У Вінниці почали наносити велосмуги на дорогах. ФОТО

17:40
Автор: Vежа
Become a Patron!

Перша така ділянка для проїзду велосипедистів з’явилась на проїжджій частині по вулиці Воїнів-Інтернаціоналістів, на ділянці від Хмельницького шосе до вул. Порика.

Вінничанин Віктор Перлов повідомив на своїй сторінці у Facebook, КП “Вінницька спеціалізована монтажно-експлуатаційна дільниця з організації дорожнього руху” наносить нову дорожню розмітку згідно з оновленою схемою організації дорожнього руху.

Так, двосмугова дорога по вулиці Воїнів-Інтернаціоналістів, шириною 11,2 м, отримала місця для паркування та велосмугу по всій довжині.

Як прокоментував Vежі керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці Андрій Сорокін, виникали питання щодо того, чому велосмуга зліва від паркувальної ділянки і чи не логічніше було б нанести її розмітку ближче до тротуару.

– Якби велосмуга була біля тротуару, то на ній би і паркувались автомобілі, незважаючи на паркомісце поряд, звичка така. По-друге, ми керувалися Державними будівельними нормами від 2018 року, в яких прописано, що у разі наявності на проїжджій частині місць для паркування, велосипедна змуга має розміщуватися виключно зліва від неї і розділятися буферною зоною від півметра до 0,75 метра. Це задля того, щоб велосипедист, коли буде їхати, не зіштовхнувся з відкритими дверима припаркованого автомобілями.

– Наразі всі паркуються на своєму місці, поки що там проблем немає, трохи звикають. Єдиний момент – там стало вдвічі менше паркомісць, але прошу звернути увагу, що там офіційно їх взагалі не було. Тобто, не було розмітки, всі просто стихійно паркувалися з двох сторін вулиць. Наразі ж там парковка тільки з однієї сторони вулиці, – додав Андрій Сорокін. – За правилами дорожнього руху, велосипедист має перебдувати на проїжджій частині з 14 років, а ми просто офіційно відділяємо цей шматок, щоб автомобіліст бачив, що тут може знаходитися велосипедист. Можливо, це зменшить конфліктність між ними.

За його словами, поки що будуть дивитися як себе покаже варіант велосмуги на дорозі, як нею будуть користуватися та які з’являться відгуки. Якщо цей експериментальний варіант добре себе зарекомендує у частині поєднання міської веломережі, то у майбутньому велосмуги на дорозі можуть з’явитися по вулицях Данила Галицького, Блока та інших. Водночас Андрій Сорокін зазначає, що там, де ширина тротуару дозволить зробити виділену велодоріжку – їх залишать на тротуарах.

Фото зі сторінок Віктора Перлова та Андрія Сорокіна