій області я завжди називаю прикладом Городківські вушка – це копчені вушка до пива. І хтось знає, де знаходиться та Городківка, а хтось – ні, хтось сам пробував, а комусь розповідали і так інформація доходить. Ось вже початок для брендування Городківки Крижопільського району. Однак, безперечно, значно далі пішли західні країни, які робили національний брендинг країн.
– Якщо брати одну трасу Київ-Житомир, то щойно ми потрапимо до Житомирської області, там великими літерами написано “Житомирська область – край партизанської слави”. Тільки в’їжджаємо з Житомирської до Вінницької області – написано “Вінницька область – край партизанської слави”. Далі їдемо на Хмельницький і першйи знак, який зустрічаємо: “Хмельниччина – край партизанської слави”. Насправді це та типова помилка, і так можна кожну область назвати. Чи є це сьогодні брендом і тим, що приваблює туриста? Напевно, що ні. Турист не поїде у “край партизанської слави”, – додав Андрій Гижко.
До речі, офіційно, щороку Вінниччину відвідує 320 тисяч туристів (згідно обліку квитків у музеях, наприклад), однак ця офіційна цифра значно менша за реальну, адже дійсно усіх туристів порахувати неможливо.
– Ми вже 60 років співпрацюємо зі Свєнтокшиським воєводством і вони розробили свій бренд та логотип, окрім офіційного герба. У них є бренд “Купуй Свєнтокшиське” і вони розміщують це на всіх виробах: від продуктів харчування до одягу, де чітко вказують, де вироблено товар.І людина одразу орієнтується, що за свої кошти купує товар, який виробелено в конкретному воєводстві і частина податків залишається там на розвиток інфраструктури доріг, шкіл, лікарень тощо. Тому бренд пов’язаний із економічним розвитком регіону.
На реалізацію такого проекту, який триватиме протягом року, з обласного бюджету виділили 40,6 тисяч гривень.
До речі, Андрій Гижко розповів, що з липня запустять актуалізацію та розробку нової Стратегії області до 2025 року і паралельно, розробляючи стратегічні цілі та пріорітети, чиновники планують залучити експертів до розробки економічного бренду Вінницької області.
– Ще поки що немає напрацювань, дуже важко візуалізувати те, що є. Дійсно Вінницька область сьогодні перша у багатьох сферах і треба для себе вибрати щось основне, унікальне, що символізує Вінниччину. Так, у нас теж є вино, але ми не говоримо, що це для нас є чимось стретегічно важливим, у нас також вирощують помідори, але це не порівняти із херсонськими помідорами. І потрібно вибрати саме те, щоб іноземець зрозумів що таке Вінницька область, що тут є і чому потрібно з нами співпрацювати.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.