-
20 Листопада/ 18:12
Vinnytsia
Публікація20.11.1918:12
Захистити дитину: чи готові вінницькі таксисти виконувати новий закон про автокрісла для дітей
Починаючи від сьогодні, 20 листопада, в Україні штрафуватимуть водіїв за перевезення маленьких дітей без автокрісел. За перший такий випадок доведеться сплатити 510 гривень штрафу, за друге порушення протягом року – 850 гривень.
Відповідний Закон “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей” № 224-ІХ Президент України підписав 15 листопада (парламент його ухвалив ще 29 жовтня).
Зазначимо, що в підпунктах “б-г” пункту 21.11 Правил дорожнього руху визначено, що забороняється перевозити дітей, зріст яких менше 145 сантиметрів або тих, що не досягли 12-річного віку, у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля; організовані групи дітей у темну пору доби. Водночас, не пояснюється, що саме мається на увазі під “спеціальними засобами”.
VежА вирішила перевірити найпопулярніші вінницькі служби таксі на наявність автокрісел для дітей та, відповідно, готовність виконувати норму закону.
Передусім ми запитували, чи є в автомобілях служби автокрісла, чи планують таксисти брати додаткову плату за користування цією послугою, та чи можна встановити в таксі власне дитяче автокрісло клієнта.
Всі служби зазначили, що клієнту дуже бажано попереджати про поїздку з дитиною завчасно, щоб диспетчер встиг знайти машину з автокріслом.
“Приват”– (0432) 555 006
Є, можна зі своїм, без додаткових оплат
Спочатку диспетчерка (яка, до речі, говорила переважно російською) не змогла відповісти на питання, чи є в службі така послуга. Дівчина кілька хвилин вела з кимось перемовини, уточнювала інформацію в інших диспетчерів та врешті запитала нас, за якою адресою потрібно надати машину. На нашу репліку, що адреса поки не відома й ми просто дізнаємось інформацію наперед, зазначила, що в такому випадку коли вже буде точно відома адреса і час відправки, тоді шукатимуть авто з кріслом.
Водночас дівчина запевнила, що проблем із замовлення такої послуги не буде, адже машини з дитячими автокріслами є точно. За її словами, жодних додаткових коштів сплачувати за послугу не потрібно, а в разі необхідності клієнт легко може встановити власне дитяче крісло на авто служби.
“Євротаксі” – (0432) 555 888
Є, можна зі своїм, без додаткових оплат.
Спершу в службі сказали “секунду” і увімкнули режим очікування. За пів хвилини диспетчерка “повернулась” та сказала, що якщо є така потреба, то “ми напишемо водіям”. На наше уточнююче питання дівчина підтвердила, що автокрісла є в самої служби, а клієнти також можуть брати власні крісла. Додаткової оплати за користування послугою немає.
“Вимпєл”– (0432) 555 777
Ймовірно є, можна зі своїм, без додаткових оплат “поки що”
В службі не змогли надати 100%-ї гарантії того, що коли клієнту з дитиною знадобиться автокрісло, то така можливість буде. Диспетчерка зазначила, що це буде відомо, тільки після конкретного замовлення на конкретний час, “ і якщо в когось з водіїв є автокрісло – його (замовлення) заберуть, якщо ні – то вибачте, не буде машини”. Дівчина зазначила, що поки що у водіїв власні автокрісла, в яких вони перевозять власних дітей. “Наші водії поки не закуповували крісла” – сказала диспетчерка.
Також вона зазначила, що у випадку, якщо клієнт має своє автокрісло, кріплення якого підходять до автомобіля – то його також можна встановити без проблем (попередньо повідомивши диспетчера). В будь-якому випадку, диспетчерка порадила звертатися за такою послугою завчасно. В крайньому разі дівчина запропонувала скористатися ременем безпеки (для дорослих), який якимось чином можна підлаштувати під дитину, але уточнила, що такий нюанс треба буде узгоджувати з водієм, оскільки за порушення правил штрафуватимуть саме їх. Що стосується оплати за послугу, то її немає “поки що”, але й не відомо, чи взагалі вона буде.
Таксі “Оптимальне” – 579
Є, можна зі своїм, без додаткової оплати.
Диспетчерка відразу сказала, що автокрісла в автомобілях служби є. Також можна встановити автокрісло клієнта. Ні за перший, ні за другий варіант додаткової оплати немає. Втім дівчина порадила замовляти такі послуги завчасно, зробивши “попереднє замовлення” (замовлення автомобіля за 30 хвилин до поїздки), а ось за це передбачається додаткова платня: 20 гривень.
“Бліц”– (0432) 555 444
Є, можна зі своїм, без додаткової оплати
Як зазначила диспетчерка, “потрібно уточнювати”, чи є машини з автокріслами. За її словами, оскільки тільки відсьогодні почав діяти закон про обов’язковість автокрісел, поки мало автомобілів “Бліцу” ними обладнано. Водночас, дівчина запевнила, що служба рухається до того, аби продовжувати працювати в цьому напрямку. Якщо клієнт має власне дитяче автокрісло, то цей варіант взагалі “ще краще”. Але так само, про це диспетчера просять попереджати завчасно, щоб в машині були відповідні ремені.
“Магніт”– (0432) 555 067
Є, можна зі своїм, без додаткової оплати
Російськомовна диспетчерка, яка так і не перейшла на українську мову, якою розмовляв клієнт, зазначила що нині немає вільних машин з автокріслами, але запевнила, що загалом вони в службі є. Лише порадила завчасно повідомляти про поїздку з дитиною, аби диспетчер встиг знайти потрібне авто. Також дівчина сказала, що якщо клієнт має власне крісло, то він також має обов’язково про це попередити, щоб підшукали “іномарку, а не машину не радянського виробництва”.
Додаткової оплати за послугу немає “поки що”, та й не відомо, чи буде вона колись взагалі.
“Форсаж”– (0432) 555 069
Є, але мало; можна зі своїм, без додаткової оплати
В цю службу нам вдалося додзвонитися далеко не з першого разу. Вірніше, нам чомусь ніяк не могли передзвонити у відповідь – надсилалися повідомлення про пропущений виклик. Врешті нам таки додзвонилась диспетчерка служба, яка всю розмову провела російською мовою (попри українську мову клієнта). Вона пояснила, що в службі є така послуга, як подача авто з дитячим автокріслом, втім таких машин наразі дуже небагато.
Дівчина повідомила, що для замовлення послуги потрібно повідомляти службу завчасно, за послугу не потрібно сплачувати додаткових коштів. Якщо клієнт має власне автокрісло, про це треба повідомити також заздалегідь, щоб можна було знайти авто з потрібними кріпленнями.
Також диспетчерка розповіла, що з подібними питаннями про автокрісло сьогодні звертається багато клієнтів служби, але водночас, дехто врешті їхав з дитиною на руках.
—
Нагадаємо, Закон “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей” № 224-ІХ доповнює статтю 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) новими частинами, згідно з якими за порушення правил перевезення дітей на водія накладається штраф у розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторне правопорушення, вчинене протягом року, карається штрафом у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів.
“Реалізація закону забезпечить усвідомлення ступеня відповідальності осіб, що перевозять дітей, і тим самим підвищить рівень безпеки дітей на дорозі, сприятиме зменшенню дорожньо-транспортного травматизму та смертності дітей” – йдеться у повідомленні на сайті президента.
Нагадаємо, раніше VежА проінспектувала служби таксі нашого міста на комфортність та якість поїздки. Які результати та подробиці “тест-драйву” можна прочитати за ЦИМ ПОСИЛАННЯМ.
Читайте також:
У Вінниці патрульні зупинили водія вантажівки, що був під дією амфетаміну та не мав права керування
Дякуємо!
Тепер редактори знають.