Екс-голова ОДА та колишній заступник мера Вінниці Владислав Скальський не виключає, що реконструкцію аеропорту “Вінниця” можна здійснити за позабюджетні кошти.
Про це Скальський сказав під час ексклюзивного інтерв’ю для Vежі. Так, екс-голова ОДА нагадав, що на реконструкцію авіаційних “воріт” Вінниччини ще уряд Гройсмана заклав до держбюджету 300 мільйонів гривень, проте після зміни влади ці кошти так і не надійшли для будівництва.
– Так, відбулася зміна пріоритетів в авіаційній галузі, визначили новий об’єкт який буде будуватися за державні кошти – це аеропорт в місті Дніпро. Я впевнений, що потенціал щодо кількості пасажирів який вони можуть перевезти – він більший ніж у Вінниці, це не секрет.
Але, як то кажуть, диявол ховається в деталях. Я пам’ятаю той шлях, який ми пройшли, це майже два роки: проектування, експертиза, міжнародні торги, оскарження в Антимонопольному комітеті.. Ми пройшли всі-всі етапи і уклали договір генерального підряду і фактично зараз на території держави – це єдиний авіаційний об’єкт, готовий до фінансування.
Водночас попри те, що кошти уряд так і не виділив, тендер на реконструкцію летовища лишається активним:
– Тендер в нас активний, у нас підписаний договір генерального підряду, є певний термін, протягом якого ми можемо або розірвати цей договір або знайти інше фінансування і піти іншим шляхом. В договорі генерального підряду модель фінансування не визначена. Фактично, зараз мова може йти або про переконання міністерства інфраструктури і центрального уряду про те, що вінницький аеропорт все ж вартує уваги. Або про пошуки альтернативного джерела грошей.
Хоча це буде надзвичайно складно, тому що коли ми задумували весь цей проект, ми думали наступним чином: враховуючи те, що полоса є комунальною власністю, ми домовлялися, що за державну позику будуємо полосу, а потім цю полосу передаємо державі у власність як повернення цієї позики. Фактично держава отримує готовий авіаційний об’єкт у власність. І це абсолютно нормально: ми впевнені в тому що справа буде доведена до кінця, держава – що її «не кинуть».
А місцевий бюджет Вінниці був орієнтований на те, щоб робити реконструкцію пасажирського терміналу. Бо це потрібно робити одночасно: реконструкцію злітно-посадкової смуги і (поки аеропорт повністю закритий) реконструкцію терміналу. І за нашими попередніми оцінками – це приблизно 400-500 мільйонів залежно від масштабів реконструкції і кількості пасажирів, яких ми хотіли би обслуговувати.
– Зараз дійсно треба шукати альтернативну модель фінансування. Це може бути як позичка в наших європейських партнерів, у європейських банках. На субсуверенному рівні – не на національному, а на муніципальному.
Це можуть бути муніципальні облігації, але зараз ще не час, мені здається, до випуску муніципальних облігацій. Це може бути і позичка в одному з державних банків України під гарантії муніципалітету. Ми дуже консервативні були в попередні роки щодо запозичень, тому навіть в межах бюджетного кодексу в нас є певний запас міцності й ми можемо дозволити собі такі запозичення, я маю на увазі місто Вінниця.
Це проект №1 для розвитку всієї області, який дозволить кожного року відкривати нове виробництво в області й не обов’язково в обласному центрі. Це той проект, який дозволить вивести Вінниччину з регіонів «другого ешелону» в «перший ешелон». Тому що коли я сам був інвестором, коли приймав інвестиційні рішення, для мене перше питання було: чи зможу я вранці прилетіти і ввечері відлетіти в інше місце.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.