Публікації за датами

  • 31 Серпня/ 17:43

    Vinnytsia

    Публікація31.08.1817:43

    Автор:Дарія Марущак

    «Необхідні три речі: традиції, правильні люди і довіра»: п’ять тез Сергія Квіта у Вінниці. ФОТО

Днями, під час візиту до Вінниці, екс-міністр освіти і науки Сергій Квіт розповів про особливості якості освіти у ВНЗ вінницьким студентам та викладачам.

Задля обміну думками та досвідом з четвертим візитом до лав Донецького національного університету імені Василя Стуса завітав директор Центру забезпечення якості освіти НаУКМА Сергій Квіт.

Про що говорив і які думки намагався донести Сергій Квіт до вінничан: у п’яти найважливіших тезах науковця сьогодні на Vежі

Сергій Квіт — 9-й Міністр освіти і науки України. З 1 вересня 2007 року до 17 листопада 2014 року — президент Національного університету «Києво-Могилянська академія». На посаді президента університету насамперед відомий тим, що через свою активну громадську позицію вступив у конфлікт із керівництвом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту. Зокрема, під час перебування міністра освіти, Дмитра Табачника, Квіт був одним із найактивніших супротивників політики, яку проводило міністерство. Професор Могилянської школи журналістики.

У рейтингу «200 найбільш впливових українців» щотижневого журналу «Фокус» 2010 року посів 184-те місце, 2011 року — 191-те, 2012 року — 190-те, 2013 року — 194-те. 

Вікіпедія

 

Змінити освіту можна тільки тоді, коли університет матиме фінансову автономію

Фінансова автономія була заблокована за логікою нашого життя. Вона пов’язана з війною та інерцією мислення політиків, які навчилися говорити про те, що освіта і наука це щось важливе, але не роблять нічого щоб це забезпечити.

Без фінансової автономії університети не можуть капіталізувати здобутки академічної автономії, тому вона є основою подальшого реформування вищої освіти України.

Здорові ринкові умови, перехід університетів до саморегулювання та відповідальність за власну якість забезпечать всі умови для фінансової автономії. Відкриття спеціалізацій, створення власних освітніх програм, акредитованих університетом- перші кроки до створення якісного, самостійного університету.

 

ЗНО важливе, але воно тимчасове

ЗНО потрібне, воно користується довірою в суспільстві, воно важливе і знизило корупцію, надало рівний доступ до освіти, зокрема, до поганої освіти.

По мірі того, чи стануть університети якісними, у них буде можливість висувати додаткові вимоги- профільні тести, тощо.

Поки немає фінансової автономії, говорити про те, щоб скасувати ЗНО- не правильно.

 

Велика Британія- орієнтир якості освіти

Потужна система зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості, збереження значення університету, модерація освітніх процесів державою, фінансування приватних ВНЗ різними шляхами: замовлення освітніх програм у університетів, наукових досліджень – є досвідом Британії.

Відмінність ВНЗ Великої Британії і України у тому, що в приватні вузи Британії відомі якісною, потужною освітньою базою, яка залучає студентів зі всього світу, а приватні ВНЗ  України мають з цим багато проблем.

Переповідаючи слова представника Кембриджського університету, Сергій поділився необхідними інструментами для успішної реалізації проектів у сфері освіти: «Необхідні три речі: традиції, правильні люди і довіра»

 

Університету важливо, щоб успішні випускники приходили на зустріч з студентами.

Студенти повинні мати можливість з перших вуст почути про проблеми, негаразди та запоруку успіху випускників.

Випускники стають працедавцями і дуже важливо підтримувати співпрацю на рівні кафедр. За допомогою зворотнього зв’язку- опитувань, які проводить університет, працедавцям потрібно ставити лише відкриті питання, щоб детально розібратися у тому, чого їм бракує.

Висуваючи вимоги до викладачів, ми повинні їм допомогти.

Нові вимоги до якості освіти зумовлюють нові форми підвищення кваліфікації. Для викладачів це teaching skills і нічого більше. Це навички, які дозволяють нашим викладачам бути успішними- щоб їх слухали студенти, щоб мали з ними контакт і володіли викладацькою майстерністю.

Якщо ми хочемо якісний університет, ми висуваємо нові вимоги для викладачів, якщо ми висуваємо нові вимоги для викладачів, ми повинні їм допомогти оволодіти всіма необхідними професійними навиками.

Читайте також: “Світ переповнений грошима, нам не вистачає проектів”. Чотири тези виступу Павла Шеремети у Вінниці”

Фото Ольги Мірошниченко

✐ Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

author avatar
Дарія Марущак

Дякуємо!

Тепер редактори знають.