“Кисневі” акваріуми та компостування листя: у Вінниці визначили переможців конкурсу учнівських екологічних ініціатив

19:17
Автор: Юлія Плахтій
Become a Patron!

У Вінниці в рамках конкурсу учнівських екологічних ініціатив визначили вісім проектів, що втілять протягом 2020 року. Зокрема це проекти, що допоможуть навчальним закладам стати більш “еко”: дозволять компостувати опале листя та зменшать споживання електрики.

Як повідомляє Вінницька міська рада, другий етап конкурсу завершився цими днями. Всього було подано 15 великих та 4 малих проектів. Врешті комісія обрала переможців: 6 проектів в номінації «Великі проекти» та 2 – в номінації «Малі проекти».

Як відомо, такий міський конкурс влаштовується у Вінниці вдруге в рамках Плану дій з реалізації глобальної ініціативи ЮНІСЕФ «Громада, дружня до дітей та молоді». Метою конкурсу є підтримка активної молоді міста, учнівських ініціатив, залучення юних вінничан до заходів щодо поліпшення стану довкілля.

Всі проекти фінансуватимуться з Фонду охорони навколишнього природного середовища міської ради. Великі проекти отримають фінансування до 50 тисяч гривень, а малі – до 20 тисяч гривень.

Директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко розповіла Vежі про те, що планують реалізувати в рамках всіх проектів-переможців.

«Великі проекти»

«Повернути природі, а не вивезти на звалище»
Проект КЗ «НВК: ЗШ І-ІІІ ст.-гімназія №30 ВМР»

В рамках проекту на території школи з’явиться апарат для компостування. Також закуплять спеціальних черв’яків та все необхідне для процесу перетворення опалого листя на добриво. Оксана Яценко уточнює, що школа має велику територію, а отже компостер закладу однозначно потрібен. Для чого будуть використовувати отримані добрива – поки не визначено.

 

«Екологічний центр під відкритим небом»
Проект КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №10 ВМР»

Оксана Яценко розповіла, що в рамках цього проекту на території школи планується облаштувати “еко-клас”. Для цього придбають вуличні меблі. Там (переважно для учнів початкової школи, але й для старшокласників) будуть влаштовувати уроки природничого циклу.

Також діятиме еко-центр, на території якого діятиме гурток “Юний натураліст”. Для цього буде закуплено спеціальні пристрої для спостережень за погодою, природою та кліматичними умовами. Таким чином це буде “екологічний клас” просто неба. “Там ранньої осені та пізно навесні можна буде вести уроки” – уточнює Яценко.

 

«Компостування – актуальний тренд»
Проект КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №19 ВМР»

Проект схожий на той, що мають втілити у школі №30. На території закладу є Подільський ландшафтний парк каменю, де росте багато квітів та рослинності. Так само планується придбати все необхідне для компостування.

 

«Енергоефект-26 (енергія заради майбутнього)»
Проект КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №26 ВМР»

Заклад розробив низку заходів спільно з “ПромАвтоматикою”. Спершу для учнів влаштують екскурсію на це підприємство, щоб школярі дізналися більше про енергоощадні екологічні лампи.

В рамках проекту планується закупити такі лампи та освітити ними зони на території школи, які не мають природного освітлення.

Частину енергоефективних ламп надасть “ПромАвтоматика”. Ними облаштують шкільні коридори, де не вистачає освітлення. Також передбачені уроки з теми енергозбереження, де розповідатимуть, як заощаджувати електроенергію та “займатись сталою енергетикою”.

 

«Багатофункціональний ландшафтний сквер «Екогармонія»»
Проект КЗ «ФМГ №17 ВМР»

Оксана Яценко розповіла, що на подвір’ї позаду школи є закинута ділянка. В межах окремого інвестиційного проекту її було розчищено від старих покинутих будівель – там мають зробити благоустрій території. Вже придбано обладнання для тренажерного майданчика, а ще має з’явитися вбудований антивандальний тенісний стіл.

В межах проекту “Екогармонія” планується облаштувати сквер для проведення уроків та відпочинку під час перерв між уроками. Зокрема йдеться про озеленення прилеглої території, “облагородження природного покриття ландшафтного скверу”, створення однієї з трьох запланованих зон спортивного майданчика та зеленої зони навколо нього, створення умов для занять спортом.

Як відомо, спортивний майданчик має бути перекритий гумовими плитами, а ландшафтні елементи мають оздобити завдяки вертикальному озелененню.

В межах проекту передбачене співфінансування з боку навчального закладу.

 

«Маленька водорість, яка виконує велику роботу»
Проект КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР»

У рамках проекту для кожного класу придбають акваріуми, в яких житиме спеціальна водорість. Остання буде виконувати важливу функцію: насичувати приміщення киснем.

За словами Оксани Яценко, водорість здатна виробляти стільки ж кисню, як це робить три дерева. Також водорість поглинатиме вуглекислий газ.

“Ця водорість не вимагає якогось особливого догляду, а ось діти будуть дихати свіжим повітрям”.

«Малі проекти»

«Від екологічних ініціатив до екологічної спільноти»
Проект КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №20 ВМР»

В рамках проекту придбають спеціальний контейнер для роздільного збору макулатури, поліетиленової плівки та ПЕТ-пляшок. Також мають купити спеціальний механічний прес для брекетування цих матеріалів.

Окрім самих школярів та працівників школи, приносити вторсировину до закладу зможуть і місцеві мешканці. Для цього серед них мають здійснити окрему інформаційну роботу.

Школа має створити робочу групу для підготовки та реалізації проекту, а також укласти угоди з “ЕкоВіном” та “ЕкоПоділлям” щодо транспортування та утилізації брекетованої вторсировини.

«Опале листя = друге життя»
Проект КЗ «Гуманітарна гімназія №1 ВМР»

За словами Оксани Яценко, ця школа також має велику територію, тож закладу необхідна можливість компостувати листя. В рамках проекту заплановано різноманітну просвітницьку роботу серед місцевих мешканців, “зелені уроки”, трудові акції, “Парад квітів” біля школи, “Бібліотечні калейдоскопи”, виготовлення буклетів, еко-фестивалі.

Школярі планують збирати та перетворювати на добриво опале листя не лише на території свого навчального закладу, а й на прибудинкових територіях вулиці Маліновського, на якій розташована школа.

Для цього мають придбати матеріали та обладнання “для збору та закладки” листя та упакування біогумусу, а також – господарський реманент.

Нагадаємо також, нещодавно VежА спробувала дізнатися більше про поточну ситуацію у Вінниці з компостуванням опалого листя та інших органічних відходів. Зокрема: наскільки частими є випадки спалювання відходів, чи компостують вінничани сміття та чи вважають вони за потрібне створення окремої компанії, яка займатиметься вивезенням та утилізацією саме відходів рослинного походження (можливо, за окрему плату).

Читайте також: Компостувати, спалювати чи викидати: думки мешканців Старого міста та комунальників про опале листя. ФОТО

Читайте також: Природа розумніша, ніж здається: чим корисний компост і хто компостує сміття у Вінниці. ФОТО

Читайте також: Штрафи до 61 тисячі гривень: в Україні посилили відповідальність за спалювання рослинності

Читайте також: Куди у Вінниці можна здати вторсировину та небезпечні відходи. ІНТЕРАКТИВНА МАПА

Читайте також: Понад 70% вінничан сортують сміття: «ЕкоВін» показав, як на звалищі пораються з відходами. ФОТО

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.