Питання двадцятиповерхівок та транспорту: у Вінниці відбулись громадські слухання щодо території поблизу Центрального парку

18:09
Автор: В'ячеслав Луцков

Днями у Вінниці відбулись громадські слухання щодо забудови території в районі тролейбусного депо, що біля Центрального міського парку. За їх результатами містяни містобудівну документацію відповідної ділянки рекомендували погодити за умови врахування зауважень та пропозицій.

Відповідне відео громадських слухань опублікувала громадська організація “Ліга справедливості України”.

Громадські слухання стосувались обговорення містобудівної документації – «Детального плану території, обмеженої вулицями Б.Лук’яновського, Пестеля, І. Богуна, Магістратською та земельною ділянкою з кадастровим номером 0510100000:02:015:0221 (тролейбусним депо – авт.) в м.Вінниці» відбувались 16 вересня, а прийшли на них 876 учасників.

Що саме обговорювали?

Детальний план, який обговорювався на слуханнях, стосується території, площею 38,23 га та включає зміни для низки вже існуючих об’єктів, зокрема, тролейбусного депо (4,3 га), житлових будинків та території колишнього заводу “Керамік” (8,14 га).

Детальний план передбачає появу на місці заводу та депо 25 багатоповерхових будинків, та низку інших змін, що й стало головним предметом обговорення.

За словами представника розробника містобудівної документації, (МКП “Вінницький муніципальний центр містобудування та архітектури”), архітектора Геннадія Мальованого, реалізація проєкту детального плану території передбачається в дві черги. Перша, основна черга — це безпосередньо забудова ділянки колишнього цегельного заводу.

Також на громадських слуханнях продемонстрували відео-візуалізацію майбутньої забудови (на відео з 1:35:20).

Колишній цегельний завод та 19 багатоповерхівок

Як зазначив на слуханнях Яків Маховський, директор Департаменту правової політики та якості Вінницької міської ради (що є замовником розробки містобудівної документації), ще Генеральним планом міста Вінниці від 2007 року було передбачено, що територія колишнього цегельного заводу буде виділена під землі багатоповерхової забудови.

Зі слів чиновника, під час видобутку каміння утворені пустоти засипали, зокрема, насипними ґрунтами та цеглою. А відтак через можливість просадів, з його слів, виділяти територію під будівництво там індивідуальних житлових будинків було неможливо, а залишати територію недоторканою нераціонально.

Фото з архіву

 

 

Наразі ця ділянка перебуває у приватній власності, та саме на її місці може з’явитися найбільше багатоповерхівок.

– Забудова кварталу відбувається багатоповерховою забудовою підвищеної поверховості (тут планується збудувати 19 багатоповерхівок – авт). Поверховість житлових будівель – від 4 до 20 поверхів, – зазначив Мальований та додав що уточнення поверховості та “розрив” до існуючих житлових будівель буде відбуватись на наступній стадії проєктування.

– Також на території першої черги планується нове будівництво соціальних об’єктів загальною територією 0,8 гектара. Йдеться про будівництво початкової школи на 160 місць та ДНЗ на 90 місць, – зазначив Мальований та додав, що також на території кварталу планується побудувати супермаркет, спорткомплекс з басейном, об’єкти громадського харчування тощо.

Загалом в межах першої черги на території колишнього заводу планують створити 2860 квартир, створити 1804 паркомісця в паркінгах та 291 відкритої автостоянки.

Перенесення депо

Друга черга реалізації проєкту передбачає будівництво на території теперішнього тролейбусного депо. На його місці мають побудувати школу на 540 місць, шість дванадцятиповерхових будинків (загалом на 680 квартир) та створити 405 паркомісць.

Саме ж тролейбусне депо до цього мають перенести в іншу частину міста, однак коли саме це станеться, куди саме його можуть перенести та скільки це коштуватиме, наразі невідомо.

До території обох черг забудови планують прокласти нові інженерні мережі, а не підключати до старих. Завершити роботи з будівництва черг мають за сім років.

Разом з тим, як згодом припустила учасниця слухань Майя Гавришко, в результаті в 3540 квартирах потенційно може жити не 5928 людей (що передбачено містобудівною документацією), а 8-10 тисяч осіб (якщо в квартирах житимуть сім’ї з 2-3 людей). Близько третина з яких (кілька тисяч) буде дітьми.

Відтак, жінка вважає кількість місць в майбутніх дитячому садочку та школах непропорційними цій кількості. Також жінка вважає, що автівок з такого розрахунку також буде значно більше, ніж паркомісць (якщо і чоловік, і дружина матимуть по автівці).

Питання транспорту

На громадських слуханнях виступив Віталій Швець, завідувач кафедри будівництва, міського господарства та архітектури Вінницького національного технічного університету, що здійснював дослідження транспортних потоків та організації виїздів в районі проектованої забудови.

Вчені, з його слів, досліджували, зокрема, чи витримає транспортний потік вулиці Магістратської ту кількість авто, яке має бути в мешканців майбутньої забудови. Для цього на першому етапі дослідили в’їзд та виїзд транспорту на Магістратську з вулиці Лесі Українки, тролейбусного депо, Цегельного провулку та Театральної в годину пік.

В результаті представники університету, аби запобігти заторам вранці, порадили створити два нові виїзди: на вулиці Лук’яновського та Пестеля.

Однак, у звичній обстановці на думку дослідників, транспортний потік з майбутньої забудови на трафік Магістратської “не вплине” (або “вплине несуттєво”).

Разом з тим, у автора цього матеріалу, який чи не щодня спостерігав за затором між вулицею Лесі Українки та Театральною, залишились сумніви щодо реалістичності таких розрахунків.

Разом з тим, представник забудовника розповів, що потенційно можуть обмежити рух важковагового транспорту по вулицях Лермонтова та Лук’яновського.

Обговорення

Деякі питання на слуханнях обговорювали неодноразово. Одне з найбільш актуальних – поверховість майбутніх будинків.

Так, окремих учасників слухань цікавило, чи не будуть потенційні багатоповерхівки затіняти вже існуючі будинки (меншої поверховості та приватні).

 

 

 

 

 

 

 

 

На це питання представник забудовника відповів, що в майбутньому проєкт кожної з багатоповерхівок повинен буде пройти експертизу, яка й визначить, чи не затінятиме вона сусідні будинки.

Разом з тим, як розповів один з учасників слухань, наразі надзвичайники в місті можуть гасити пожежі на висоті 26,5 метра (при висоті одного поверху в 2,5 метра).

На це представник забудовника зазначив, що зведення 20-поверхівок буде можливе лише у разі можливості у міста евакуації жителів таких багатоповерхівок. В іншому випадку, розглядатимуть інші варіанти, з нижчою поверховістю.

Разом з тим, як зазначив учасник слухань, що представився жителем приватного сектору, наразі в місті вже існують багатоповерхівки з висотою понад 26,5 метра.

Як після слухань повідомив Vежі Іван Лірник, заступник директора Департаменту правової політики та якості Вінницької міської ради, серед зауважень, що мають бути враховані, була, зокрема, інформація щодо небезпеки штучних пустот під одним з прилеглих будинків для майбутнього будівництва. Відповідно, вказану територію домовились дослідити з геодезистами.

Інші питання, які обговорювали під час громадських слухань та які турбували мешканців міста, стосувались, зокрема гарантій використання відповідної будівельної техніки, що мінімізує негативний вплив будівництва на навколишні будинки; дозволу на вихід з існуючих будинків на територію мікрорайону; створення комісії з перевірки стану існуючих будинків, аби гарантувати відшкодування в разі шкоди від будівництва; дотримання шумового режиму тощо.

Результати

Загалом слухання тривали понад три години. Попри те, що участь у слуханнях могли брати громадяни з інших областей, за словами Івана Лірника, голосувати могли виключно мешканці Вінницької міської ОТГ (їх було 723).

В результаті слухань прийняли таку резолюцію: “Рекомендувати погодження містобудівної документації – «Детального плану території, обмеженої вулицями Б.Лук’яновського, Пестеля, І. Богуна, Магістратською та земельною ділянкою з кадастровим номером 0510100000:02:015:0221 в м.Вінниці»” за умови врахування зауважень та пропозицій, висловлених в ході громадських обговорень та громадських слухань.

Резолюцію підтримали 667 присутніх членів Вінницької МОТГ, виступили проти – 54, утрималися – 2.

Зазначимо, що громадські слухання та громадські обговорення мають рекомендаційний характер.

Разом з тим, в ході цих громадських слухань Яків Маховський зазначив, що коли буде визначено місце для перенесення тролейбусного депо, відбудуться наступні громадські слухання, що вже детальніше стосуватимуться другої черги забудови.

Фото з архіву Vежі та скріншоти з відео