“Підривають моральний дух”: підозрюваний у справі катастрофи АН-26 з курсантами прокоментував дії ДБР

12:18
Автор: Катерина Дядюк
Become a Patron!

Державне Бюро Розслідувань заявило про три підозри у справі катастрофи літака Ан-26, в якій серед інших загинули двоє курсантів з Вінниччини.  

Як йдется в повідомленні на сайті Держбюро розслідувань, підозри оголосили командувачу Повітряних сил (за статтею “Недбальство”), командиру військової частини А4104, де відбулась катастрофа, (у порушенні правил польотів) та керівнику польотів цієї ж військової частини (у порушенні правил польотів і недбальстві).

Нагадаємо, що авіакатастрофа АН-26 (бортовий номер 76) сталася ввечері 25 вересня поблизу Чугуєва Харківської області. Вона призвела до загибелі 26 та травмуванню одного військовослужбовця, а також руйнації самого літака. Серед загиблих були два курсанти Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба родом з Вінниччини: Максим Хом’ячук і Роман Корчовський.

Зокрема Сергій Дроздов,  командувач Повітряних сил ЗСУ,  прокоментував вручену йому підозру. Як передає “Громадське”, в ефірі програми “Свобода слова Савіка Шустера” він сказав, що неодноразово заявляв про необхідність модернізації військової техніки, і якби на рівні керівництва держави прислухались до пропозицій модернізації, осучаснення техніки, ймовірно, катастрофи не сталося б.

За словами Дроздова, Повітряні сили не отримали цьогоріч нової техніки, а виготовлення Ан-178 має розпочатися у 2021 році. Тобто, на озброєння військових вони можуть надійти через декілька років. Наразі ж “наймолодші” літаки на озброєнні Повітряних сил, за словами Дроздова, 1991 року випуску.

Він також наголосив на тому, що йому незрозумілі дії правоохоронців, оскільки вважає, що такі підозри підривають моральний дух військових і дискредитують їх.

Сергій Дроздов у день Повітряних сил у Вінниці

До винесення рішення суду вже вішаються ярлики, формується негативна суспільна думка відносно офіцерів, командирів, які мали стосунок до подій, що відбулись. І такі обвинувачення і на генералів, і на командирів, які керують військами у зоні ООС, не несуть доброго для нашої армії, а навпаки підривають моральний дух командирів і військовослужбовців, які виконують їхні задачі, сказав Сергій Дроздов.

Також він розповів, що підозра налічує 30 сторінок, де йдеться про військову дисципліну, порядок організації та підготовки льотчиків, керівників, які керують процесом підготовки, а за це, з його слів, відповідальне не лише командування.

Це все складається не лише з командування, а й з інших “стовпів”, які контролюють льотну підготовку, підготовку екіпажів, безпеку польотів. У мене є три заступники, двоє командувачів підлеглих, є Харківський університет, де є люди, які готують рішення, пропозиції та програми. А всі ці заходи, які перераховані в підозрі, висловлюються особисто мені, — сказав Дроздов.

Він також висловив співчуття рідним загиблих під Чугуєвом курсантів та згадав про спроби маніпуляції щодо його сина. Командувач запевнив, що син “літає на тих самих літаках і напередодні трагедії виконував польоти у тому самому літаку”. У повідомленні йдеться, що про сина Дроздова почав говорити Олексій Кучер, вже колишній очільник Харківської ОДА. Він заявляв, що посадку літака Ан-26, який розбився, затримали на майже хвилину через посадку іншого літака із сином командувача. Водночас Дроздов запевняв, що не давав жодних вказівок керівнику польотів щодо цього.

 

Передісторія

Авіакатастрофа Ан-26 на Харківщині сталася надвечір 25 вересня. З 27 людей на борту (20 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил і семеро офіцерів, ще одного курсанта не допустили до польоту) одразу після аварії вижили двоє. Один із них (курсант зі Львова) помер у Харківській лікарні невідкладної медичної допомоги, інший (із Харківської області) перебував у Харківському військовому шпиталі.

Після цього Володимир Зеленський доручив тимчасово призупинити польоти на всіх Ан-26 в Україні до з’ясування обставин трагедії.

Офіс генпрокурора порушив справи за статтею 416 Кримінального кодексу. Слідство у цій справі проводитиме Державне бюро розслідувань. Воно наразі перевіряє чотири версії того, що сталося:

– катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
– катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов’язків екіпажем;
– неналежне виконання службових обов’язків особами, які були відповідальними за керування польотами;
– неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.

Фото – ДБР

Відомо також, що слідчі вже допитали понад 40 свідків, взяли ДНК родичів загиблих для експертизи, вилучили бортові самописці, які вже почали розшифровувати.

6 жовтня на майдані Свободи в Харкові відбулась церемонія прощання із 25 військовими, які загинули в авіакатастрофі Ан-26.  Того ж дня на Вінниччину доправили тіла загиблих курсантів Максима Хом’ячука та Романа Корчовського. Церемонія прощання із ними відбулася 7 жовтня у с. Крижопіль та у с.Новоживотів Оратівського району.

Раніше на Львівщині поховали курсанта Віталія Вільхового, який вижив, але помер у лікарні наступного дня після трагедії.

Джерело – “Громадське”

Читайте також: Серед загиблих в авіакатастрофі АН-26 на Харківщині – двоє курсантів з Вінниччини

Читайте також: До Вінниці доставили тіла двох курсантів, які загинули в авіакатастрофі АН-26 під Харковом

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.