У понеділок, 3 липня, має бути відновлений рух на частині Київського мосту по вулиці Чорновола, що з 14 червня був повністю перекритий. Принаймні, так обіцяють виконавці робіт.
У генпідрядної компанії було 19 днів, щоб підігнати ремонтні роботи по всій ширині мосту, поки по ньому не рухається громадський транспорт.
Однак, не зважаючи на таблички із вибаченням про перекриття тротуару та взагалі щодо руху транспорту, мостом спокійно ходять пішоходи та їздять велосипедисти. Як розповідають працівники, часто трапляється так, що розігнавшись з гори, вони наштовхуються на різні перешкоди і від того травмуються. Однак, ні велосипедисти, ні пішоходи роботі не заважають, як кажуть працівники.
Робітників на мосту чимало. Більшість з них трудиться при заїздах на міст над складанням арматурних каркасів, що будуть залиті бетоном. На запитання про те, скільки потрібно часу, щоб суміш застигла, кажуть – дві доби. Однак одразу уточнюють: може й за добу затверднути, якщо додати спеціальну речовину, що пришвидшить цей процес.
Vежі також вдалося дізнатися, що до Вінниці приїхали з Києва керівники генпідрядної компанії “МСУ-2”, аби організувати нараду з бригадирами. Робітники та представник “МСУ-2” запевнять, що з початку наступного тижня, як і було обіцяно, рух відновлять за старою схемою – по одній половині мосту.
- Ми (29 червня, – VежА) повинні були там все забетонувати, – каже представник компанії-генпідрядника «МСУ-2» Валерій Коротич, який не хоче представлятися, але Vежа і без того впізнає людину, котра ще в березні розповідала місцевій владі та журналістам про хід ремонту. – Так як вчора був цей Petya, через нього завод «ПоділляЗалізобетон», який мав дати нам бетон, не зробив цього. Якщо це зроблять завтра, то 3-го будемо їздити. Бетон застигне за один день і по ньому можна буде ходити, а ще через день – їздити. Тобто 3-4 липня буде відновлений проїзд. Якби завод дав нам бетон сьогодні, то завтра на ранок почали би думати, як захистити цей бетон від корозії, а післязавтра поїхали б тролейбуси.
Як пояснює фахівець, це перекриття було необхідним для того, щоб спочатку зробити заїзди на міст з двох сторін. Це дає змогу вільно рухати нещодавно доставлену спеціальну конструкцію – опалубку – для ремонту арок мосту.
Опалубка – це дерев’яна або металева форма для виготовлення бетонних та залізобетонних конструкцій, яку тимчасово встановлюють на місці зведення споруд.
- Це дуже дорога, якісна та унікальна для України опалубка за 700 тисяч гривень. Її робили три місяці, – каже представник генпідрядної компанії.
У таку конструкцію заливають бетон, а потім знімають і так, пересуваючи її від однієї до іншої, роблять усі 16 арок. Ось так опалубку”одягнено” на першу арку.
Головний інженер “МСУ-2” запевняє, що арматура підготовлена до заливання бетоном. Пан Коротич також звертає нашу увагу на просвіт, де немає двох балок – пролітних будов.
- Для того, щоб нам почати робити тротуарну частину, треба ще відновити всі стійки, колони. Тому потрібно змонтувати дві балки. А для цього треба поставити нову бетонну плиту, на яку зможе заїхати кран, і ми не боятимемося, що щось обламається. Паралельно рухатимемо опалубку арками та по черзі зніматимемо балки і одразу будемо ставити нові.
Фахівець також озвучив причину, чому бетонні конструкції у поганому стані – через підвищений рівень у таких конструкціях кислотності (pН).
- Аналізи показали, що бетон перенасичений хлоридом натрію, – каже Валерій Коротич. – Це значить, що дорогу і тротуари посипали сіллю, коли було слизько, і тим самим зруйнували конструкцію. Тому на майбутнє треба класти нові балки і робити нормальну гідроізоляцію, щоб ця сіль не попадала разом з водою на балки, а стікала вниз по трубам до спеціальних колодязів. Раніше такого не робили. Це вже зараз роблять так, в тому числі і за допомогою сучасних технологій, щоб міст простояв як мінімум 50 років.
Приміром, опалубку робили не вручну, а за допомогою комп’ютерної 3D-програми.
До речі, у ТОВ «ПоділляЗалізобетон» сьогодні, 30 червня, підтвердили, що дійсно на їх систему здійснено хакерську атаку, наслідки якої були подолані лише вчора надвечір. Як пояснили в компанії, усе виготовлення суміші розраховується і робиться за допомогою комп’ютерної програми. Крім того, сьогодні вранці до «ПоділляЗалізобетон» представники генпідрядника уже зверталися за доставкою бетону.
Фото Андрія Завертаного
Дякуємо!
Тепер редактори знають.