Visit Vinnytsia та спробуй гострий яблучний суп: чим вражає Вінниччина на туристичній виставці в Києві. ФОТОРЕПОРТАЖ

13:53
Автор: Марина Однорог
Become a Patron!

Вчора, 27 березня в Києві у Міжнародному Виставковому Центрі розпочалася ювілейна 25-а міжнародна туристична виставка UITT & UITM, де Вінниця та Вінницька область чи не вперше були представлені повноцінно та великим стендом.

24 квадратних метри еко-стенду із картону, багато яблук, яблуневого цвіту, фотозона, подільські смаколики та пісні з танцями — з  самого ранку біля вінницького стенду постійно була велика кількість відвідувачів, які цікавилися як і містом, так і туристичними пропозиціями, які воно може запропонувати.

Представляли Вінниччину і Вінницю на виставці Департамент туризму та маркетингу міста, Департамент Міжнародного співробітництва та регіонального розвитку ОДА, готель “Франція”, Подільський турцентр, ВІАТУР та Вінницький аеропорт.

Хоча і всі регіони були в однакових умовах, тобто стенди були із картону, кожен намагався привернути увагу до свого регіону, як зовнішнім виглядом стенду і його представників, так і атракціями, що відбувалися впродовж дня.

Вінничани підійшли до оформлення стенду з креативом та цілісною концепцію. Без зайвих афіш, із великою кількістю яблук, деревом із яблуневим цвітом, а також цитатами Коцюбинського.

Як пояснив начальник відділу розвитку туризму департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені, першочерговою метою на цій виставці є систематизовано, цілісно та оригінально представити туристичну пропозицію Вінниці.

— Зараз ми дуже хочемо сформувати це цілісне бачення міста і регіону і для цього позиціонуємо стенд у стилістиці яблуневого цвіту, відштовхуючись і від Коцюбинського, і від лідерства регіону та міста в яблуневій промисловості, і від того, що значна частина принаймні гастро-сувенірів, які можна взяти з собою з Вінниці так чи інакше пов ‘язані з яблуками: зефіри, мармелади, джеми, сік. Дуже багато всього, про що всі ніби і знають внутрішньо, але воно ще не було запаковано. Зараз  ми це все гарно запаковуємо, робимо такі сувенірні набори «Вінниця солодка» і «Вінниця з гірчинкою». В «гірчинці» хрін і гірчиця, в солодкому — джем вишневий і яблуневий.

Яблунева тематика була присутня і в майстер-класах, які відбувалися на стенді. Всі охочі могли завітати на стенд і скуштувати подільський суп ябчанка, приготований представницями організації «Гастрогід Вінниччина».

Як розповіла гастроблогерка Олена Павлова, на виставці Вінниччина презентується як яблучний край, тому і гастрономічна частина була побудована таким чином, щоб показати те незвичне про яблука, яке майже ніхто не знає. Як результат представниці Подільської кухні реконструювали старовинний рецепт супу ябчанка із Барського району, але зробили його не солодким, як він був раніше, а гострим, таким чином поєднавши «Вінницю з гірчинкою та Вінницю солодку».

Суп направду мав досить цікавий смак, адже спочатку здається ніби ти куштуєш яблучне пюре, але згодом відчуваєш гостроту аджики. Олена Павлова також поділилася рецептом цього супу та додала, що його може приготувати будь-хто, а ще він дієтичний.

Для цього потрібно в невеликій кількості води відварити яблука, далі перетерти їх через сито або подрібнити у блендері, довести до кипіння. Далі у склянці вершків, сметани або жирного молока розчинити 2 столових ложки толокна або вівсяного борошна і поступово вмішати в суп. За смаком додається сіль та цукор. Якщо яблука солодкі, то можна додати трохи соку лимону або лайму. В кінці додати столову ложку аджики.

Окрім цього, враховуючи сезонність української та подільської кухні, відвідувачів частували канапками із песто з черемші, волоських горіхів, бринзи та вершків, сальними намазками, а також літинською бринзою.

—Таким  чином ми вирішили залучити наших туристів з гастрономічним нахилом, щоб можна було показати, що Вінниця – це не лише гарно, але й смачно.

Залучити туристів та представників бізнесу саме гастрономічними смаколиками вінничанам точно вдалося. Незрозуміло, чи всі збігалися на гострий аромат чи на цвіт яблуні, але порожньо на стенді не було ніколи. Тут завжди відбувалися жваві розмови та дегустації.

Окрім цього, якщо на виставці помічаєш людей з яблуками, то відразу стає зрозуміло, що вони вже були на вінницькому стенді, адже пригощали ними всіх, хто проходив поруч та цікавився містом.

Директорка департаменту туризму та маркетингу Галина Малець розповіла, що Вінниця і область вперше представлені так масштабно на цій виставці, адже минулі роки це був або зовсім непримітний стенд або регіон взагалі не був представлений. Місто презентують як «Вінниця — нові подорожі, нові ідеї, нові емоції».

– Насправді ми зараз просто про себе заявляємо, що ось ми є. Звичайно, до нас підходять найбільше туристи і бізнес, адже виставка має велику складову «бізнес для бізнесу». Вони знайомляться, обмінюються контактами, налагоджують співпрацю. Насправді і бізнес, і туристичні оператори зацікавлені в тому, щоб продавати тури у Вінницю, тому що вони або не продавали або продавали виключно фонтан. Ми ж маємо мету показати на цій виставці, що в нас є набагато більше всього цікаво, в на є ті нові емоції, яких ви ще не отримали. Ці емоції породжують нові ідеї, які можуть з’явитися у вас саме у Вінниці.

Вінницю на стенді також популяризують, як відпочинок вихідного дня. Для цього спільно з туристичними операторами розроблено декілька турів, що поєднують як класичні місця для відвідування, так і мультикультурну та «Вінницю в особистостях».

Для зручності розуміння того, що це за регіон та місто, які події та цікаві локації тут є, на стенді можна знайти листівки та путівники, що демонструють насиченість міста природними, туристичними, архітектурними та культурними об’єктами. Одні поділені по сезонам, інші просто показують максимальну кількість цікавинок, які є у місті та області.

Цікавилися вінницьким стендом і колеги департаменту туризму і маркетингу з інших міст. Посмакувати вінницькими яблуками та дізнатися більше про місто прийшли і представниці Дніпра.

– Любуємося вашою яблунею, дуже смачно у вас. Я, якщо чесно, про Вінницю не знаю майже нічого. Знаю лише, що це гарне місто, що вважається одним із найбільш комфортних і що у вас гарний мер і гарна команда, що нормально все роблять. Туристичний бік ніколи не вивчала. Звісно, тепер виникло бажання поїхати подивитися місто, потрібно лише дочекатися гарної погоди, — говорить Анна, яка працює начальницею відділу туризму у Дніпровській міській раді.

Аби привернути увагу до свого стенду декі регіони влаштовували різноманітні атракції, хоча більшість обрала таки «статичну рекламу». Хтось влаштував дегустацію крафтового вина, чим відразу зібрав чергу охочих, представники Арабатської стрілки влаштували музичний перформанс із барабанами, а Суми, позиціонуючи себе як молоде та творче місто, привертали увагу живими скульптурами.

Проходячи повз стенди, не завжди легко було ідентифікувати регіони, адже подекуди вони нагадували один одного. Проте були і ті, кого не сплутаєш ніяк: наприклад, сусіди Вінниці на виставці – Кривий Ріг та Дніпро, що презентували індустріальний туризм та петриківський розпис.

Як зазначила Галина Малець, на таких подіях обов’язково потрібно влаштовувати якісь активності, адже площа це одне, а різні активності завжди привертають увагу.

Пані Галина не помилилася, а Етномайстерня «Коло» продемонструвала це якомога краще, зупинивши на декілька хвилин потік людей навколо.

В автентичних костюмах з автентичними музичними інструментами, закликаючи весну з допомогою дійства під назвою «Кроковоє колесо», вони відразу зібрали навколо себе натовп зацікавлених гостей, що постійно фотографували та знімали на відео.

Наші голосисті вінничанки, здавалося, переспівали всі звуки, які були до цього на території виставки.

Виконавши ще і «Кривий танець» та «Подоляночку», вони остаточно привернули увагу до вінницького стенду. А згодом стали і справжніми зірками виставки, адже навіть важко перерахувати, скільки людей зробили світлини із ними або ж просто просили сфотографувати їх. На питання «Дівчата, а звідки ви такі гарні?», чуючи відповідь «з Вінниці», багато відвідувачів жартували, говорячи, що тепер все зрозуміло, хто їх підтримує. На що представниці Етномайстерні «Коло» вже просто не звертали уваги і говорили, що це звична реакція людей.

– Це ви бачили веснянки і в співах і в танцях, як раніше їх водили, тому що їх не просто співали, а це було таке дійство, яким закликали весну для того, щоб вона прийшла вчасно. Ось ці танці, які ми показували – Кроковоє колесо, кривий танець — це не просто якісь рухи заради рухів. Наші предки на землі цими танцями виписували знаки і безкінечники: як коло, як символ сонця, тобто ці танці теж мають магічне значення і виникли ще в дохристиянський період. Тут йде текст і музика, яка повторюється, така ритмічна, “зомбічна”, і знаки, які теж викликають весну. І ми частинку цього дійства намагалися показати на цій урбаністичній виставці, — говорить представниця Етномайстерні «Коло» Наталія Сентемон.

Юлія Васюк додає, що можливо після цього виступу люди більше зацікавляться Поділлям та Україною взагалі, адже зараз мало хто може відрізнити одяг різних регіонів. Таким чином представниці та представник хотіли показати відмінність саме нашого регіону та те, що ми насправді маємо багато чого цікавого.

Виявилося, що навіть самі вінничани ще не все знають про цікаві місця, що розташовані в місті та області. На стенді нашого регіону ми помітили одного із засновників тур-клубу «Бідняжка» Андрія Рибачка. Разом із частиною команди він приїхав на виставку, аби дізнатися цікаві пропозиції та можливості у сфері туризму, але «завис» на вінницькому стенді.

Андрій зізнається, що для нього завжди було важливим не тільки відкривати нові країни і міста, але й показувати вінничанам рідну Вінниччину, адже багато людей, які подорожують закордоном, не знають нічого про не менш цікаві та привабливі місця та території Вінниччини.

– Є банальні уявлення про деякі місця, але є такий великий пласт не оброблений, не розроблений для вихідного дня подорожей, для подорожей на велосипеді чи на один-два дні. Вважаю, що дуже важливо дізнаватися більше про наш край, наші традиції, наше коріння, природні об’єкти цікаві. Я знайшов для себе тут також нові об’єкти, бо ти не можеш все знати. Половина пакету – це вінницька інформація, бо мені це цікаво, актуально, і близько, і важливо, — говорить Андрій.

Він також додає, що минулоріч після відвідин виставки вони надихнулися і спробували організувати тури до Кривого Рогу, адже індустріальний туризм — це щось відносно нове та цікаве. Проте цей вид туризму досі не користується великою популярність, навіть якщо докладати максимум зусиль для його промоції. Досі найпопулярнішими серед вінничан залишаються подорожі західною Україною, тому й Андрій вирішив дослідити нові маршрути та пропозиції цього регіону на виставці. Хлопець зазначає, що подорожі Україною 100% заслуговують уваги, адже у нас є багато цікавих об’єктів, міст та місць, окрім цього це більш бюджетно та простіше по часу.

На вінницький стенд впродовж дня заходило багато гостей з інших регіонів, країн, різноманітних делегацій та просто відвідувачів виставки, які часто хотіли просто взяти «канцелярки» чи чогось смачненького. Але більшість відвідувачів — це дійсно люди зацікавлені у налагодженні співпраці з містом та областю.

Також на виставці можна було помітити директора департаменту економіки та інвестицій ВМР Віталія Погосяна та заступника міського голови Владислава Скальського.

Виставка триватиме ще два дні. Отож, якщо маєте бажання спробувати яблук із Барського району (а їх привезли більше 80 кілограмів), дізнатися більше про місто і область, а також побачити як представлені інші — маєте час. Виставка закриється 29 березня о 18.00.

Фото Світлани Яцив

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.