Оновлено: 8 Лютого 2017, в 21:22
Для того, аби вдосконалити транспортну систему Вінниці, потрібно небагато: смартфон із GPS-модулем, безкоштовний додаток Modalyzer (AppStore або GooglePlay) + волонтер, який носитиме цей смартфон із собою постійно, доки пересувається вулицями міста.
Трамваєм, тролейбусом, велосипедом, на власному авто чи пішки – не важливо. Важливо лише, аби на смартфоні завжди була увімкнена геолокація і волонтер щовечора сумлінно передавав ці дані на спеціальний сервер у Німеччині. Там їх проаналізують і дадуть свої рекомендації про те, ЩО потрібно змінити у транспортній моделі Вінниці, аби зробити її ще більш комфортною для містян. Про це сьогодні у міськраді говорили на спеціальному брифінгу за участі директорки КП “Інститут розвитку міст” Аліни Дяченко, заступника міського голови Вінниці Владиславом Скальським та керівником проекту “Інтегрований розвиток міст” Матіаса Брандта.
Аби проект став максимально ефективним, таких волонтерів одночасно по Вінниці має працювати щонайменше три сотні, а бажано – близько тисячі осіб. “Чим більше буде залучено людей у проект – тим більш коректні дані ми отримаємо під час моніторингу”, – пояснює заступник міського голови Вінниці Владислав Скальський.
Мета такого дослідження – з’ясувати, які маршрути в місті найбільш популярні серед городян, чим і звідки вони звикли туди добиратися, де і в який час найбільші скупчення людей та машин і що потрібно зробити, аби рух людей цими шляхами був максимально комфортним.
- “Вінниця – це компактне місто з великою щільністю населення. Ми маємо розуміти, як всі ці люди ходять по вулицях, як і де їздять на велосипеді, автомобілі тощо. Ми повинні розуміти, що таке мобільність вінничан, як вони використовують наявний транспорт, аби нам стало ясно, як увесь цей трафік зробити ефективнішим та зручнішим для всіх. Бо наша кінцева мета – залишатися найкомфортнішим містом в Україні”, – вважає Скальський.
Ініціатори ідеї – проект “Інтегрований розвиток міст” – стверджують, що до транспортного моніторингу Вінниці може долучитися кожен охочий. Для цього необхідно лише завантажити на свій смартфон додаток Modelyzer, зареєструватися на спеціально створеному для цього сайті та щовечора надсилати дані з GPS-трекера про ваші переміщення містом.
- “Фахівці проекту гарантують повну анонімність зібраних даних: цей процес регулюється німецьким законодавством, яке є одним з найсуворішим у світі щодо захисту персональної інформації”, – розповідає координато проекту GIZ в Україні Матіас Брандт. У якості винагороди за таку “роботу”, найбільш активні волонтери отримають призи від організаторів проекту, які саме – поки що тримається в секреті.
Тривалість проекту і ціна питання
Сам проект стартує 1 лютого і буде розділений на два етапи: перший триватиме з 1 лютого і до 15 квітня, другий – з 16 квітня до 30 червня. На кожному етапі волонтери мають передавати дані про свої переміщення протягом 10 днів. Після опрацювання всіх даних їхні результати у вигляді мап будуть відображені на відповідному сайті. Кластерний аналіз усіх переміщень за різними критеріями – демографічними, за видами транспорту тощо – мають оприлюднити у середині червня цього року.
Владислав Скальський наголошує: якби дослідження відбувалися традиційними методами – із залученням найманих “людей-трекерів”, із забезпеченням їх спеціальними датчиками, – це коштувало би бюджету близько 300 тисяч євро. Однак сьогодні можливо зменшити вартість в 10-15 разів лише за рахунок того, що практично кожна людина зараз має смартфон, який носить із собою постійно, а також завдяки громадянській активності вінничан, які погодяться взяти участь у такому проекті.
Навіщо це все?
Подібний моніторинг вже відбувся в багатьох містах світу, зокрема в Нью-Йорку, Лондоні, в низці європейських міст. Минулого року в тестовому режимі він був реалізований в Житомирі, який також є учасником програми “Інтегрований розвиток міст”. Вінниця була обрана в якості “пілотного” міста зокрема й через те, що вже сьогодні з огляду на розвиток транспортної інфраструктури, перебуває “на голову вище” за решту міст в Україні.
Результатом цього моніторингу стане краще розуміння, як організований рух у місті – людський, велосипедний, пасажирський та автомобільний, – а відтак: яких заходів потрібно вжити, аби зробити трафік у Вінниці максимально ефективним та комфортним.
- “Буквально це виглядатиме так: побачивши результати такого моніторингу, ми зрозуміємо, де нам краще зробити велопарковку, де – збільшити вуличне освітлення, де зробити додаткові острівки безпеки для пішоходів тощо”, – пояснює Скальський.
Сьогодні відбувся лише анонс проекту і початок його реалізації відбудеться лише 1 лютого. Однак вінничани, які прагнуть зробити трафік містом краще можуть вже сьогодні завантажувати собі додаток на телефон і з першого лютого долучатися до проекту в повній мірі.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.