14 вересня у Вінниці відбувся перший у місті “з’їзд” готелярів та рестораторів з усієї країни на бізнес-інтенсив “HoReCa Restart”. Для того, аби обмінятися ідеями розвитку передусім ресторанного бізнесу і в першу чергу у Вінниці.
На події, окрім понад сотні колег, були і головні спікери. Серед інших, мабуть, найвідоміший на сьогодні представник галузі в країні, власник та бренд-шеф однойменної мережі ресторанів Дмитро Борисов. А ще – перша шеф-кухарка ресторану “Криївка” Оксана Черепанич, керівниця сім’ї ресторанів “Гойра Груп” з Чернівців Яна Дімітрова, керуюча готелем на Одещині Юлія Косенко та засновник ТМ “Колоніст”, винороб Іван Плачков. Саме з виступів спікерів-відкривачів заходу і розпочався бізнес-інтенсив. Що найважливіше та найсимволічніше сказали кращі готелярі та ресторатори країни у Вінниці та про Вінницю – слухала та записувала VежА.
Дмитро Борисов, засновник і бренд-шеф сім’ї ресторанів Дмитра Борисова
“В найближчі десять років ресторанний бізнес буде однією з флагманських галузей в Україні. Вже зараз, попри складну економічну ситуацію, відкривається дуже багато закладів. Але по піраміді Маслоу гастрономічна культура українців перебуває ще на базовому рівні”.
“90% людей в Україні досі готують і їдять вдома. Лише 10% ходять до барів та ресторанів, але загалом вони ходять туди не їсти. Для наших людей, у переважній більшості, похід в кафе – це ще подія.
В Європі 90% людей ходять до ресторанів їсти кожного дня. Тому нам ще дуже далеко до перенасиченості ринку, в нас ще “дитячий садок” з точки зору необхідної кількості закладів. Тобто це дуже перспективний сегмент”.
“Єдиний шлях при побудові ресторанного бізнесу – це бути “граючим тренером”. Тобто самому керувати власним бізнесом і лише потім створювати команду, продовжуючи при цьому керувати процесами і людьми. Це мій шлях й іншого я не знаю”.
“Для Заходу гастрономічний мотив є базовим для під час прийняття рішення, яку країну відвідати. Раніше наша туристична інфраструктура працювала зовсім навпаки: ми водили туристів майже виключно по церквах і соборах, і відтак до нас приїздили переважно туристи-паломники”.
“Зараз же туристи з Європи ходять по Києву з отакенними очима і не можуть повірити, що виявляється, в центрі Європи є таке гастрономічне багатство. Вони не розуміють, чому тут в ресторанах середній чек по 10 доларів і як вони про таке раніше не знали”.
“Найближчий тренд у цьому бізнесі – це українська сучасна гастрономія. Бо зараз в тренді суші, піца, хінкалі та чебуреки: у нас за останній рік відкрилося 140 грузинських і 5 українських ресторанів”.
Оксана Черпанич, перша шеф-кухарка ресторану “Криївка”, Львів:
“Я побувала у головних туристичних місцях Вінниці й не знайшла там жодного концептуального, хорошого закладу. Це щастя для вас – у вас всі місця вільні під нові ресторани. Якби ви зараз опинилися у Львові – ви не знайдете там вже жодного вільного подібного місця”.
“Час йде швидко і все потрібно робити швидко. Якщо ви задумали якийсь проект і протягом півроку його не реалізували: це зробить хтось за вас, або ж це вже буде нікому не потрібне”.
“Керівники керують процесами, а не окремими людьми. Детально описуйте кожен процес, аби щоразу вам не ставили дурних запитань”.
Юлія Косенко, керуюча Сімейним готелем Happy INN (Одеська область), співвласниця першої української онлайн-школи для готелярів BeeSmart.
“Я вчилася на юриста, хотіла стати адвокатом. Зрештою, вже довгий час займаюсь готельним бізнесом. Найскладніше було перейти зі сфери, де ти борешся за справедливість, туди, де цієї справедливості немає взагалі”.
“Головне – лишатися особливим. Розуміти, хто саме ваші гості. Найгірша відповідь на це запитання: наші гості – всі. Якщо ви сконцентруєтеся лише на одній аудиторії – ви тільки виграєте”.
“Особливість закладу передусім виражається у цінностях, сервісі та персоналі”.
“Пригадується випадок, коли я намагалася зайти в один з готелів. На вході стояв охоронець, який відразу запитав: “Ви в нас живете?”. На що я сказала – “Поки ні”. “Значить, вам туди не можна”, – відповів молодий чоловік і я зрозуміла, що мені, насправді, туди й не треба.
Весь ваш бізнес може залежати від однієї людини, яка спілкується з клієнтом”.
“Не забувайте, що є фрази, які персоналу вживати не можна: на кшталт “вас багато – а я одна”, “Ну що, раніше не можна було сказати?” або ж “Успокойтесь!”.
“Прірву не можна перескочити на 99%. Якщо хочеш щось зробити по-справжньому добре – треба зробити його на всі 100%”
“Продажі – це все, що до весілля. А сервіс – це все, що після. Не зрадьте очікувань клієнта”.
Фото Ольги Мірошниченко
Дякуємо!
Тепер редактори знають.