У вінницькому ресторані “Pasta e Vino” записали відео з вибаченням офіціанта і позицією працівників

12:55
Автор: Vежа
Become a Patron!

На фейсбук-сторінці ресторану “Pasta e Vino – Piazza Beatrice”, офіціант якого відмовив відвідувачу в обслуговуванні українською мовою, опублікували “офіційну відповідь колективу ресторану хейтерам”.

На відео офіціант попросив вибачення за “неповне володіння українською”, а інші працівники поскаржилися на булінг і хейт з боку людей,  які ніколи не відвідували цей заклад.

Зазначимо, що йдеться про ситуацію, що сталася у Вінниці цими вихідними. Як повідомила відвідувачка Юлія Рюхова, під час відвідування ресторану 5 грудня на прохання її чоловіка спілкуватися з ними українською, офіціант відповів, що, очевидно, спілкування російською – це його “конституційне право”. Юлія Рюхова зазначила, що адміністраторка, яку покликав її чоловік Михайло, спробувала виправдати офіціанта, сказавши, що він з Донецька.

Далі Михайло написав відгук в Google про ситуацію, що склалась, а у відповідь заклад назвав цю оцінку “політично вмотивованою”. Згодом у коментарі до допису Юлії Рюхової від імені ресторану було зазначено таке: “Нам прикро, що цей інцидент мав місце статися. Звісно ж ми приділимо додаткову увагу цьому питанню та переконані, що більше такого не станеться.”

У своєму дописі відвідувачка закладу вказала, що вони вже звернулись до мовного омбудсмена. Детальніше про це – ТУТ.

 

Ситуація набула розголосу, і вчора, 6 грудня, про це написали багато українських ЗМІ.  У ресторані відреагували пізно ввечері того ж дня. Близько 22:00 на фейсбук-сторінці закладу опублікували допис під заголовком: “Як знівелювати роботу команди, довжиною у 12 років, у побудові ресторану?”.

Вихідними у нас трапилась ситуація, коли наш офіціант в силу власних переконань не перейшов на українську мову на прохання відвідувача. Можливо, прохання було жорстке, можливо ні. Це не важливо. Важливо те, що ресторан завжди намагається догодити своїм відвідувачам, що можна побачити по реальним оцінкам реальних відвідувачів. Так, ми не застраховані від людського фактору. Ми визнали одразу помилку нашого співробітника та працюємо над тим, щоб ситуація ніколи не повторилась. […] Завжди з відкритістю сприймаємо всі уроки та рекомендації, що дають нам наші гості. Показником цього є високі оцінки, які залишають нам відвідувачі ресторану. […] Та наразі, спекулюючи болючим мовним питанням, наші зусилля намагаються нівелювати. Знищити бізнес, який дає роботу нашій команді та працює на авторитет міста. Наша команда це 28 офіційних робочих місць для людей, які обрали українську мову не за велінням закону, а за покликом серця. Навіть цей офіціант, що має іншу думку щодо мови спілкування, залишився в Україні, а не поїхав працювати за кордон. Ми проявляємо свою любов до України, роботою у складних економічних реаліях, дотримуючись при цьому усіх правил та вимог законодавства, – йдеться у публікації.

Повна відповідь закладу на скриншоті нижче:

 

А сьогодні зранку, 7 грудня, на сторінці ресторану опублікували відео з підписом “Офіційна відповідь колективу ресторану хейтерам“.

Наш заклад НІКОЛИ не відмовлявся обслуговувати клієнтів українською мовою! Ми дотримуємось законодавства та поважаємо країну, в якій живемо та працюємо!, – стверджують у цій відповіді.

Сам відеозапис містить вибачення офіціанта та позицію інших працівників ресторану.

 

–  Мене звати Юрій. Я офіціант ресторану “Pasta e Vino”. Прошу вибачення за неповне володіння українською. Обіцяю виправитись, зазначає офіціант, який, вочевидь, обслуговував гостей 5 грудня.

Натомість інші працівники поскаржилися у своїх коментарях на булінг і хейт з боку людей,  які ніколи не відвідували цей заклад.

Анастасія, адміністраторка: “… Рейтинг нашого закладу підіймався тільки за рахунок правдивих відгуків та оцінок. Ми з повагою відносимося до негативних відгуків, але в даній ситуації ці відгуки не відповідають дійсності”.

Дмитро, офіціант: “… Нам прикро, що ми працюємо для наших улюблених гостей, а люди, які ніколи не відвідували наш заклад, перекреслюють нашу репутацію”.

Олексій, бармен: “Хочу звернутися до всіх людей, які перешкоджають роботі ресторану. Скажіть: для чого ви влаштовуєте булінг? Це спонукає українців покидати Україну та шукати роботу за кордоном. Ми всі є українцями не зважаючи на мову, якою ми спілкуємося”.

Анна, адміністраторка: “Кожного дня ми працюємо з командою для того, щоб прийняти вас з теплом.  Одна неприємна ситуація перекреслила всю нашу роботу і викликала обурення сотень людей,  які нас взагалі не знають. Хочу звернутися до наших гостей за підтримкою, адже саме у цих стінах ми є великою сім’єю”.

Яна, офіціантка: “… Якщо обирати між: бути правим в інтернеті, чи в реальному житті, ми однозначно оберемо друге. Тому що ми працюємо на улюбленій роботі в найкращому закладі…”.

Ми нікого не звільняємо. Ми виправимося і станемо кращі, підсумувала адміністраторка Анна.

Нагадаємо, з 16 січня 2021 року в Україні набули чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Стаття передбачає, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.

Відтак, підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи – підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою.

Цікаво, що ще в січні ми контактували із закладом, представники якого, відповідаючи на запитання про доцільність нововведення щодо обслуговування споживачів українською, коментували так:

– Залишу без коментарів. Багато галасу навколо мови, а гроші крадуть з бюджету так, як і раніше. Зараз і так нема кому працювати. Тікають за кордон. Будуть ще мінус російськомовні зі сходу. Закриєм заклад як ресторан, та відкриєм україномовний фастфуд).

Відео – facebook.com/pastaevino.vn

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.