Нещодавно Урядова комісія з розслідування причин катастрофи літака Ан-26, що трапилась на Харківщині у вересні, повідомила офіційні причини падіння літака. Внаслідок катастрофи загинули 26 осіб, зокрема й двоє курсантів з Вінниччини.
Як розповів голова комісії, віцепрем’єр-міністр, міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський на засіданні уряду, катастрофа літака Ан-26 з бортовим номером 76, сталася о 20:44 25 вересня внаслідок низки небезпечних факторів. Про це повідомляє видання “Армія.inform”. За словами віцепрем’єр-міністра, серед причин катастрофи літака – системні порушення у виконанні польотів.
Дивитись з 28:40
– Першим небезпечним фактором, саме який спровокував події, що призвели в подальшому до катастрофи літака стала відмова системи ПРТ-24 з системи управління лівого двигуна, що о 20:36:05 спричинило виникнення особливої ситуації. Після встановлення горизонтального польоту екіпажем не було вирівняно тягу лівого та правого двигунів, що стало другим небезпечним фактором, який вплинув на розвиток особливої ситуації, – пояснював Олег Уруський. – Випуск екіпажем закрилків на етапі заходу на посадку в положенні 38 градусів було третім небезпечним фактором. Несвоєчасне переведення літака на зниження та помилкова побудова траєкторії зниження, намагання якнайшвидше вийти на глісаду замість зниження з виходом на початок злітно-посадкової смуги стало четвертим небезпечним фактором… Штучне створення несиметричності тяги силової установки – п’ятий небезпечний фактор, що суттєво погіршив умови польоту.
– Неусунення ковзання є шостим небезпечним фактором, який зумовив перехід о 20:44:32 аварійної ситуації в катастрофічну. О 20:44:49 на швидкості 100 км на годину з кутом крену 75 градусів і кутом тангажу 26 градусів літак зіткнувся із землею. За приблизною оцінкою перевантаження в центрі мас літака в момент удару становило 12 одиниць, – додав віцепрем’єр-міністр.
За словами Олега Уруського, головними причинами, які сприяли аварії, стали відсутність дієвого контролю за організацією польотів з боку посадових осіб Харківського національного університету Повітряних Сил імені Кожедуба, системні порушення правил польотів в університеті та недостатня професійна підготовка екіпажу щодо дій в особливих ситуаціях.
– На технічні неполадки, які мали місце, наклався людський фактор, плюс системні та серйозні порушення в організації польотів щодо гарантування безпеки польотів, розробки відповідних документів, що регламентують здійснення навчальних польотів, – розповів він на брифінгу.
Всі матеріали, які напрацьовані урядовою комісією, будуть передані до правоохоронних органів, які продовжують встановлювати безпосередніх винних у трагедії.
Нагадаємо, що авіакатастрофа сталася на Харківщині 25 вересня 2020 року. Під час заходу на посадку розбився та загорівся військовий літак АН-26. Він здійснював навчальний політ з курсантами Харківського університету Повітряних Сил ЗСУ ім. Кожедуба. На борту були члени екіпажу, курсанти й офіцери, всього 27 людей. Внаслідок катастрофи загинуло 26 осіб, серед них й двоє курсантів з Вінниччини – Максим Хомячук та Роман Корчовський.
Один з тих, хто перебував на борту літака, вижив, ще одного курсанта в останній момент не допустили до польоту.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.