Стратегічне бізнес-планування з технологією SMART: як користуватися й досягати успіху

12:14
Автор: admin
Become a Patron!

Реклама

SMART-цілі в бізнесі: як стратегічне планування веде до успіху

Постановка мети на тривалий період — частина розвитку справи. Завдяки стратегічному плануванню можна запланувати ріст бізнесу, раціонально розподіляти й використовувати наявні ресурси, шукати нові стратегії розвитку підприємства. SMART — система цілей, яка дозволяє структурувати дані бізнесу, поставити завдання і відстежувати динаміку їх досягнення. Акронім позначає поняття «конкретність», «вимірність», «досяжність», «значущість», «вимірність у часі».

Чому SMART-цілі важливі для бізнесу

Технологія визначення важливої мети сприяє розвитку та досягненню висот. Користуючись методом, можна:

  • відкинути цілі, які не відповідають цінностям підприємства;
  • з’ясувати реальні шляхи досягнення бажаного;
  • виявити дієві інструменти, що допомагають у розв’язанні завдань;
  • визначити необхідні ресурси та їх кількість;
  • розробити план із графіком;
  • відстежувати прогрес.

SMART-цілі у маркетингу допомагають підвищити відсоток продажів, покращити відвідуваність веб-сторінки інтернет-магазину, залучити більше клієнтів тощо. Методика допомагає досягти бажаного не тільки у бізнесі, а й в особистому житті, тримаючи баланс між професійною та особистісною діяльністю.

Конкретні та вимірювані цілі

Мета повинна мати чітке й зрозуміле формулювання. Труднощі у розумінні призводять до небажання команди виконувати завдання. В обґрунтуванні мети, аналізі ресурсів та інструментів має бути максимум конкретики. Вимірність — характеристика, яка дозволяє виявити прогрес у досягненні мети. Це забезпечує стійку мотивацію виконавців. Вимірність показує, над якими показниками варто ретельніше попрацювати, щоб досягти результату.

Досяжні та релевантні цілі

Мета, якої реально досягти — двигун мотивації команди. Нікому не хочеться виконувати завдання, які не надають нових можливостей. Варто визначити, чи вдасться за визначений термін розв’язати поставлені завдання, а також скільки ресурсів і досвіду має компанія у розпорядженні.

Значущість збігається з актуальністю. Якщо мета вирішує нагальні проблеми, команда візьметься за її досягнення з ентузіазмом. За умови правильного формулювання компанія вийде на новий етап розвитку.

Цілі, обмежені в часі

Термін реалізації не дозволяє знівелювати мету. Адже буває, що з часом досягнення цілей зводиться нанівець: команда втратила фокус, завдання стали неактуальними тощо. Найоптимальніші терміни постановки мети — три, шість чи дванадцять місяців. Ціль, на досягнення якої треба більше часу, краще не ставити.

Розроблення та реалізація SMART-цілей у бізнес-стратегії

Інтеграція технології у план розвитку підприємства має об’єднувати:

  1. Аналіз потреби.
  2. Визначення актуальності.
  3. З’ясування метрик для відстежування результату.
  4. Вибір ресурсів.
  5. Визначення термінів отримання результату.
  6. Контроль над досягненням.

Успішне впровадження методу дозволяє підвищувати кількість продажів, відвідуваність інтернет-магазину, переходу на розсилання по електронній пошті.

Моніторинг та оцінка успіху SMART-цілей

Відстежування прогресу — необхідна умова підтримки мотивації команди, щоб продовжувати шлях досягнення мети. Оцінювати ефективність досягнення цілей допомагають інструменти на кшталт сервісів із шаблонами для планування. Можна складати графіки, керувати роботою команди, формувати списки завдань, обмінюватися ідеями, стежити, наскільки дотримуються дедлайнів. Одним із найдоступніших інструментів моніторингу є Excel.

Висновки

Вміння ставити SMART-цілі й досягати їх має велике значення у розвитку бізнесу. Покращити результати діяльності допомагає стратегічне цілепокладання та стратегічне планування. Варто користуватися інструментами моніторингу.