Сьогодні, 9 червня, відбулось четверте засідання робочої групи з розробки маркетингової стратегії міста. Протягом річної роботи, експерти проекту ПРОМІС охарактеризували місто як інноваційне, гармонійне та толерантне і саме цими якостями будуть користуватися при розробці бренду Вінниці.
Майже рік робоча група, до складу якої входять громадські діячі, представники влади та бізнесу, освітяни, митці та міжнародні фахівці вирішують як зробити місто привабливим не лише для потенційних івесторів та туристів, а й для самих вінничан. Для цього працювали над розробкою маркетингової стратегії Вінниці. Розроблена та ухвалена міською радою, як політика просування міста, маркетингова стратегія створить реальні можливості для залучення інвестицій, встановлення ефективних регіональних і міжнародних зв’язків, дозволить використовувати весь спектр можливостей піару міста, як інвестиційно-привабливої території.
- Ми почали працювати майже рік тому і за цей час провели дуже багато роботи і зустрічей, обговорень. Ми зробили відкритий простір, щоб вінничани могли обговорити майбутні ідеї маркетингової стратегії, – розповів співголова робочої групи т адиректор депаратменту економіки та інвестицій Віталій Погосян. – Наша маркетингова стратегія полягає в тому щоб просувати місто не лише в Україні, а й за її межами.
Для розробки та впровадження маркетивногової стратегії Робочої групою та фахівцями проекту ПРОМІС визначили цінності Вінниці, що має відображати бренд міста, провели опитування серед містян щодо особливостей сприйняття Вінниці та провели творчу зустріч open space щодо проектів новго образу міста Вінниці.
Головний радник з питань врядування Проекту ПРОМІС Кейді Ворд, яка присутня на кожному зібранні робочої групи, зауважила, що раніше експерти визначили п’ять ключових слів та термінів, які якнайкраще характеризували Вінницю: стійке лідерство, інноваційність, толерантність, збалансованість та історичність.
- Процес маркетингу міста нагадує переїзд: спершу дістаєш всі свої речі, а потім починаєш все перекладати, організовувати, розуміючи, де що в тебе є. Цей процес ми розпочали декілька місяців тому, а далі ми почали генерувати діалоги навколо цих термінів. Вінниця – це одне із найтолерантніших міст. Як іноземці, мені тут дуже комфортно. Тут дуже багато людей та різноманіття і це треба врахувати у концепцію створення бренду міста. Для мене також інноваційність є важливим аспектом, тому що це надасть змогу подивитись на історію міста, але водночас спрямовує на майбутнє, адже що ми маємо робити, щоб підтримувати інноваційність
Як зазначено у стратегії, сьогодні Вінниця постає як європейське місто, що поєднує у собі динаміку та можливості сучасного мегаполісу та затишність, притаманну містечкам Старої Європи. Важливим аспектом цьгго є проведення у Вінниці великої кількості культурних заходів та фестивалів.
Згідно із першими результататми аналізу іміджу міста, яке проводили восени 2016 року, сайти органів місцевої влади у пошукових системах знаходяться на останніх місцях, натомість більш популярними є інформаційні статті про Вінницю у «Вікіпедії», тематичні пабліки та групи про місто у соціальних мережах та портали новин. Разом з тим, туристи найбільше шукають інформаційно-туристичну інформацію. Можливо, цьому сприяє й те, що Вінниця у світовому інформаційному просторі відсутня є об’єкт і практично не згадуєть в іноземних інтернет ресурсах. Згадали і про те, що самі вінничани головним символом міста вважають Водонапірну вежу, за нею йдуть фонтан «Рошен» та садиба «Пирогова». Ці ж місця в ТОП-3 туристичних цікавинок міста.
Місто стійкого лідерства: у Вінниці продовжують розробляти “маркетинговий шлях” до власного бренду
Концепція самого бренду міста пропонується як сукупність таких розділів:
- місія міста та стратегічне бачення його майбутнього
- цінності бренду міста
- ключова ідея дизайну бренду
- візуальні атрибути дизайну бренду
- вербальні атрибути дизайну бренду.
В основному, Вінницю необхідно позиціонувати як місто сучасних технологій та креативних ідей, мультикультурне та толерантне, місто, що гармоніймо поєднує в собі минуле та сьогодення, шанує традиції та втілює інновації. Зазначено також, що у процесі впровадження цієї маркетингової стратегії може виникнути необхідність у створенні нових туристичних об’єктів, на сонові яких створять базові маркетингові продукти.
Стратегічні цілі впровадження маркетингової стратегії:
- «Місто – надійний партнер з привабливими умовами для інвестування», цільова аудиторія – інвестори.
- «Гостинне місто унікальної історії, архітектури та культури», цільова аудиторія – туристи. Вона передбачає створення сучасної туристичної інфраструктури, проведення подій національного та світового рівня для гостей міста
- «Зручне та безпечне місто комфорту та затишку», цільова аудиторія – мешканці міста. Досягненню цієї цілі допоможе створення сучасного громадського простору, транспорту та послуг, а також системне проведення культурних заходів для мешканців та розвиток міської ідентичності та самосвідомості.
Власне, з нещодавньої open space дискусії було запропоновано долучити до розробки маркетингової стратегії та бренду міста декілька проектів. Серед іншого, робоча група зацікавилась проектами, щодо створення історично-архітектурного заповідника «Мури», створення вінницького центру сучасного мистецтва, зробити з Південного Бугу центральний об’єкт міста відповідно привівши до ладу прибережну територію, створення вінницького ІТ-кластеру та проект «Зручний, екологічний міський пасажирський транспорт з композитних матеріалів».
Вінниця і колективний пошук візуального образу міста
- Зараз формується коло креативних небайдужих вінничан, які запропоновують різні ідеї. В першу чергу, це має бути формування позитивного іміджу у міста, щоб інвестори не боялися вкладати гроші, вінничанам тут було комфортно, а туристам – цікаво та безпечно. Туристи мають не просто подивитися на фонтан, сісти на останній потяг та поїхати додому, а залишитись тут, – продовжує Віталій Погосян.
- Експерти стверджують, що робота проведена дуже велика і якщо зараз зробити невірний крок – можна втратити все. “Маркетингова стратегія провела дослідження і дала нам напрямок щодо того, що ми хочемо робити далі. Ми не робимо локальний бренд: вигадали логотип, наклеїли на чашку і ходимо з нею по Вінниці. У нас тут зовсім інша філософія: є Київ і є Львів, а все, що між ними – це має бути Вінниця. Ми маємо заявити про себе”, – каже один з учасників засідання.
Відтепер члени робочої групи мають три тижні, щоб ознайомитися із майже річними напрацюваннями маркетингової стратегії Вінниці. Потім вони знову зберуться, щоб затвердити остаточний варіант та залучити мешканців нашого міста для широкого обговорення, а на це потрібен буде ще місяць. Після затвердження остаточного варіанту робочою групою, маркетингову стратегію необхідно буде затвердити на сесії міської ради.
Чи не найважливішим кроком експерти наголосили пошук креативних та відповідальних дизайнерів, які займатимуться візуалізацією бренду міста. Їм потрібно буде не лише намалювати логотип міста, але основне те, що вони мають зрозуміти що таке Вінниця і що вона значить для вінничан та людей, які працювали над маркетинговою стратегією.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.